کد خبر: ۵۱۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
از آتش در کالیفرنیا تا هک موتور جستجوی گوگل
تجارت آنلاین: رئیس دولت کاتالونیا استقلال از اسپانیا را به تعلیق درآورد، نگرانی جهانی از اطلاعات دروغین تولید کننده ژاپنی فولاد، آتش مرگبار در کالیفرنیا و دستکاری مامورین روسی در موتور سرچ گوگل از جمله مهمترین تیترهای صفحه اول روزنامه های روز چهارشنبه دنیا هستند.
*رئیس دولت کاتالونیا استقلال از اسپانیا را به تعلیق درآورد – فایننشال تایمز
رئیس دولت منطقه ای کاتالونیا کارلس پوجدمون اعلام کرد منطقه حق تبدیل شدن به یک جمهوری را به دست آورده است با این وجود بیانیه استقلال را به تعلیق درآورد. وی در پارلمان منطقه‌ای کاتالونیا با اشاره به نتیجه همه پرسی اخیر و حفظ حق درخواست استقلال «جمهوری کاتالونیا»، از پارلمان خواست تا نتیجه همه پرسی را به حالت تعلیق درآورد تا فرصتی برای مذاکره با دولت مرکزی فراهم شود. دولت ماریانو راخوی نخست وزیر اسپانیا پیشنهاد مذاکره و میانجیگری از سوی کارلس پوجدمون رئیس دولت منطقه‌ای کاتالونیا را رد کرد.
مرور تیترهای مهم صفحه اول روزنامه های جهان

*نگرانی جهانی از اطلاعات دروغین تولید کننده ژاپنی فولاد – نیویورک تایمز
شرکت تولیدکننده فولاد کوبه ژاپن اعلام کرده که اطلاعاتی اشتباه درباره کیفیت فولاد و مس فروخته شده توسط این شرکت را داده است . پخش خبر این رسوایی در جهان باعث نگرانی بسیاری شرکت  های ارائه کننده ذخیره فولاد شد و سایه ای سنگین برروی شهرت این شرکت ژاپنی درباره دقت در تولید انداخت . انتظار می رود این اشتباه به هزاران شرکت چندملیتی منتقل شده باشد. خودروسازی تویوتا موتورز، جنرال موتورز و فورد و همچنین تولید کنندگان هواپیما چون بوئینگ و میتسوبیشی درحال بررسی این موضوع هستند.
مرور تیترهای مهم صفحه اول روزنامه های جهان

*آتش مرگبار در کالیفرنیا آرامش را برهم زد – وال استریت ژورنال
آتش سوزی در کالیفرنیا تاکنون 115 هزار هکتار را نابود کرده و 17 کشته برجاگذاشته و بیش از 110 تن ناپدید شدند. آتش سوزی باعث تخریب دو هزار ساختمان و زخمی شدن صدها نفر شده است.آتش سوزی 52 هزار هکتار از منطقه نپا و سونوما در شمال کالیفرنیا را از بین برده است.
مرور تیترهای مهم صفحه اول روزنامه های جهان

*دستکاری مامورین روسی در موتور سرچ گوگل – واشنگتن پست
شرکت گوگل دریافته که مامورین روسی اطلاعات نادرست را در موتورهای سرچ این سایت قراردادند. مامورین روسی بدون اطلاع شرکت گوگل اقدام به خریداری آگهی خدمات گوگل کردند تا بر روی نظر رای دهندگان آمریکایی در انتخابات ریاست جمهوری تاثیر بگذارند.
مرور تیترهای مهم صفحه اول روزنامه های جهان 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار