کد خبر: ۵۱۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
مرغ ارزان است!
دو تشکل تولید کننده مرغ کشور با ارسال نامه ای به وزیر جهاد کشاورزی درباره نحوه خرید مرغ مازاد مرغداران برای تنظیم بازار، توسط شرکت پشتیبانی امور دام و قیمت کم این محصول در بازار گلایه کرده و پیشنهاداتی ارائه دادند.
نامه گلایه‌آمیز مرغداران به وزیر جهاد کشاورزی
دو تشکل تولید کننده مرغ کشور با ارسال نامه ای به وزیر جهاد کشاورزی درباره نحوه خرید مرغ مازاد مرغداران برای تنظیم بازار، توسط شرکت پشتیبانی امور دام و قیمت کم این محصول در بازار گلایه کرده و پیشنهاداتی ارائه دادند.
دو تشکل، اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران و انجمن ملی شرکت‌های زنجیره‌ای تولید گوشت مرغ  با ارسال نامه ای به وزیر جهاد کشاورزی درباره نحوه خرید مرغ مازاد مرغداران برای تنظیم بازار توسط شرکت پشتیبانی امور دام و قیمت کم این محصول در بازار گلایه کرده و پیشنهاداتی ارائه دادند.
در این نامه آمده است:« همانگونه که مستحضرید با مصوبه اخیر ستاد تنظیم بازار قیمت مرغ بین 7100 تا 7800 تومان اعلام شد و قیمت فروش مرغ منجمد شرکت پشتیبانی به 6200 تومان ارتقاء پیدا کرد.
ورود شرکت پشتیبانی برای خرید مرغ به منظور تامین ذخایر استراتژیک به بازار، مواجه با کاهش قیمت‌ها به خصوص در مرغ زنده شده است. علت آن هم خرید مرغ توسط شرکت پشتیبانی از کشتارکنان و کشتارگاه‌ها می‌باشد. زیرا این عوامل برای به دست آوردن سود بالاتر با روش مختلف، قیمت مرغ زنده را در بازار کاهش می‌دهند و لذا تاثیر شرکت پشتیبانی بر روی حفظ قیمت‌ها معکوس می‌شود.
با توجه به موارد فوق و به منظور قرار گرفتن شرکت پشتیبانی امور دام در جایگاه حمایت از تولیدکننده موارد زیر مورد درخواست است:
1- شرکت پشتیبانی خرید خود را به قیمت‌های مزبور فقط از طریق اتحادیه‌ها و زنجیره‌ها انجام دهند و این دو تشکل موظف به تامین مرغ شرکت پشتیبانی شوند.
2- عنوان و مفاد قرارداد شرکت پشتیبانی که بسیار یک طرفه است و باعث بروز مشکلات مالیاتی برای تشکل‌ها می‌شود. با حذف 10 درصد وجه مرغ فروخته شده که باید به مدت یک سال نزد شرکت پشتیبانی باقی بماند اصلاح شود.
3- قیمت خرید مرغ با توجه به تعیین کف قیمتی 7100 تومان توسط ستاد تنظیم بازار اصلاح شود.
4- مجموعه مجتمع تهران پارس که چندین سال است رها مانده برای ایجاد بازار فروش عمده مرغ در اختیار اتحادیه‌ها و زنجیره‌ها قرار گیرد.
خواهشمند است به منظور کنترل بازار که در روزهای اخیر به شدت با کاهش قیمت مواجه بوده است دستور فرمایید موارد فوق سریعا مورد عمل قرار گیرد تا از زبان تولیدکنندگان جلوگیری شود.»


نام:
ایمیل:
* نظر: