کد خبر: ۵۱۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳
از شایعه فروش کرسی های لیست امید تا ائتلاف اصلاحات با اصولگرایان؛
اخیراً انتشار تصویر رییس مجلس درکنار حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی در یک مراسم مذهبی تحلیل‌هایی بسیاری درباره احتمال کاندیداتوری لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰ به‌عنوان کاندیدای مدنظر جریان اصلاحات برانگیخت.
واکنش عارف به انتشار عکس لاریجانی در کنار خاتمی
اخیراً انتشار تصویر رییس مجلس درکنار حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی در یک مراسم مذهبی تحلیل‌هایی بسیاری درباره احتمال کاندیداتوری لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰ به‌عنوان کاندیدای مدنظر جریان اصلاحات برانگیخت.
در همین راستا امروز محمدرضا عارف که حالا علاوه بر ریاست شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و ریاست فراکسیون امید را برعهده دارد، در گفت و گویی مفصل با ایلنا به تبیین وضعیت اردوگاه اصلاحات پرداخت و به این شایعه داغ در فضای سیاسی کشور پاسخ داد.
رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در خصوص انتشار عکس رئیس جمهور دولت اصلاحات و رئیس مجلس که شایعه ائتلاف برای نامزدی لاریجانی از سوی اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 را به دنبال داشت، گفت:
برای انتخابات ۱۴۰۰ وقت کافی برای تحلیل‌های گوناگون است ولی معتقدم نباید مراسم عزاداری را سیاسی کنیم. به هر حال این مراسم برگزار می‌شود و چهره‌های مختلف سیاسی نیز فارغ از گرایش‌شان دعوت می‌شوند و این‌که بخواهیم تحلیل کنیم چه کسی کجا و درکنار چه کسی نشسته، درست نیست. نکته دیگر این است که باید در هر مقطع بنابه شرایط اما با حفظ هویت اصلاح‌طلبی و تعصب هویتی تصمیم بگیریم؛ ضمناً توجه داشته باشید که اولویت فعلی ما انتخابات مجلس یازدهم در سال ۹۸ است، نه ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰.
قطعاً ما کاندیدای اصلاح‌طلب خواهیم داشت. ما در شرایطی که رقیب حذف کامل ما را امضاء کرده بود، مشخصاً در سال ۹۲ حدود ۴ تا ۵ کاندیدا داشتیم. بنابر این درشرایطی که در گام‌های دهه ۹۰ موفق بودیم، آیا می‌توانیم در ۱۴۰۰ کاندیدا نداشته باشیم؟!‌ این امکان ندارد!
وی با تاکید بر توجه اصلاح طلبان به خرد جمعی و حزبی اظهار داشت: قطعاً آقای خاتمی نقش محوری و کلیدی دارند. اما نه ایشان تمایلی دارند که فردی تصمیم بگیرند و نه قرار است این‌چنین باشد. ما بارها تاکید کرده‌ایم که جریان اصلاحات بر اساس خرد جمعی تصمیم‌گیری می‌کند و در این ارتباط وجود اتاق‌های فکر متعدد کمک‌کننده است.
عارف در ادامه در خصوص شایعاتی که در مورد دریافت مبالغ نقدی از برخی اعضای لیست امید مطرح می شود نیز تاکید کرد: این مسئله صحت ندارد درخواستم این است که اگر موردی به‌صورت مستند وجود دارد، در اختیارمان قرار دهند تا پیگیری کنیم. آن‌چه مطرح شد نیز ارتباطی به شورای‌عالی نداشت و صرفاً بحثی مربوط به مسائل داخلی یکی از احزاب بود. خواهشم این است که اگر یک نفر اعم از کاندیداهایی که در لیست قرار گرفتند یا بیرون لیست ماندند، مدعی است که به یکی از اعضای شورای‌عالی یک ریال پرداخت کرده، موضوع را مستند در اختیار ما قرار دهد و ما قطعاً پیگیری کرده و به مردم نیز گزارش خواهیم داد.
رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان افزود: البته فراموش نکنیم که انتخابات هزینه دارد. ما هزینه حداقلی که برآورد شده بود را چند قسمت کردیم و گفتیم یک قسمت از این مبالغ باید توسط کسانی که در لیست قرار می‌گیرند، پرداخت شود که این مسئله مربوط به ۲۱ نفر لیست تهران بود و قرار بود این ۲۱ نفر در مجموع یک میلیارد تومان برای هزینه‌های مربوط به تبلیغات پرداخت کنند؛ بنابر این کف ۵۰ میلیون را برای هر یک از این ۲۱ نفر در نظر گرفتیم که در جلسه‌ای که خود اعضای لیست برگزار کردند، این مبلغ را تا ۱۰۰ میلیون برای هر نفر افزایش دادند اما فکر می‌کنم تا امروز بسیاری از این ۲۱ نفر هنوز این مبلغ را پرداخت نکردند؛ ستاد انتخاباتی هنوز بدهی‌های بسیاری دارد. بنابر این دریافت وجه از فردی برای اینکه در لیست قرار گیرد را به‌شدت تکذیب می کنم.
وی گفت: باقی هزینه نیز بنا بود بخشی توسط احزاب و بخشی نیز توسط علاقمندان تامین شود که هنوز هم برخی از این مبالغ پرداخت نشده و ستاد انتخابات تهران هنوز هم بدهی‌هایی دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار