کد خبر: ۵۲۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰
لیگ برتر یا سرزمین عجایب؛
رقم خوردن برخی نتایج و موفقیت تیم‌هایی که انتظاری از آنها نمی‌رود سالهاست که شائبه استفاده تعدادی از مربیان و ورزشکاران از جادوگر را در جامعه ایجاد کرده است.
از جادوگری زنان تا خرید و فروش طلسم در فوتبال ایران!
رقم خوردن برخی نتایج و موفقیت تیم‌هایی که انتظاری از آنها نمی‌رود سالهاست که شائبه استفاده تعدادی از مربیان و ورزشکاران از جادوگر را در جامعه ایجاد کرده است.
سحرو جادو و استفاده از جادوگر از بحث هایی است که چند سالی می شود در فوتبال ایران وارد شده است. کم نبوده و نیستند افرادی که ادعای داشتن قدرت های ماورای طبیعی هستند و با این ادعا وارد عرصه فوتبال شده و مبالغ هنگفتی را به جیب زده‌اند.
در برخی مقاطع رسانه های مختلف ادعای حضور جادوگر یا جادوگرانی را که به استخدام مربیان فوتبال در آمده‌اند مطرح کرده‌اند اما هیچ گاه این بحث ها به سرانجام نرسیده و تنها در حد یک خبر یا گزارش مانده و کسی مدرک مستندی برای اثبات این موضوع ارائه نکرده است.
اما آیا واقعا جادوگرانی در فوتبال حضور دارند؟ هستد افرادی که واقعا دارای قدرت ماورای طبیعی‌اند و حاضرند در ازای مبالغ گزاف آن را برای فوتبال به کار بیندازند؟ و یا هستند مربیان سودجویی که برای کسب منافع خود حاضر به همکاری با این افراد بوده و هزینه‌های مربوطه را متحمل شوند؟
خبرگزاری مهر در این گزارشی به مهم ترین شنیده‌ها در خصوص استفاده مربیان سرشناس فوتبال و حتی برخی از ورزشکاران دیگر رشته‌ها برای استفاده از جادوگر می‌پردازد. شنیده هایی که گرچه مستندات محکمی برای اثبات آن موجود نیست، اما شواهد نشان می دهد که نمی تواند خیلی هم بدون پایه و اساس باشد.

* جادوگر زن در استان فوتبال خیز

یکی از مربیان جوان فوتبال کشور که چند سالی است بعنوان سرمربی در فوتبال ایران مطرح شده و در همه سال های مربیگری‌اش تنها دو فصل نتایج خوب گرفته، اخیرا به یک زن که مدعی داشتن قدرت های ماورای طبیعی است متوسل شده است. این خانم که مدعی جادوگری است در یکی از روستاهای یک استان (فوتبال خیز) ساکن است و مربی مزبور برای برقراری ارتباط با او ناچار است رنج سفر به آن روستا را به جان بخرد. سرمربی مورد نظر از وقتی به استفاده از این قدرت‌ها تمایل پیدا کرده کمتر نتیجه گرفته و رفته رفته نیز فوتبال دوستان چهره ساده او را فراموش کرده و محبوبیتش نیز در حال از دست رفتن است.

* یک جادوگر برای دو تیم
قدیمی ترین پرونده مربوط به استفاده از جادوگر در فوتبال به اوایل دهه هشتاد باز می گردد. فردی که بعدها به عنوان معروف ترین جادوگر فوتبال مطرح شد، اولین حضورش در فوتبال را در سال های ابتدایی دهه هشتاد بود که در آن سال به صورت همزمان با دو تیم همکاری می‌کرد آغاز کرد.
فرد مزبور ابتدا با تیمی در کورس قهرمانی فعالیت خود را آغاز کرد و تا پایان فصل در کنار این تیم بود و موفقیت هایی هم با این تیم به دست آورد. اما جالب اینجاست یکی از تیم هایی در کورس سقوط به لیگ دسته اول بود در هفته‌های پایانی دست به تغییر سرمربی‌اش زد و سرمربی جدید این تیم نیز با همان فرد جادوگر فعالیتی را آغاز کرد تا این فرد مجبور شود در هفته‌های پایانی به صورت همزمان برای قهرمانی یک تیم و برای جلوگیری از سقوط یک تیم دیگر انرژی بگذارد.
تیم در حال سقوط با مربی جدیدش ۷ بازی پی‌درپی برنده می‌شود و از سقوط نجات پیدا می‌کند. همین تیم با همان مربی و همان فرد وارد رقابت‌های جام حذفی می‌شوند و در جام حذفی هم توفیقات زیادی به دست می آورند و تا یک قدمی رسیدن به فینال مسابقات هم پیش می‌روند.

* پیروزی‌های مشابه با چهار گل
یکی از تیم های شهرستانی که چند سالی است در لیگ برتر حضور ندارد، زمانی که با یکی از مربیان با سابقه و خوشنام فوتبال در لیگ برتر حضور داشت، در مقطعی موفقیت های زیادی با این تیم به دست آورد. این تیم در چند بازی پی‌درپی موفق شد همه حریفانش را با ۴ گل شکست دهد که در بین مغلوبان این تیم نام تیم های بزرگ هم به چشم می‌خورد.

* مربی بزرگ و جادوگر
در خصوص یکی از مربیان بزرگ، خوشنام، خوش سابقه و نسبتا موفق فوتبال کشور که سابقه حضور در تیم‌های زیادی از لیگ برتر را دارد گفته می‌شود او هم همواره از جادوگرانی در تیم‌های خود استفاده می‌کند. این فرد هرگاه در تیم های تهرانی یا شهرستانی حضور داشته نیم نگاهی هم به  استفاده از این مقوله داشته است.  این مربی در تیم‌های مختلفی از تهران و شهرستان‌های مختلف فعالیت داشته و حتی در باره او شنیده می‌شود راز ماندگاری‌اش در تیم‌هایی که برای سال‌های زیاد کار می‌کند به استفاده از قدرت همین افراد باز می‌گردد.
این مربی سال‌های زیادی در یک باشگاه متمول کار کرد بدون آن که در آن باشگاه توفیق خاصی داشته باشد. در باره او گفته می‌شود وی با استفاده از قدرت جادوگرش مدیران آن مجموعه را تحت کنترل در آورده بود تا در حالی که هیچ موفقیتی با تیم آنها به دست نمی آورد، در آن مجموعه فعالیت کند. در خصوص این مربی که امسال نیز نتایج دور از انتظاری با تیمش گرفته شده گفته می‌شود سالهاست به جای آن که از قدرت های ماورایی برای نتیجه گرفتن در فوتبال استفاده کند، برای حضور روی تیم های لیگ برتری استفاده می کند.  بارها دیده شده در بازی هایی که تیم های تحت رهبری این مربی دارند، بازیکنان تیم حریف به طرز باور نکردنی دروازه تیم خودی را باز می کنند!

* مربی جوان می‌گوید دعا می گیرم نه جادو
یکی از مربیان جوانی که اخیرا و طی دو سه سال اخیر نامش در جرگه مربیان لیگ برتری مطرح شده و موفقیت‌های خوبی هم در همین یکی دو سال به دست آورده نیز در مظان اتهام برای استفاده از سحر و جادو است. این مربی اما در صحبت با اطرافیانش مدعی است که دعا می کند و با استفاده از ادعیه و نه سحر و جادو به نتایج فوتبالی اش کمک می کند. این مربی جوان تا چندی پیش دستیار اول دیگر مربیان بود و حالا خود سرمربی یک تیم لیگ برتری است و در باره او می‌توان گفت که هیچ گاه برای مربیگری کردن از استان  محل اقامتش خارج نشده است.

* مربی جوان لیگ برتری

یکی دیگر از مربیان جوان لیگ برتری که این روزها بیش از همیشه و بیشتر از همه مربیان دیگر در مظان اتهام به استفاده از جادوگر قرار گرفته، فردی است که در سال‌های گذشته نیز صحبت هایی  در همین رابطه از او به گوش می‌رسید. نتایج شگفت انگیز این مربی در سال‌های اخیر این شائبه را در خصوص وی قوت بخشیده است.

* تعیین نتیجه تهدید آمیز
در اواسط دهه هشتاد فردی با ادعای داشتن قدرت سحر و جادو از یک خط تلفنی نامعتبر با یکی از مدیران باشگاه های لیگ برتری تماس می گیرد و مدعی می شود می تواند برای این تیم مفید باشد. این تماس درست صبح روزی برقرار می شود که بعد از ظهرش همان تیم یک بازی سخت با یکی از تیم های مدعی قهرمانی داشت. فرد مدعی به دارا بودن قدرت سحر و جادو بعد از آن که از مدیر باشگاه پاسخ منفی می‌شنود و مدیر مربوطه به او می‌گوید به این مسائل اعتقادی ندارد، تلفن را قطع کرده و یک پیامک برای او می‌فرستد. متن پیامک به این شرح بود: «حالا که به قدرت من اعتقاد ندارید کاری می کنم که امشب با  ۳ گل بازنده شوید. هر سه گلی هم که می خورید گل های مردودی هستند که با اشتباه داوری قبول می‌شوند». نتیجه آن بازی دقیقا نتیجه بازی ۳ بر یک به ضرر آن تیم شد هر سه گل هم گل هایی بودند که در حالت عادی باید مردود می شد اما اشتباهات داوری منجر به ثبت این گل ها شد.

* ورزشکاران دیگر رشته‌ها

یک ورزشکار بسیار سرشناس و المپیکی ما قبل از یکی از رویدادهای بسیار مهم ورزشی به جادوگر سرشناس فوتبال وصل می شود و با حمایت او راهی رویداد مهم ورزشی می شود. جادوگر مزبور با او شرط می کند در این تورنمنت قهرمان می شوی، اما بعد از آن به طرز بدی ورزشت تمام می شود. آن ورزشکار قهرمان می‌شود، اما همانطور که جادوگر به وی وعده می‌دهد تاوان این قهرمانی تمام شدن عجیب و غریب دوران قهرمانی است. یکی از مدال های بسیار با ارزش این ورزشکار به نشانه قدردانی به این جادوگر اهدا می شود.

* مبالغ گزافی که برای سحر و جادو هزینه می‌شود
از این قبیل مثال ها در ورزش ایران زیاد هست که نشان می دهد کم نیستند مربیان و ورزشکارانی که تمایل به استفاده از سحر و جادو داشته تا در کوتاه مدت نتیجه گرفته و منافع مادی شان تامین شود. هر یک از آنها هم برای کار خود توجیهاتی دارند که از بار گناه خود بکاهند.
عمدتا مربیان و ورزشکارانی که با این قبیل افراد همکاری می کنند متحمل هزینه‌های گزافی هم می شوند. افرادی که ادعای بهره بری از قدرت‌های ماورای طبیعی دارند و وارد عرصه فوتبال شده‌اند مجانی با ورزشکاران همکاری نمی‌کنند. به خصوص چهره‌های سرشناس تر فعال در این زمینه در قبال دریافت مبالغ هنگفت با ورزشکاران همکاری می کنند. در این رابطه شنیده می‌شود بعضا مبالغ رد و بدل شده بین ورزشکاران و یا باشگاه‌هایی که حاضر به همکاری با این افراد شده اند از مرز چند صد میلیون هم عبور کرده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار