کد خبر: ۵۱۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
عضو هیات مدیره پست بانک: شرکت‌های پرداخت به دلیل پویائی و سرعت عمل می‌توانند به‌عنوان صف‌شکن سیستم بانکی برای ارتباط‌های مالی بین‌المللی باشند.
محمدحسین مهرانی در گفتگو با خبرنگار ایبِنا؛ درباره نقش مؤثر نظام‌های پرداخت در بهبود ارتباط ایران با نهادهای مالی بین المللی اظهارداشت: یکی از مهمترین نکاتی که تاکنون درباره بانکداری الکترونیک مغفول مانده، بحث ارتباط‌گیری با نهادهای مالی بین المللی از طریق نظام‌های پرداخت است.
وی ادامه داد: ویزا کارت یا مستر کارت موضوع مورد بحث نیست، بلکه برخی اقدامات ازجمله اتصال به سوئیچ شتاب میر روسیه که حرکت خوب بانک مرکزی برای ارتباط‌گیری با دنیاست از این دست فعالیت هاست که براساس شنیده ها این طرح از ماه نوامبر عملیاتی خواهد شد.
عضو هیات مدیره پست بانک با تاکید بر اینکه انجام عملیات پرداخت از طریق کارت‌های شتابی با طرف های روسی، شروع خوبی برای ارتباط‌گیری با دنیاست گفت: به دلیل اینکه بانکداری الکترونیک با توجه به سرعت توسعه تکنولوژی، درحال سبقت گرفتن از صنعت بانکداری سنتی است، بانک مرکزی سعی کرده تا ساز و کارهای لازم برای توسعه بانکداری الکترونیک در کشور را مدیریت کند.
مهرانی افزود: برهمین اساس باید در شرایط فعلی که نقل و انتقال بین‌المللی برای ایران با دست اندازهائی مواجه است که البته با اجرای برجام این محدودیت‌ها به میزان چشمگیری کاهش یافته است، از توانائی نظام های پرداخت استفاده شود.
ناظر امور فن آوری اطلاعات پست بانک ایران، در این باره توضیح داد: نظام‌های پرداخت به دلیل اینکه از سرعت و پویایی بیشتری نسبت به بانک‌ها برخوردار هستند و می‌توانند بدون اتصال به بانک مرکزی و بانک‌ها فعالیت داشته باشند، در ارتباط‌گیری با نهادهای مالی بین‌المللی موفقیت بیشتری نسبت به بانک‌ها خواهند داشت.
وی با اعلام اینکه شرکت‌های پرداخت می‌توانند به‌عنوان صف شکن سیستم بانکی در عرصه بین‌المللی عمل کنند گفت: ایران باید در قدم اول برای ارتباط با کشورهای همسایه اقدام کند و سپس با استفاده از ساز و کارهای متفاوت با عرصه بین‌المللی همکاری داشته باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: