کد خبر: ۵۱۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
از جنگ کلامی برگزیت تا خط و نشان های تازه ترامپ
تجارت آنلاین: آمریکا خواستار کاهش وام های بانک جهانی به چین، جنگ کلامی برگزیت، آماده شدن برای نوزدهمین کنگره ملی چین و ترامپ برجام را رد کرد از جمله مهمترین تیترهای صفحه نخست روزنامه های روز شنبه دنیا هستند.
*آمریکا خواستار کاهش وام های بانک جهانی به چین  - فایننشال تایمز
دولت دونالد ترامپ از بانک جهانی درخواست کرد تا در ارائه وام های بیشتر به چین تغییرات اساسی اعمال کند. دولت ترامپ برای مقابله با چین از افزایش سرمایه در بانک مرکزی خودداری می کند تا بانک جهانی در روند ارائه وام به چین و دیگر کشورهای درآمد متوسط تغییراتی قائل شود.  
مرور تیترهای مهم صفحه اول روزنامه های جهان

*جنگ کلامی برگزیت -  گاردین    
در آخرین تنش های کلامی میان انگلیس و اتحادیه اروپا، فیلیپ هاموند وزیر اقتصاد انگلیس اتحادیه اروپا را دشمن خطاب کرد دراین میان بروکسل معتقدند بریتانیا باید پیشنهاد بهتری برای پرداخت هزینه خروج ارائه دهد. تا کنون هیچ پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در مذاکرات جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا حاصل نشده‌است. «میشل بارنیه» مذاکره کننده ارشد برگزیت از سوی اتحادیه اروپا در یک کنفرانس خبری مشترک با «دیوید دیویس» وزیر برگزیت بریتانیا با اظهار نارضایتی از مذاکرات برگزیت اعلام کرد که روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا همچنان در بن‌بست قرار دارد.
مرور تیترهای مهم صفحه اول روزنامه های جهان

*آماده شدن برای نوزدهمین کنگره ملی چین – چاینا دیلی
شی جین پینگ رئیس جمهور چین پیش از شروع نوزدهمین کنگره ملی حزب خلق چین اعلام کرد حزب به وعده هایی که به مردم داده عمل می کند. شی جین پینگ درحالیکه از پیشرفت پنج سال اخیر ابراز رضایت کرد نسبت به خودخوشنودی هشدار داد.در نوزدهمین کنفرانس کنگره ملی که روز چهارشنبه آغاز می شود درباره رهبری حزب نیز تصمیم گیری خواهد شد.
مرور تیترهای مهم صفحه اول روزنامه های جهان

*ترامپ برجام را رد کرد – نیویورک تایمز
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد تصمیم دارد تا توافق هسته ای ایران را رد کند و تهدید به ترک این توافق کرد. اما حتی در زمانی که ترامپ نطق آتشین می کرد نتوانست دلایل تهدید های خود علیه این توافق را ارائه دهد.
مرور تیترهای مهم صفحه اول روزنامه های جهان


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار