کد خبر: ۵۲۲۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸
خبرگزاری رویترز از بغداد گزارش داد که ' خالد الفالح ' وزیر نفت عربستان و'جبار اللعیبی' همتای عراقی وی شنبه در خصوص همکاری و اجرای قوانین سازمان کشورهای تولید کننده نفت( اوپک ) در خصوص کاهش میزان عرضه نفت خام توافق کردند.

به گزارش رویترز، وزارت نفت عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد خالد الفالح وجباراللعیبی شنبه در دیدار با یکدیگر از توافق دو کشور در خصوص کاهش عرضه نفت خام خبر دادند. 
قرار است خالد الفالح و جبار اللعیبی تا ساعاتی دیگر در نشست مطبوعاتی مشترک شرکت کرده و به سوالات خبرنگاران پاسخ دهند. 
خبرگزاری عراق (واع) اعلام کرد خالد الفالح وزیرنفت عربستان در این دیدار میزان تبادل تجاری دو کشور را 170 میلیارد ریال عربستان ذکر کرد. 
هر 370 ریال عربستان معادل یکصد دلار است.
خالد الفالح در مراسم افتتاح چهل وچهارمین نمایشگاه بین المللی بغداد هم با اشاره به اینکه شکوفایی عراق اکنون آغاز شده است نمایشگاه بین المللی بغداد را یکی از شواهد آن دانست . 
وی با بیان این مطلب که همه از نقش پیشگام عراق در تمدن امت ما ( امت عربی) اطلاع دارند، تاکید کرد دو کشور عراق وعربستان دارای مشترکات اقتصادی ومواضع راهبردی هستند. 
وزیر نفت عربستان با بیان اینکه قیمت نفت در حال بهبود وثبات است ، بازار جهانی نفت را شاهد این بهبود وضعیت دانست .
وی در ادامه سخنان خود در مراسم افتتاح نمایشگاه بین المللی بغداد با تقدیر از همکاری عراق وعربستان گفت: بهترین مثال برای بیان اهمیت همکاری وهماهنگی دو کشور،رویکرد اوضاع بازار نفت به سمت بهبود وثبات است. 
چهل وچهارمین نمایشگاه بین المللی بغداد از شنبه 21/ 10 /2017 تا 30/ 10 /2017 با حضور 18 کشور و400 شرکت داخلی ، عربی وخارجی آغاز به کار کرد . 
نام:
ایمیل:
* نظر: