کد خبر: ۵۱۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸
فاطمه ذوالقدر
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی
عاشورای حسینی همواره نماد آزاداندیشی و روشنفکری اسلامی است. جاودانگی امام حسین(ع) در طول قرن ها برخواسته از شهادت ایشان است چرا که حق خواهی، عدالت جویی، آزادی و آزادگی را به عنوان گم شده تاریخ جستجو می کند و امروز ما به ماهیت پیام و قیام سیدالشهدا (علیه السلام) بیش از گذشته نیازمندیم تا در شرایطی که گروهک های تندور داعیه ترویج دینی ساختگی را به نام دین اسلام دارند، اسلام اصیل و به دور از پیرایه که پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) به عالمیان عرضه نمود را درک کرده و اوج عشق و اخلاص نسبت به معلم حریت و اسوه جهاد و شهادت را به نمایش گذاشته، چراکه ماجرای عاشورا بیانگر یک حرکت عظیم مجاهدت‌آمیزی در دو جبهه حق و باطل و هم در جبهه مبارزه با دشمن خارجی و بیرونی که همان دستگاه خلافت فاسد و آن دنیاطلبانی بود که به این دستگاه قدرت چسبیده بودند و هم در جبهه درونی که همان ورطه فساد درونی است، حرکت کرده بود، از اینرو اهتمام همه جانبه خویش را در عرصه داخلی و بین المللی برای حفظ آن باید به کار بندیم، تا باورهای خویش را از هرگونه جهالت و ضلالت به دور نگه داریم و درون انسانی خویش را از بندهای دنیوی برهانیم تا مقدمات برپایی نظام جهانی مبتنی بر عدالت و بر پایه تعالیم جهان شمول اسلام را فراهم آوریم و راه را برای حکومت جهانی مهدی موعود(عج) هموار سازیم.
عاشورا به ما آموخت که آنچه بیش از چیزهای دیگر در موضوع دفاع از دین لازم است بصیرت است، عاشورا به ما آموخت که حفظ دین در گرو فداکاری است و آموخت که در راه قرآن باید از همه چیز گذشت و در میدان نبرد حق و باطل، همه افراد باهم در یک صف قرار می گیرند و همانگونه که رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) فرمودند هرچه داریم از محرم و صفر است و انقلاب اسلامی بی نام حسین (علیه السلام) به ثمر نمی نشست و به گفته رهبر فرزانه باید بر بصیرت دینی خود بیفزاییم که هر روز عاشورا است و با بهره گیری از این حماسه تاریخی و سرنوشت ساز و انسان ساز، روح حماسه را، روح عاشورایی را، روح نترسیدن از دشمن را، روح توکل به خدا را،  روح مجاهدت فداکارانه در راه خدا را، در خود تقویت کنیم.
این که حسین (ع) فریاد زد: آیا کسی هست که مرا یاری کند؟ «هل من ناصر ینصرنی؟» مگر نمی داند که کسی نیست که او را یاری کند؟ این سؤال، ‌سؤال از تاریخ فردای بشری است و این پرسش از آینده است و از همه ماست. که آیا بشریت نه به واسطه دین، مذهب، سلوک، نژاد، قومیت و .... فریادرس ندای هل من ناصر ینصرنی مسلمین میانمار، سوریه، یمن، لبنان و ... خواهد بود؟ عروج معنوی و حسینی را نباید خلاصه در نوحه خوانی و روضه خوانی ها نمود این عروج باید در افکار و اعمال بشریت تسری یابد تا سایه عدالت و آزادگی بر این دهکده جهانی مستولی گردد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار