کد خبر: ۵۱۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
معاون دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیر ملی طرح کارا کارت( کارت رفاه اجتماعی ایرانیان) گفت: براساس این کارت بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی و همچنین کارمندان دولت می توانند با کارمزد حداکثر ١٢درصد بانکی(۶.۵ درصد بازار) در مدت ١٢ماهه تمامی کالاها و خدمات مورد نیاز خود را بصورت اقساطی خریداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، ایمان آقا کریم علمدار افزود: در راستای توسعه طرح و با عنایت به نگاه ویژه مقام عالی وزارت مبنی بر افزایش معیشت بازنشستگان و مستمری بگیران و کارمندان دولت فاز دوم کارا کارت با افزایش طول مدت بازپرداخت اقساط کارا کارت به ٢٤ماهه آغاز شده است که در این مرحله بصورت آزمایشی با فروشگاه های رفاه و اتکا کار دنبال شده است.
شایان ذکر است دامنه خدماتی کارا کارت بسیار متنوع است به نحوی که دارندگان می توانند تمامی کالاها و خدمات مورد نیاز خود اعم از لوازم خانگی با همه برندها، مفروشات، مبلمان، خدمات پزشکی و دندانپزشکی، زیبایی، گردشگری، فرهنگی را از تمامی فروشگاه ها و مراکز خدماتی طرف قرارداد خریداری کنند.
همچنین با تلاشهای صورت گرفته دبیرخانه اجرایی کارا کارت موفق شده است با گروه خودرو سازی سایپا جهت خرید تمامی محصولات آن شرکت با کاراکارت تفاهم نامه ای را منعقد کند که در حال اجراست.
مدیر ملی پروژه کارا کارت به دارندگان این کارت مژده داد که با هماهنگی صورت گرفته با شرکت افق طلایی امکان خرید اقساطی آپارتمان با تسهیلات بسیار ویژه فراهم شده است.
علمدار افزود: بانک رفاه کارگران بتازگی تامین مالی کارا کارت را بر عهده گرفته است . این بانک تامین مالی طرح را در اقساط ٢٤ماهه بر عهده گرفته که شرکتهای تولیدی بویژه تولید کنندگان کالاهای ایرانی و خدماتی هم می تواند از این امکان استفاده کنند.
وی گفت: به طور مثال در فاز نخست ۵۰۰ میلیارد تومان خط اعتباری برای فروشگاه رفاه و اتکا از سوی بانک رفاه کارگران به منظور توسعه طرح در نظر گرفته شده است که صرفا در ازای خرید کالا برای دارندگان کارا کارت تخصیص پیدا می کند.
وی میزان تسهیلات برای بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی را چهار برابر میانگین حقوق و مزایای دریافتی یکساله گذشته تا سقف ١٠٠میلیون ریال و برای کارمندان دولت تا ٥٠٠ میلیون ریال عنوان کرد.
وی اظهار داشت: تاکنون ۴۰۴ هزار کاراکارت صادر شده است که بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی می توانند برای دریافت کارت خود به شعب بانک رفاه کارگران مربوطه مراجعه کنند.
همچنین در صورتی که کارمندان دولت در هر اداره ای خواهان دریافت این کارت باشند می توانند به معاونتهای پشتیبانی و منابع انسانی دستگاه متبوع خود مراجعه کنند.
وی تعداد بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی را ٢,٧میلیون نفر و کارمندان دولت را حدودا ۵ میلیون نفر عنوان کرد و گفت: ٩٥درصد دارندگان کارا کارت از جمله بازنشستگان و مستمری بگیران هستند.
وی گفت: کارمندان و یا بازنشستگان حتی می توانند با کارا کارت کتاب و سایر اقلام فرهنگی نیر خریداری کنند.
بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی متقاضی می توانند جهت دریافت کارا کارت خود به شعب بانک رفاه مربوطه و کارمندان دولت به معاونتهای پشتیبانی و منابع انسانی مربوطه مراجعه کنند. کارت بازنشستگان تهران و البرز از پیش صادر شده و نزد شعبه ای که حقوق دریافت می دارند موجود است.
وی تصریح کرد: علاقه مندان می توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی به نشانی www.refah.mcls.gov.ir مراجعه نمایید.
نام:
ایمیل:
* نظر: