کد خبر: ۵۱۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹
رای 93 درصدی به جدایی؛
کمیته عالی همه‌پرسی کردستان اعلام کرد 92.73 درصد از مجموع 4.5 میلیون شرکت‌کننده همه‌پرسی به جدایی از عراق رأی مثبت داده‌اند.
نتایج همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق اعلام شد
کمیته انتخابات در اقلیم کردستان عراق نتایج همه‌پرسی را اعلام کرد.
به گزارش تجارت آنلاین، کمیته عالی همه‌پرسی کردستان اعلام کرد 92.73 درصد از مجموع 4.5 میلیون شرکت‌کننده همه‌پرسی به جدایی از عراق رأی مثبت داده‌اند.

بر اساس این گزارش؛  دو میلیون و ۸۶۱ هزار و ۴۷۱ نفر یعنی معادل ۹۲.۷۳ درصد به این همه پرسی رای مثبت داده اند و طبق اعلام این کمیته ۲۲۴ هزار و ۴۶۸ نفر یعنی معادل ۷.۲۷ درصد به آن رای منفی داده اند.

کمیته عالی همه‌پرسی کردستان با اشاره به اینکه رای گیری با موفقیت و بدون مشکل رخ داده است، اعلام کرد: ۴ میلیون و ۵۸۱ هزار و ۲۵۵ نفر واجد شرایط رای در همه پرسی که در اربیل، سلیمانیه، دهوک، کرکوک، حلبچه و مناطق خارج از اقلیم بودند.

همچنین اعلام شد: سه میلیون و ۳۰۵ هزار و ۹۲۵ نفر  یعنی ۷۲.۱۶ درصد در همه پرسی مشارکت کردند. تعداد آرای صحیح سه میلیون و ۸۵ هزار و ۹۳۵ رای، تعداد آراء محاسبه نشده ۱۷۰ هزار و ۶۱۱ رای و  ۴۰ هزار و ۱۱ رای به عنوان رای باطله و ۹ هزار و ۳۶۸ برگه سفید بود.

این کمیته میزان مشارکت را ۷۲ درصد اعلام کرد. کمیته انتخابات در اقلیم کردستان تاکید کرد که در جریان این همه‌پرسی تخلفی صورت نگرفت.




نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار