کد خبر: ۵۱۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: رسیدن کامل به اهداف مناطق آزاد زمانی محقق می شود که پشتیبانی تمامی اعضاء شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی را با خود به همراه داشته و در عین حال اجرای برنامه ها و فعالیت های مناطق آزاد با هماهنگی این اعضاء است.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از فرینا، مرتضی بانک در گفت و گو با ایسنا گفت: قانون گذار اختیاراتی کامل به مناطق آزاد داده است و پشتوانه این اختیارات در مناطق آزاد، شورایعالی این مناطق و اعضاء آن است که شامل وزرای دستگاه های اجرایی است.
وی ادامه داد: شورايعالي مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی متشكل از 10 وزارتخانه و 4 سازمان و دستگاه است و وزرا و روساي اين سازمان ها عضو ثابت و تصميم گيرنده در اين شورا هستند پس تصميمات اخذ شده در اين شورا ضمانت اجرايي صد درصدي در سطح كلان دارد و از پشتوانه قدرتمندي برخوردار است.
مشاور رییس جمهور تاکید کرد: مناطق آزاد می توانند همه مشکلات خود را با تکیه بر این قانون و پشتوانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی حل کنند.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ادامه داد: مناطق آزاد قانون، ابزار و امکاناتی دارند که بر مبنای آن برنامه ها و فعالیت های خود را پیش می برند. البته در این راه نیاز به کمک و هماهنگی همه دستگاه های اجرایی است تا بتوان به اهداف تعیین شده برسند. به عنوان مثال اهدافی که برای این مناطق در اقتصاد مقاومتی تعریف شده نشان دهنده این است که این مناطق باید رویکرد صادراتی را در پیش بگیرند و بر همین اساس صادرات کالای تولیدی از مناطق آزاد امسال به یک میلیارد دلار می رسد و سال گذشته هم در این بخش 30 درصد افزایش داشته است.
وی افزود: صادرات، اشتغال، سرمایه‌گذاری خارجی و توسعه و عمران منطقه‌ای از اهدافی است که در قانون مناطق آزاد تعیین شده است. اجرا و استفاده از تمام ظرفیت‌های این قانون از اهدافی است که مناطق آزاد و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد باید داشته باشند.
نام:
ایمیل:
* نظر: