کد خبر: ۵۱۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
روحانی در دیدار با نخست وزیر ارمنستان:
رییس جمهور با بیان اینکه جنگ و اختلاف در منطقه به نفع هیچ کشوری نیست افزود: دولت ایران مصمم به توسعه همکاری‌ها و روابط دوستانه با کشورهای همسایه از جمله ارمنستان است و هیچ محدودیتی در این مسیر قایل نیست.
جنگ و اختلاف در منطقه به نفع هیچ کشوری نیست
رییس جمهور با اشاره به آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارایه بیشتر خدمات فنی - مهندسی و تشویق بخش خصوصی از جمله در حوزه جاده، مسکن، سد و نیروگاه برق در ارمنستان، تصریح کرد: دولت ایران مصمم به توسعه همکاری‌ها و روابط دوستانه با کشورهای همسایه از جمله ارمنستان است و هیچ محدودیتی در این مسیر قایل نیست.
حجت‌الاسلام حسن روحانی روز سه‌شنبه در دیدار «کارن کاراپتیان» نخست وزیر ارمنستان ، روابط و همکاری‌های دو کشور را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: توسعه مناسبات با ارمنستان به عنوان کشوری دوست و همسایه، همواره برای ایران حائز اهمیت بوده است.
رییس جمهور با اشاره به روابط تاریخی، فرهنگی و تمدنی ایران و ارمنستان در منطقه و مواضع مشترک دو کشور در عرصه‌های مختلف بین‌المللی، خاطر نشان کرد: امروز روابط سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، تهران - ایروان در سطح مطلوبی قرار دارد، اما در زمینه مناسبات و همکاری‌های تجاری و اقتصادی، تلاش بیشتر در راستای استفاده حداکثری از توانمندی‌ها برای توسعه روابط به نفع دو ملت ضروری است.
روحانی با بیان اینکه ایران و ارمنستان در بخش‌های مختلف از جمله انرژی، ترانزیت و صنایع می‌توانند همکاری‌های مطلوبی با یکدیگر داشته باشند، افزود: توسعه همکاری‌ها و روابط دو جانبه و چند ‌جانبه در تقویت مناسبات منطقه ای بسیار حائز اهمیت خواهد بود.
رییس جمهور با اشاره به اینکه پیوستن ایران به جمع کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اورآسیا در شکل گیری روابط و همکاری‌های جدید در منطقه نقش بسزایی دارد، اظهارداشت: باید از ظرفیت و توانمندی‌های مناطق آزاد تجاری در مرزهای دو کشور در جهت توسعه همکاری‌ها و تحرک در مناسبات تجاری و اقتصادی ایران و ارمنستان استفاده حداکثری داشته باشیم.
روحانی با تأکید بر ضرورت ایجاد صلح و ثبات پایدار در منطقه، خاطر نشان کرد: جنگ و تشدید اختلافات منطقه ای به نفع هیچ کشوری نیست و همه دولت‌های منطقه باید برای برقراری صلح پایدار و آرامش، تلاش کنند.
رییس جمهور ، اوضاع کشورهای منطقه از جمله سوریه، یمن و عراق را نگران‌کننده دانست و گفت: حل و فصل مسایل و بحران‌های موجود در هر یک از کشورها موجب خوشحالی و به نفع کل منطقه خواهد بود که در این راستا ایران و ارمنستان می‌توانند، همکاری‌های خوبی را با یکدیگر داشته باشند.
«کارن کاراپتیان» نخست وزیر ارمنستان نیز در این دیدار با اشاره به ضرورت توسعه روابط و همکاری‌های دو کشور در بخش‌های مختلف، گفت: باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در ایران و ارمنستان برای توسعه حداکثری همکاری‌های اقتصادی و تجاری فی‌مابین، استفاده کنیم.
نخست وزیر ارمنستان با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل خوب مناطق آزاد مرزی ایران و ارمنستان برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور، خواستار حضور بیشتر شرکتها و سرمایه‌گذاران ایرانی در مناطق آزاد ارمنستان شد.
وی همکاری های سه جانبه ایران و ارمنستان با گرجستان در حوزه ترانزیت و با ترکمنستان در بخش انرژی را مهم دانست و بر لزوم تلاش بیشتر کمیسیون های مشترک همکاری دوکشور برای ساماندهی این مناسبات تاکید کرد.
کاراپتیان مواضع جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل را در راستای توسعه روابط دوستانه میان کشوره


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار