کد خبر: ۵۱۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹
مشاور رییس کل سازمان خصوصی‌سازی گفت: با توجه به مجموعه شرکتهای گروه یک که در لیست واگذاری ها هستند نزدیک به ۲۳۰ شرکت در گروه یک و ۱۰۷ شرکت در گروه دو قرار دارند.
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان خصوصی سازی؛ سیدجعفر سبحانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در مورد روند خصوصی‌سازی‌ها تا پایان سال اظهار داشت: ۳۳۷ بنگاه و شرکت در لیست واگذاری سال ۹۶ است که ۱۰۷ شرکت از آن زیرمجموعه شرکت‌های گروه ۲ و باقی‌مانده آن از زیر مجموعه گروه ۱ هستند که مزایده آنها را تا پایان سال برگزار خواهیم کرد.
وی‌افزود: برگزاری مزایده برای این شرکت‌ها در تاریخ‌های مقرر جزو کارهای اصلی ماست اما این که آیا مزایده‌ها موفقیت آمیز باشند یا نباشند مشخص نیست و الان نمی‌توان ارزیابی دقیقی از آن داشت و باید ابتدا مزایده آنها برگزار شود تا وضعیت‌شان مشخص شود.
مشاور رییس کل سازمان خصوصی‌سازی ادامه داد: با توجه به مجموعه شرکت‌های گروه یک که در لیست واگذاری‌ها هستند نزدیک به ۲۳۰ شرکت در گروه یک و ۱۰۷ شرکت در گروه دو قرار دارند.
وی تصریح کرد: بخش زیادی از شرکت‌های گروه یک از مجموعه شرکت‌هایی هستند که کنترلی هستند یعنی بخش زیادی از سهام‌شان متعلق به دولت است و امیدوار هستیم که بتوانیم برای همه آنها در زمان باقی مانده سال، مزایده برگزار کنیم و فرایند آن برای درخواست‌ها طی شود.
سبحانی با اشاره به واگذاری‌ها در شش ماهه اول سال گفت: در ۶ ماه اول رقمی به ارزش ۱۳۰ میلیارد تومان واگذار کرده‌ایم البته در ۳ ماهه ابتدای سال معمولا مزایده‌ای نداریم زیرا ابتدا باید مجامع شرکت‌ها برگزار شود و سود و زیان آنها معلوم شود.
وی گفت: شرکتی که در اردیبهشت و خرداد قیمت گذاری می‌شود طبیعتا تا زمانی که مجامع شان برگزار شود قیمت گذاری‌اش تحت‌الشعاع قرار خواهد گرفت. بر این اساس عملکرد سازمان در شش ماهه دوم با عملکرد آن در شش ماهه اول متفاوت خواهد بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: