کد خبر: ۵۱۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران:در ۶ ماه ابتداي سال جاري بالغ بر ۳۷۰ هزار فقره تسهيلات قرض الحسنه پرداخت شده است.


مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران گفت: این بانک طی يک دهه فعاليت خود بيش از سه ميليون تسهيلات قرض الحسنه اعطا نموده که پانصد و ده هزار فقره آن مربوط به سال مالي ۱۳۹۵ مي باشد. در ۶ ماه ابتداي سال جاري نيز بالغ بر ۳۷۰ هزار فقره تسهيلات قرض الحسنه در حوزه هاي ازدواج، سلامت و درمان، معيشت و اشتغالزايي پرداخت شده است.
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهرایران، دکتر مرتضی اکبری در سفر به استان هرمزگان با حضور در گفتگوي ويژه خبري صدا و سيماي مرکز خليج فارس با بيان اين مطلب افزود: بانك قرض الحسنه مهرايران طي ده سال فعاليت خود توانسته است با جمع آوري منابع قرض الحسنه مردم، وام هاي قرض الحسنه پرداخت نمايد. اكبري تصريح كرد: سال گذشته توسط اين بانك ۵۱۰ هزار فقره تسهيلات و در شش ماهه سالجاري نيز ۳۷۰هزار فقره تسهيلات قرض الحسنه در كشور پرداخت شده است. 
وی اظهارداشت: در بانک قرض الحسنه مهرایران به سپرده های مردم سودی پرداخت نمي شود به همين دليل تمامي تسهيلات پرداختي نيز بدون سود و تنها با دريافت کارمزد انجام مي گردد. 
اکبری درباره اینکه مردم به قرض الحسنه در بانک ها نظر خوبی ندارند خاطرنشان کرد: در بانك ها منابع بخش عقود و قرض الحسنه با هم تركیب مي شد و تفكيك آنها كار آساني نبود و بانك ها وقتي در پرداختي هاي خود با مشكل مواجه مي شدند از منابع قرض الحسنه براي عقود استفاده مي كردند و تسهيلات قرض الحسنه پرداخت نمي شد؛ به همين دليل مردم به ديده ابهام به بحث قرض الحسنه نگاه مي كردند اما در بانك قرض الحسنه مهرايران تمامي تسهيلاتي كه پرداخت مي شود بصورت قرض الحسنه مي باشد.
وی عنوان کرد: در بانک قرض الحسنه مهرایران علاوه بر اینکه از محل منابع سپرده گذاران به مردم وام های قرض الحسنه پرداخت مي شود، براي خود سپرده گذاران نيز از محل گردش حساب آنها امتيازي در نظر گرفته مي شود که از اين محل نيز مي توانند تسهيلات دريافت نمايد. 
وی به تسهیلات این بانک اشاره کرد و اظهار داشت: مهمترین تسهيلاتي که در بانک قرض الحسنه مهرايران پرداخت مي شود در زمينه هاي معيشت، كارآفريني، ازدواج، كميته امداد و بهزيستي مي باشد كه در زمينه ازدواج و بهزيستي كه وام هاي تكليفي است تا سقف صد ميليون ريال و در ديگر تسهيلات تا سقف ۲۰۰ميليون ريال تسهيلات پرداخت مي شود و به تازگي در قالب بانكداري اجتماعي نيز پرداخت تسهيلات تا سقف ۳۰۰ميليون ريال انجام مي شود.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران در ادامه، درباره یکی ديگر از خدمات اين بانک گفت: يکي ديگر از خدمات اين بانك، افتتاح حساب آنلاين است كه مشتريان با مراجعه به سايت مي توانند براي خود افتتاح حساب نمايند و نيازي به مراجعه حضوري به شعبه ندارند. 
دکتر اکبری اظهارداشت: افرادی که تمایل به دریافت سود ندارند منابع خود را به سمت بانک هاي قرض الحسنه سوق دهند تا اين بانك ها از اين محل به نيازمندان وام هاي قرض الحسنه پرداخت نمايند. 
وی در پایان عنوان کرد: گرچه سقف تسهیلاتی که توسط اين بانک پرداخت مي شود محدود است اما اين مبالغ گره هاي زيادي را از مردم رفع مي کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: