کد خبر: ۵۲۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴
دادستان کل کشور توضیح داد؛
حجت الاسلام والمسلمین منتظری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره شایعه اجرای حکم اعدام بابک زنجانی و رد اعاده دادرسی وی در دیوان عالی کشور گفت: شایعه چرا؟
شایعه اجرای حکم اعدام بابک زنجانی
دادستان کل کشور گفت که مقدمات اجرای حکم بابک زنجانی باید فراهم شود.
به گزارش تجارت آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین منتظری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره شایعه اجرای حکم اعدام بابک زنجانی و رد اعاده دادرسی وی در دیوان عالی کشور گفت: شایعه چرا؟ باید منتطر باشیم ببینیم چه می شود، ان‌شاءالله زودتر حقوق مردم برگردد.
وی در پاسخ به این سوال که قاضی مقیسه در آخرین جلسه دادگاه متهمان فساد نفتی گفته بود که حکم اجرای حکم این فرد در دست مسولان است، آیا واحد اجرای احکام زمانی را برای اجرای حکم تعیین کرده است؟ گفت: آنها به دنبال اجرای حکم هستند، اما مقدمات اجرای حکم باید فراهم شود.
منتظری در پاسخ به این سوال که بعد از اعطای کارت ضابط به ضابطین دادگستری آیا آن بخش از ضابطان که کارت ضابطیت ندارند حق انجام امور قضایی را ندارند؟ گفت: بعد از اینکه کارت ضابطین توزیع شد فقط کسانی مجاز به انجام کارهای تحقیقاتی و بازجویی و اعمال مربوط به ضابط هستند که کارت ضابطیت داشته باشند و این نص صریح قانون است.
وی ادامه داد: ما محدودیتی نداریم؛ نیروی انتظامی کسانی که در سمت فرماندهی یا درجه داری یا افسری هستند را معرفی کند ما بعد از آموزش برای ٱنها کارت صادر می‌کنیم. نیروی انتظامی هر فردی را به عنوان ضابط معرفی کند ما برای او بعد از کلاس های آموزشی، کارت صادر می کنیم.
منتظری در پاسخ به سوالی در مورد طرح جمع آوری قلیان و منع استعمال دخانیات در اماکن عمومی گفت: از نظر قانون استعمال دخانیات در اماکن عمومی ممنوع است، در جای دیگر قانون قهوه خانه ها را جزو اماکن عمومی تعریف کرده است بعضی از عزیزان از جمله نمایندگان مجلس و مسولان به ما ایراد می گیرند که چرا عرضه قلیان در برخی اماکن ممنوع شده است. در جواب آنها باید بگوییم که این ممنوعیت به واسطه قانون است و ما ممنوع نکردیم. در بعضی استان ها اجرای قانون صورت گرفته است و به نظر ما به لحاظ قانونی در سراسر کشور این ممنوعیت باید اجرا شود و اگر بنا به برداشتن ممنوعیت است باید به حکم قانون باشد. الان اشکال عمده بر سر همین موضوع است در حال حاضر دستگاه قضایی صرفا قانون را اجرا می کند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار