کد خبر: ۵۱۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: با امضای تفاهمنامه میان این سازمان و سازمان ثبت احوال ضمن ثبت آنلاین (برخط) اطلاعات بیمه شدگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی، میزان مراجعه آنان به شعب این سازمان نیز کمتر می شود.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از خبرگزاری ایرنا، سیدتقی نوربخش روز شنبه در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با سازمان ثبت احوال کشور خاطرنشان کرد:سازمان ثبت احوال برای شفافیت اطلاعات، نهایت همکاری با تامین اجتماعی را داشته است.
به گفته نوربخش از این پس و با امضای این تفاهمنامه برای ثبت اطلاعات بیمه شدگان و مستمری بگیران دیگر نیازی به حضور آنان در شعب نیست و می توانند بدون حضور چون اطلاعات به صورت آنلاین است از خدمات لازم بهره مند شوند.
وی افزود:تامین اجتماعی ٤٢ میلیون بیمه شده دارد و به دلیل ماموریت های ذاتی یکی از مراکز دیتای کشور در زمینه هویتی ، ابعاد اقتصادی و اطلاعات کارگاهی و اشتغال است. 
وی با بیان اینکه برای ارائه خدمات ١٨ گانه به مردم اقداماتی صورت گرفته تا کمترین حضور مردم در شعبه ها را داشته باشیم، افزود: حذف دفترچه ها به عنوان یک اقدام مهم در عرصه خدمات الکترونیکی است و همچنین تعهدات کوتاه مدت و ارائه لیست (فهرست ) بیمه از جمله اقداماتی است که اکنون به مردم بدون حضور در شعب ارائه داده می شود.
نوربخش ادامه داد: امروز برای ولادت، ازدواج، فوت و طلاق با ارتباط برخط (آنلاین) نیازی به حضور بیمه شدگان و جهت احراز هویت نیست و بیمه شده می تواند اطلاعات خودش را در سامانه سازمان ثبت کنند و با امضای این تفاهمنامه این اقدامات انجام می شود.
وی با بیان اینکه ٢٦ هزار فوت مستمری بگیران را در سال داریم؛ در عین حال اظهار کرد که ١٠٠ هزار ولادت در طول سال در سازمان تامین اجتماعی به ثبت می رسد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: با اجرای این طرح یکی از سیاست های دولت برای الکترونیکی شدن و عدم حضور مردم در شعب محقق خواهد شد.
مدیر عامل تامین اجتماعی اضافه کرد: ما به عنوان سازمان تامین اجتماعی حداکثر همکاری را خواهیم داشت تا زحمت مردم کمتر شود و برای تبادل و شفافیت دیتا همکاری لازم را خواهیم داشت.
وی خاطرنشان کرد: حدود ٥٠ میلیارد رکورد اطلاعات در این ٥٠ سال تاسیس سازمان تامین اجتماعی در کل کشور داریم.
بر اساس این گزارش ، تفاهمنامه همکاری امروز با حضور سیدتقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و حمید درخشانی نیا ، رئیس سازمان ثبت احوال کشور به امضا رسید.
نام:
ایمیل:
* نظر: