کد خبر: ۵۱۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲
تقویت ۹ واحدی شاخص کل بورس در روز معاملات کم حجم
معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی شاهد معاملات کم‌حجم بودند که بازارگردان‌های پالایشی‌ها در دامنه نوسان قیمتی فرصتی برای حمایت از سهام پیدا کردند. بازار به دورنمای اقتصاد دیگر اعتماد ندارد.
بی‌اعتمادی بازار سهام به آینده
معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی شاهد معاملات کم‌حجم بودند که بازارگردان‌های پالایشی‌ها در دامنه نوسان قیمتی فرصتی برای حمایت از سهام پیدا کردند. بازار به دورنمای اقتصاد دیگر اعتماد ندارد.
به گزارش تجارت آنلاین از فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات چهارشنبه 19 مهر ماه 96 با افزایش 9 واحدی روی رقم 84 هزار و 744 واحد ایستاد. شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 11 واحدی عدد 17 هزار و 374 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 24 واحدی به رقم 91 هزار و 515  واحد دست یافت. شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 18 واحدی به رقم 58 هزار و 548 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 37 واحدی عدد  189 هزار و 146  واحد را به نمایش گذاشت.
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 4 واحدی به رقم 929 واحد رضایت داد.
براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد پتروشیمی فن آوران با 16 واحد ، پالایش نفت تهران با 15 واحد و پالایش نفت اصفهان با 13 واحد افزایش بیشترین تاثیرمثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های های وب با 15 واحد، سرمایه‌گذاری غدیر با 12 واحد و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 11 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.
به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 141 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 792 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 47 هزار و 232 نوبت داد و ستد بود.
بر اساس این گزارش امروز بورس تهران نظاره‌گر معاملاتی متعادل و به نسبت کم‌حجم در اغلب نمادهای معاملاتی بود که انتظار برای افزایش نرخ ارز دوباره گروه فلزات اساسی و پالایشی‌ها را بهانه‌ای برای پیشرو شدن در بازار کرده است. گروهی که به مدد حقوقی‌های نه‌چندان فعال خود شاهد بازارگردانی و حمایت در مقابل فروشندگان اغلب حقیقی هستند.
دورنمای اقتصاد ایران در حالی زیر سایه سنگین اخبار سیاست خارجی به‌ویژه برخی تحریم‌های جدید و آینده برجام خاکستری شده که به نظر می‌رسد، تورم بیش از 20 درصدی تا پایان امسال و نسخه تکراری افزایش نرخ ارز برای نجات بانک‌ها دوباره در دستورکار دولت برای رهانیدن خود از باتلاق مشکلات مالی قرار گرفته است.
این وضعیت باعث شده تا بی‌اعتمادی به آینده همچنان استراتژی‌های کوتاه‌مدت‌نگر را مبنای عملکرد معامله‌گران بازار سهام قرار دهد.


نام:
ایمیل:
* نظر: