کد خبر: ۵۱۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷
از کاهش ارزش لیر تا قدرت نمایی دلار؛
تجارت آنلاین: کاهش ارزش لیرترکیه پس از تنش با آمریکا، افزایش ارزش دلار دربازارها، موج جدید پناهجویان روهینگا و هزینه 1.2 تریلیون دلاری چاقی مفرط در جهان تا سال 2025 از جمله مهمترین تیترهای صفحه اول روزنامه های روز سه شنبه دنیا هستند.
*کاهش ارزش لیرترکیه پس از تنش با آمریکا - فاینشنال تایمز
به دنبال  تنش سیاسی بین آمریکا و ترکیه ارزش لیر 6.6 درصد کاهش یافت و بازارهای بورس ترکیه روندی نزولی را در پیش گرفتند. افزایش تنش‌ها بین ترکیه و آمریکا و لغو صدور ویزا از سوی دوکشور باعث شد تا ارزش لیر با کاهش به کمترین میزان 8 ماهه گذشته رسید.
مرور تیترهای مهم صفحه اول روزنامه های جهان

*افزایش ارزش دلار دربازارها – وال استریت ژورنال
سرمایه گذاران بار دیگر به خرید دلار آمریکا روی آوردند امری که حاکی از بهبود ارزش دلار با توجه به  ادامه تصمیم گیریهای فدرال رزرو در افزایش مجدد نرخ بهره بانکی و تزلزل قیمت یورو با توجه به تنش های سیاسی است.ارزش دلار نسبت به ماه سپتامبر 2.9 درصد رشد داشته است.
مرور تیترهای مهم صفحه اول روزنامه های جهان

*موج جدید پناهجویان روهینگا – واشنگتن پست
موج تازه ای از آوراگان مسلمانان روهینگا درحال فرار از دست نظامیان میانمار و حرکت به بنگلادش را آغاز کردند.اتحادیه اروپا خواستار مجازات مقامات ارتش برمه به دلیل کشتار اقلیت روهینگا شده است.
مرور تیترهای مهم صفحه اول روزنامه های جهان

*هزینه 1.2 تریلیون دلاری چاقی مفرط در جهان تا سال 2025 – گاردین

طبق تخمین های کارشناسان هزینه خدمات بهداشت درمانی ناشی ازچاقی مفرط در جهان تا سال 2025 به 1.2 تریلیون دلار خواهد رسید امری که نشانگر جدی بودن این پدیده اپیدمیک در جهان است.این آمار نشان داده تنها در انگلیس یک سوم مردم تا سال 2025 به چاقی مفرط دچار خواهند شد.چاقی مفرط و مصرف سیگار دو دلیل عمده حملات قلبی، سکته و بیماری دیابت در جهان است.
مرور تیترهای مهم صفحه اول روزنامه های جهان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار