کد خبر: ۵۱۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳
جدیدترین قیمت خودروهای وارداتی
این هفته با وجود رکود قیمت دو مدل خودروی وارداتی در بازار افزایش یافته و اسپورتیج و اپتیما فول هر کدام دو میلیون تومان گران تر شده اند. این در حالی است که نوسانات نرخ ارز هم در بازار خودرو تا حدودی تاثیرگذار بوده است.
رشد دو میلیون تومانی قیمت پرچمداران کیا در بازار
این هفته با وجود رکود قیمت دو مدل خودروی وارداتی در بازار افزایش یافته و اسپورتیج و اپتیما فول هر کدام دو میلیون تومان گران تر شده اند. این در حالی است که نوسانات نرخ ارز هم در بازار خودرو تا حدودی تاثیرگذار بوده است.
در حالی قیمت خودروهای داخلی به‌دلیل رکود پاییزی ثبات خود را در بازار حفظ کرده که قیمت وارداتی‌ها به‌دنبال نوسانات نرخ ارز بار دیگر با افزایش مواجه شده است. بررسی بازار نشان می‌دهد، نرخ ارز طی یکماه گذشته ۳/ ۳ درصد افزایش یافته است که در این بین بیشترین میزان افزایش نرخ ارز طی هفته‌جاری اتفاق افتاده است؛ به‌طوری‌که بررسی قیمت‌ دلار در بازار نشان می‌دهد نرخ ارز در هفته‌جاری ۳/ ۲ درصد افزایش را به خود دیده است.
به این ترتیب، افزایش نرخ ارز موجب شده که بار دیگر بازار خودروهای وارداتی با نوسان قیمتی مواجه شود.آنگونه که نمایشگاه داران خودروی پایتخت می‌گویند، هر چند نرخ ارز، مولفه اثرگذاری بر قیمت خودروهای وارداتی است، اما این عامل در کنار بسته بودن سایت ثبت‌سفارش موجب شده که قیمت‌ها به‌صورت حبابی افزایش پیدا کند. سایت ثبت‌سفارش از اواخر تیرماه امسال از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت بسته شده است؛ جو روانی ناشی از کاهش عرضه خودرو موجب افزایش حبابی قیمت خودروها در بازار شد؛ به‌طوری‌که قیمت خودروهای وارداتی بین ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان افزایش را به خود دید. در این بین اما فعالان بازار همچنان از رکود پاییزی بازار خودروهای داخلی خبر می‌دهند و اینکه معاملات به پایین‌ترین سطح خود در سال جاری رسیده است. از آنجا که تقاضایی برای خرید خودرو در بازار نیست؛ بنابراین قیمت‌ها نیز ثبات خود را حفظ کرده‌اند. هر چه هست، نمایشگاهداران خودروی پایتخت معتقدند، رکودی که هم‌اکنون در بازار خودرو آغاز شده، تا هفته‌های آینده ادامه خواهد داشت

*تداوم افزایش قیمت وارداتی‌ها در هفته گذشته
آن طور که نمایشگاه داران خودرو پایتخت می‌گویند، در حال حاضر در کنار تداوم بسته بودن سایت ثبت‌سفارش، تغییرات نرخ ارز موجب شده که بازار خودروهای وارداتی همچنان با افزایش قیمت مواجه‌ باشد. فعالان بازار تاکید می‌کنند هر چند رکود سنگینی بر بازار خودرو حاکم است، اما تغییرات متعددی که در بازار این خودروها صورت گرفته است سبب شده که قیمت‌ها روند صعودی داشته باشند.به گفته فعالان بازار، در هفته گذشته برای خرید هیوندایی سوناتای هیبرید باید ۱۸۴ میلیون تومان هزینه می کردند که این موضوع نشان می‌دهد خودرو موردنظر در هفته گذشته حدود چهار میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرد. هیوندای توسان نیز دو میلیون تومان گران شد، و ۲۰۳ میلیون تومان خرید و فروش شد؛ برای خرید النترا نیز باید ۱۵۷ میلیون تومان هزینه می کردند که این موضوع از افزایش سه میلیون تومانی این خودرو حکایت داشت. از سوی دیگر اما کیا سراتو هم از افزایش قیمت‌ها در امان نبوده و هفت میلیون تومان جهش را به خود دید. این محصول هفته گذشته ۱۵۷ میلیون تومان خرید و فروش شد. در بین دیگر خودروهای وارداتی، کیا اپتیما نیز دو میلیون تومان افزایش را تجربه کرد، به نحوی که در هفته قبل ۲۰۹ میلیون تومان قیمت داشت. به گفته فعالان بازار، لکسوس مدل NX نیز با افزایش سه میلیون تومانی در هفته گذشته ۳۷۸ میلیون تومان قیمت داشت.
در این بین اما سانتافه ثبات قیمت خود را حفظ کرد و ۲۷۰ میلیون تومان خرید و فروش شد. اما از بازار کیا اسپورتیج خبر می‌رسد این محصول چند میلیون تومان افزایش قیمت داشته است و در حال حاضر به مرز ۲۰۰ میلیون تومان قیمت رسیده است. تویوتا RAV۴ هم اگرچه در هفته‌های دورتر افزایش قیمتی شدید را تجربه کرد، با این حال چند هفته‌ای است در قیمت ۲۶۰ میلیون تومانی خود ثابت مانده و گویا بیش از این کشش افزایش قیمت را ندارد. در بین دیگر خودروهای وارداتی اما تویوتا مدل CHR که به گفته خیلی‌ها قیمتی غیر منطقی در ایران دارد، ۲۴۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین نیسان جوک نیز در مدل فول خود ۱۸۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد و برای خرید مدل ایکس تریل هم باید ۲۶۰ میلیون تومان هزینه کرد.
بر اساس آخرین خبرها  قیمت برخی خودروهای وارداتی در آغاز هفته به شرح زیر است و البته در برخی از نمایندگی ها و نمایشگاه های خرید و فروش خودرو بالا و پایین می شود:

 

نام خودرو

شرکت سازنده

کشور

قیمت

سوناتا هیبرید

هیوندای

کره جنوبی

178 میلیون تومان

توسان (new face)

هیوندای

کره جنوبی

196 میلیون تومان

النترا

هیوندای

کره جنوبی

152 میلیون تومان

اسپورتیج

کیا

کره جنوبی

183 میلیون تومان

سراتو

کیا

کره جنوبی

144 میلیون تومان

اپتیما (فول)

کیا

کره جنوبی

205 میلیون تومان

RAV4

تویوتا

ژاپن

255 میلیون تومان

یاریس هاچ‌بک

تویوتا

ژاپن

118 میلیون تومان

کمری هیبرید

تویوتا

ژاپن

244 میلیون تومان

کرولا GLI (فول)

تویوتا

ژاپن

164 میلیون تومان

لکسوس NX (فول)

تویوتا

ژاپن

375 میلیون تومان

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار