کد خبر: ۵۲۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶
آخرین کتاب منتشر شده از انتشارات هنر موسیقی با نام «سلام» روانه بازار کتاب شد. آوای «سلام» حسن کسائی در بازار کتاب طنین انداز شد

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «سلام» شامل شانزده قطعه برای سه‌تار اثر محمدجواد کسائی است که مهدی قره‌خانی نت نویسی آن را انجام داده و توسط انتشارات هنر موسیقی منتشر شده است.
 
استاد «حسن کسائی»  نوازنده شهیر ساز «نی» بود و این روزها برای عامه مردم و به خاطر قطعه زیبای «سلام» و داستان پیدایش آن شناخته شده است، البته جایگاه هنری وی در میان شنوندگان جدی موسیقی ایرانی بسیار فراتر از آن است.
 
بسیاری از ایرانیانی که به موسیقی سنتی علاقه‌مند هستند، کسائی را به نی و نی را با کسائی می‌شناسند؛ اما اندک‌اند افرادی که ساز دوم کسائی یعنی سه‌تار وی را شنیده باشند و سبک منحصر به فرد او را در نوازندگی این ساز ملی بدانند و بشناسند.
 
در این مجموعه، قطعات فراهم شده، از ساخته‌ها و نواخته‌های نی استاد کسائی است که به نسبت برای جامعه موسیقی و شنوندگان اهل، آشناتر است. هرچند ضرورت داشته که چنین دفتری از چنین هنرمندی در سال‌های خیلی پیش از این، روانه بازار نشر شود و در اختیار هنرآموزان و هنرجویان قرار گیرد.
 
این دفتر، ویژه دوره پیشرفته سه‌تارنوازان است که تمامی قطعات این مجموعه از نی به سه‌تار تبدیل و برگردان شده، و در این کار سعی تمام شده است که ظرایف و دقایق آن حفظ شود و چیزی در این میان از بین نرود و اغلب این قطعات آهنگین، برای تنظیم و ارکستراسیون مناسب است و پتانسیل بسیار مناسبی دارد که برای موسیقی جمعی نوشته و اجرا شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار