کد خبر: ۵۲۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲
رشد 3 دلاری نفت اوپک در شش روز
در حالی که میزان تبعیت اوپک از توافق کاهش تولید به میزان قابل توجهی افزایش یافته و روسیه نیز تمایل به تداوم توافق دارد، قیمت نفت برنت امروز به نزدیکی بالاترین رقم ۲ سال گذشته رسید.
خیز نفت برای رکوردشکنی قیمت
در حالی که میزان تبعیت اوپک از توافق کاهش تولید به میزان قابل توجهی افزایش یافته و روسیه نیز تمایل به تداوم توافق دارد، قیمت نفت برنت امروز به نزدیکی بالاترین رقم ۲ سال گذشته رسید.
به گزارش رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 21 سنت معادل 0.34 درصد افزایش به 61 دلار و 15 سنت رسید. قیمت نفت برنت دیروز تا رقم 61 دلار و 41 سنت بالا رفت که بالاترین رقم در طی 2 سال گذشته بود. قیمت نفت برنت هم اکنون حدود 38 درصد بالاتر از پایین ترین رقم های ثبت شده در سال 2017 در ماه ژوئن است.
قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 27 سنت، معادل نیم درصد افزایش به 54 دلار و 65 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم اکنون حدود 30 درصد نسبت به پایین ترین رقم های سال 2017 که در ماه ژوئن به ثبت رسیده بود بالاتر است.
وضعیت بازارهای فیزیکی نفت نیز رو به رشد است و انتظار می رود عربستان در ماه سپتامبر قیمت نفت خام خود برای مشتریان آسیایی اش را به ارقامی برساند که آخرین بار در سال های 2013 یا 2014 مشاهده شده بود.
تحقیق انجام شده از 5 پالایشگاه آسیایی نشان می دهد قیمت رسمی نفت عرب لایت عربستان برای ماه دسامبر حداقل 90 سنت بالاتر از متوسط عمان/دوبی است. این بالاترین تفاضل قیمت نفت عرب لایت عربستان با شاخص نفتی عمان/دوبی از سپتامبر 2015 تاکنون است.
احساس مثبت حاکم بر بازار ناشی از تلاش های اوپک و روسیه برای تداوم کاهش تولید جهت برگرداندن توازن به بازار نفت است. در حالی که میزان تبعیت از توافق کاهش تولید در نیمه نخست سال جاری میلادی چندان بالا نبود، میزان عرضه نفت از آن زمان به این طرف به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.
بررسی قیمت نفت اوپک و نفت برنت از ابتدا آبان ماه تا به امروز نشان می‌دهد هر بشکه نفت اوپک رشد قیمت 2.86 دلاری و هر بشکه نفت برنت رشد قیمت 3.47 دلاری داشته است.
به گزارش تجارت آنلاین از میزان، قیمت هر بشکه نفت اوپک در ابتدا ابان ماه 55.41 دلار قیمت گذاری شد که این روند تا به امروز صعودی گزارش شده است.
نفت برنت که در این ماه تنها در 6 روز قیمت گذاری شد، سه روز ابتدایی ماه را در کانال 55 دلار حرکت کرد، سپس با روند صعودی روزانه یک دلار به قیمت آن افزوده شد تا جایی که در روز گذشته نهم آبان ماه به قیمت 58.27 دلار به فروش رسید.
اختلاف قیمت اولین روز و نهمین روز آبان ماه نشان دهنده رشد 2.86 دلاری برای هر بشکه نفت اوپک است.
 قیمت نفت برنت از ابتدا آبان ماه تا به امروز شیب رشد قیمت قابل توجهی داشته است، به گونه ای که ابتدا ماه را با رقم 57.37 دلار آغاز کرد، دو روز بعد را در رنج قیمت 58 دلار حرکت کرد، سپس چهارمین روز از ماه در بازه 59 دلار بود و از تاریخ پنجم تا روز گذشته را در کانال 60 دلار حرکت کرد.
اختلاف قیمت اولین و نهمین روز از ماه نشان دهنده رشد قیمت 3.47 دلاری هر بشکه نفت برنت است.


نام:
ایمیل:
* نظر: