کد خبر: ۵۲۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
مدیر کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی خبر داد:
مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی گفت: به زودی اولین خروجی های همکاران در قالب تیزرهایی، در استان ها به زبان ها، لهجه ها و گویش های مختلف کشورمان، با موضوعاتی در ارتباط با قوانین و کارکردهای سازمان، تولید و پخش خواهد شد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی در بازدید از غرفه رسانه های تامین اجتماعی در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها که در محل مصلی تهران در حال برگزاری است، با بیان اینکه «سبد مخاطب در تامین اجتماعی یکدست نیست» گفت: یکی از مسائل رسانه ای ما در سازمان تامین اجتماعی این است که با طیف وسیعی از مخاطبان با پایگاه اجتماعی، سطح سواد، وضعیت اقتصادی و ... متفاوتی سر و کار داریم.
وی افزود: بر همین اساس، اولین کاری که رسانه های سازمان باید بکنند شناسایی و دسته بندی مخاطبان است.
امیرعباس تقی پور ادامه داد: البته سازمان تامین اجتماعی باید به این سمت هم برود که از رسانه های تخصصی بخش خصوصی که در حوزه تامین اجتماعی به تولید محتوا می پردازند، حمایت کند.
 وی افزود: سازمان تامین اجتماعی بیش از ٤٢ میلیون مخاطب متنوع، نیازمند داشتن رسانه هایی است که در کوتاه ترین زمان ممکن برنامه ها و سیاست های سازمان را ابلاغ کنند و از طرف دیگر در کوتاه ترین زمان ممکن نیز نظرات مخاطبان و بیمه شدگان را جمع آوری کرده و در مسیر تصمیم سازی قرار دهند.
مشاور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: ما در سازمان مخاطبانی با زبان ها و لهجه های مختلف داریم و این سازمان نمی تواند نسبت به این ویژگی های مخاطبان و تفاوت های آنان در حوزه رسانه بی تفاوت باشد. به عبارت دیگر نمی توان از تهران پیام های یکسان برای همه مخاطبان سازمان در سراسر کشور ارسال کرد و گفت: آنها موظف هستند محتوای مورد نظر را دریافت و برداشت کنند.
وی افزود: فرستنده پیامی می فرستد ولی گیرنده ها متفاوت هستند و در این حالت طبیعی است که پیام ها کامل دریافت نشوند.
تقی پور با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت استان ها برای دسته بندی مخاطبان و تولید پیام های متناسب با هر گروه و طیف از آنان، گفت: این خواسته ما از روابط عمومی های استان ها است و از یکی دو هفته آینده، اولین خروجی های همکاران در قالب تیزرهایی، در استان ها به زبان ها، لهجه ها و گویش های مختلف کشورمان، با موضوعاتی در ارتباط با قوانین و کارکردهای سازمان، تولید و پخش خواهد شد.
وی همچنین در خصوص رقابت رسانه های مکتوب و دیجیتال گفت: تیراژ مطبوعات و میزان استقبال از نمایشگاه امسال با نمایشگاه ٢٠ سال قبل اصلا قابل مقایسه نیست. آن زمان رسانه ها بسیار نقش آفرینی می کردند، برای خرید روزنامه زمانی صف تشکیل می شد و روزنامه ها به چاپ دوم و سوم می رسیدند و حتی زمانی باید با صاحب روزنامه فروشی قرار می گذاشتیم تا حتما برایمان روزنامه کنار بگذارد وگرنه تمام می شد.
مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی افزود: آینده نگری های لازم توسط دانشگاهیان، مسئولان و سیاستگذاران حوزه رسانه انجام نشد، چرا که باید مطالعاتی انجام می دادند و پیش بینی می کردند که زمانی رسانه های مجازی با بیش از یک میلیون عضو خواهیم داشت که اخبار را در لحظه دریافت می کنند و نیازی به خریدن و خواندن روزنامه ندارند.
وی ادامه داد: از این موضوع غفلت شد که باید نیروی انسانی آموزش داده و متخصصانی تربیت شوند که در حوزه های تخصصی به تولید محتوا بپردازند و نیازهای خبری و لحظه ای و همچنین نیازهای تخصصی مخاطبان را پاسخ بدهند.
مشاور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: امروزه خبر را هر کسی می تواند لحظه به لحظه روی گوشی هوشمند دریافت کند و دیگر کسی برای خواندن اخبار به روزنامه مراجعه نمی کند، اما باید پرسید یادداشت های تحلیلی، سرمقاله های درست و عمیق، نقد و نظرها و میزگردها و گفتگوهای تخصصی و چالشی در رسانه های ما کجا رفتند؟
وی تصریح کرد: برای این که آینده نگری لازم را نکردیم و آموزش لازم را ندادیم، طبیعتا مهیای ورود به این حوزه نبودیم و الان غافلگیر شده ایم.
تقی پور افزود: اگرچه رسانه ها نمی توانند یکدیگر را حذف کنند ولی ما باید به سمت رسانه های تخصصی که تولید محتوای تخصصی می کنند برویم.
نام:
ایمیل:
* نظر: