کد خبر: ۵۲۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶
سرپرست شعب بانک صنعت و معدن استان مرکزی: عملكرد شعب هر بانك و بويژه بانك هاي تخصصي در مناطق مختلف كشور تاثير بسزايي در توسعه اقتصادي و صنعتي آن مناطق دارند و مي تواند چهره استان ها و در مجموع كشور را دگرگون كند.

در همین خصوص با فرشید رادور زنگنه، سرپرست شعب بانک صنعت و معدن استان مرکزی گفتگویی داشته ایم که می خوانید:
نوع نگاه بانك صنعت و معدن به مشتريان ومتقاضيان تسهيلات چيست؟
شعب یک بنگاه مالی و پولی در حقیقت به مثابه سنگرهای خط مقدم جبهه های فعالیت اقتصادی و بانکی هستند که بیشترین ارتباط و نزدیکی را با آحاد جامعه و متقاضیان دریافت خدمات بانکی دارند. متقاضیان یا بهتر بگوییم مشتریان؛ افرادی هستند که به تناسب نوع فعالیت خود در عرصه اقتصاد؛ تولید و تجارت انتظاراتی از بانک متبوع خودشان دارند.
بانک صنعت و معدن نیز به عنوان یک بانک توسعه ایی با قدمت 60 ساله از جمله بانک هایی است که رضایت مشتریان و به تبع آن توسعه پایدار و اشتغالزایی را مدنظر قرار دارد و بر گسترش خدمات خود نیز تاکید فراوان دارد. 
استان از نظر توسعه صنعتی در چه وضعیتی قرار دارد و پتانسیل های استان برای توسعه صنعتی چیست؟
برخورداري از صنايع بزرگ مادر با ويژگيهاي فني و تخصصي (نظير قطبهاي صنعتي مهم اراک ، ساوه و شازند ) که بستر مناسبي را جهت ايجاد صنايع پايين دستي زنجيره ها ، شبکه ها و خوشه هاي توليدي صنعتي فراهم آورده است. وجود منابع و ذخاير معدني مصالح ساختماني، فلزي و غير فلزي نظير: سنگ هاي ساختماني و تزييني، خاک هاي صنعتي، سولفات سديم و سنگ آهن که زمينه اي براي فرآوري و ايجاد صنايع تبديلي مواد معدني در استان مي باشد.
در ضمن وجود سه سد بزرگ الغدير، 15 خرداد وکمال صالح و خطوط انتقال و بيش از يکصد سد و بند کوتاه ، وجود قابليت توليد محصولات کشاورزي داراي ارزش صادراتي (گل و گياهان زينتي، انار، پسته، كشمش، گياهان دارويي، ماهيان زينتي و...)، مزيت نسبي در توليد محصولات باغي، زراعي، گلخانه اي، ارگانيک و کشت دوم، وجود پتانسيلهاي سرمايه گذاري در بخش صنعت و معدن خصوصا در صنايع فلزي و شيميايي، صنايع پايين دستي آلومينيوم و پتروشيمي، ماشين آلات و قطعات خودرو، ريلي و کاني غير فلزي، نيروگاه ها و پالايشگاه در استان جهت توليد حامل هاي انرژي و وجود خطوط انتقال، ايستگاه و پستهاي برق و توزيع انرژي، موقعيت ممتاز جغرافيايي استان بدليل واقع شدن در دالان ارتباطي شمال و جنوب و دالان غرب و شرق کشور، برخورداري از آزاد راهها، بزرگراهها و راههاي اصلي ترانزيتي با كاركرد استاني، منطقه اي، ملي و فرا ملي، برخورداري از راه آهن سراسري كشور و بهره‌برداري از آن در حمل و نقل آسان، پراکنش نسبتا متعادل شهرها و روستاها در پهنه جغرافيايي و سهولت خدمات رساني به مراکز جمعيتي، نمايشگاه بين المللي و گمرک در استان، زيرساختها در حوزه سلامت و رفاه اجتماعي (بيمه اي، درماني، شبکه خدمات رساني، بانک اطلاعات بيمه اي ،اورژانس اجتماعي،مراکز مشاوره اي )، مراكز دانشگاهي ( دولتي و غير دولتي ) ، حوزوي و مراکز فني وحرفه اي از مزيت هاي اين استان است.
بانک صنعت و معدن در فعال ساختن پتانسیل ها و ایجاد واحدهای صنعتی در استان تاکنون چه نقشی داشته است؟
بانك صنعت و معدن استان مركزي از سال 1380 تا كنون بيش از 5.100 ميليارد ريال تسهيلات سرمايه ثابت و سرمايه درگردش در قالب عقود اسلامي جهت حمايت از توليد و ايجاد يا حفظ اشتغال استان پرداخت نموده است.
چه راهكارهايي براي ارائه خدمات هرچه بهتر به مشتريان داريد؟
ارائه تسهيلات ارزان قيمت در مقاطع زماني مختلف،جذب منابع از صندوق توسعه ملي و ساير مراكز ارائه دهنده منابع پولي، انعقاد قراردادهاي سه جانبه جهت كمك به بخش معدن با وزارت صنعت، معدن و تجارت و ارائه راهكارهاي تخصصي در خصوص نوع سرمايه گذاري با هدف بهره وري و بازدهي هر چه بيشتر.
طی سال های اخیر چه واحدهای صنعتی در استان شما بهره برداری شده و چه میزان اشتغال ایجاد کرده است؟
طبق آمار ماخوذه از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزي تعداد 858 واحد از سال 1390 تا مرداد ماه 1396 با تعداد اشتغال 12.216 نفر به بهره برداري رسيده است.
تعداد واحدهاي صنعتی در حال اجرا در استان ؟ درصد پیشرفت آنها؟ 
هم اكنون 8 طرح صنعتي در حال اجرا در استان مركزي نزد بانك صنعت و معدن وجود دارد كه برخي از آنها داراي پيشرفت فيزيكي بالاي 90 درصد مي باشند.


نام:
ایمیل:
* نظر: