کد خبر: ۵۲۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲
مدیر عامل بانک مهر اقتصاد با حضور در محل برگزاری نمایشگاه بانک، بورس و بیمه کیش(INVEX2017)، از غرفه بانک و غرفه های دیگر بازدید به عمل آورد.

 به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک مهر اقتصاد؛ سید ضیا ایمانی_ مدیر عامل بانک مهر اقتصاد_ با حضور در محل برگزاری نمایشگاه ،ضمن بازدید از غرفه بانک به سئوالات کارشناسان و خبرنگاران حاضر پاسخ داد.
وی در این بازدید با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت های نمایشگاه برای بازاریابی محصولات تصریح کرد: نمایشگاه بانک، بورس و بیمه فرصت خوبی برای بانک است تا مشتریان جدید و دارای ظرفیت، شناسایی و نسبت به جذب و معرفی محصولات بانک به آنها اقدام شود.
سید ضیا ایمانی با اشاره به نقش اصلی بانک مهر اقتصاد که همانا حمایت از بنگاه های اقتصادی کوچک و صنایع تبدیلی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی می باشد، افزود: بانک در سال گذشته 46000 میلیارد ریال در این حوزه تسهیلات پرداخت و به طور مستقیم 180 هزار شغل ایجاد شده و تلاش می کنیم در ادامه سپرده های جذب شده را در اختیار بخشهای مختلف تولید و صنعت برای تامین سرمایه در گردش و توسعه بخشهای کلیدی صنعت قرار دهیم.
وی در ادامه سیاست اصلی بانک را پرداخت تسهیلات خرد عنوان کرد که عمدتا از طریق شعب بانک در اختیار نیازمندان و افراد کمتر بهره مند قرار می گیرد.
مدیرعامل بانک مهر اقتصاد همچنین طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی را به عنوان طرحی در راستای تامین منابع و سرمایه در گردش تولید کنندگان ایرانی یاد کرد که در آن مصرف کننده می تواند با دریافت این کارت کالای مورد نظر ساخت کشور را خریداری و در اقساط 36 و 48 ماهه پرداخت نمایند.
ایمانی همچنین اظهار داشت: تا کنون تسهیلات مناسبی در این طرح پرداخت شده است و از آمادگی بانک در راستای پرداخت این تسهیلات برای هر تولید کننده ای که کالای تولیدی او از کیفیت قابل قبول و اقبال عمومی در بازار برخوردار باشد، خبرداد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از پرداخت 98000 میلیارد ریال تسهیلات تا پایان سال جاری خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر قرار دادهای خوبی با بخشهای مختلف تولیدی به ویژه صنعت خودرو برای پرداخت تسهیلات بسته شده است و هدف اصلی پرداخت این تسهیلات را در راستای حمایت ازتولید و اشتغال عنوان کرد.
مدیر عامل بانک در ادامه منابع بانک را خوب ارزیابی کرد و شاخصه اصلی بانک را مشتریان خورد آن برشمرد.
ایمانی تحریم ها و وضعیت فعلی بازار سرمایه را دوچالش اصلی پیش روی صنعت بانکداری نام برد و اظهار داشت: وظیفه بانکها این است که منابع در اختیار خود را در تولید و بازار سرمایه به گردش در آورند ولی وقتی شرایط بازار و صنایع شرایط مناسبی نباشد کار بانکها هم با مشکل مواجه می شود و در صورت لغو تحریم ها سیستم بانکی با گشایش مواجه می شود و در حوزه مبادلات ارزی می تواند به رونق این حوزه کمک کند و روند رشد خود را بهتر از قبل دنبال نمایند.
وی در ادامه از تغییر نرخ سود های بانکی استقبال و عنوان کرد: کاهش نرخ سودها تاکنون تاثیر منفی بر نظام بانکی نداشته و در صورتی که تمامی بانکها از این نرخها تبعیت کنند تاثیر آن بر اقتصاد و تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و تقویت بازار سرمایه مثبت است.
مدیر عامل بانک همچنین درخصوص چک های برگشتی و وصول مطالبات معوق گفت: بانک مهر اقتصاد در این حوزه پیرو بخشنامه ها و سیاستهای بانک مرکزی است و در سال گذشته با توجه به اطلاع رسانی های صورت گرفته به مشتریان در قالب طرح مهر ماندگار، در حدود 130 میلیارد ریال جرایم تسهیلات پرداختی را بخشید و همین امر موجب شد تا بخش عمده ای از مطالبات معوق بانک وصول شود و در بخش صنعت،تولید و کشاورزی کسانی که نتوانستند بدهی های خود را پرداخت نمایند تسهیلات آنها به مدت یک سال امهال و استمهال شد.
در ادامه این بازدید مدیر عامل بانک مهر اقتصاد با اعضای هیئت مدیره شرکت پست جمهوری اسلامی ایران و معاون سرمایه گذاری، شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش دیدار و طرفین بر گسترش تعاملات تاکید کردند. 
گفتنی است منصور شیخ الاسلامی مشاور مدیر عامل و همچنین جمعی از مدیران بانک در این بازدید سید ضیا ایمانی را همراهی می کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر: