کد خبر: ۵۲۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷
زمین در آستانه انفجار است؛
تجارت آنلاین: بازداشت شاهزادگان سعودی به اتهام فساد مالی، افشای سرمایه های پنهانی ثروتمندان جهان در اوراق پارادایز، بهبود وضعیت اقتصادی و کاهش بیکاری در آمریکا و زمین در آستانه انفجار از جمله مهمترین تیترهای صفحه اول روزنامه های روز دوشنبه دنیا هستند.
*بازداشت شاهزادگان سعودی به اتهام فساد مالی – فایننشال تایمز
۱۱ شاهزاده و ۳۰ مقام سابق عربستان سعودی به اتهام فساد بازداشت شدند. شاهزاده ولید بن طلال، میلیاردر و مدیر ارشد سعودی نیز جزو بازداشت شدگان باشد. محمد بن سلمان ولیعهد ملک سلمان که به ریاست کمیته مبارزه با فساد رسیده است اعلام کرد «افرادی که دارای فساد مالی هستند قادر به فرار نخواهند بود چه وزیر و چه شاهزاده ». به دنبال بازداشت شاهزاده های سعودی قیمت نفت به 62.39 دلار بالاترین سطح خود در دوسال اخیر رسید.
مرور تیترهای مهم صفحه نخست روزنامه های جهان

*افشای سرمایه های پنهانی ثروتمندان جهان در اوراق پارادایز – گاردین
افشای حجم عظیمی از اسناد مالی "اوراق پارادایز"  نشان می‌دهد که چگونه صاحبان قدرت و ثروت‌های عظیم از جمله سرپرستی املاک شخصی ملکه بریتانیا مخفیانه سرمایه‌گذاری‌های بزرگی در بهشت های مالیاتی انجام دادند.این اسناد نشان می‌دهند وزیر بازرگانی دونالد ترامپ در شرکتی سهم داشته که با روسیه تجارت می‌کرده و مشمول تحریم‌های آمریکا بوده است. براساس این اسناد ۱۰ میلیون پوند از اموال شخصی ملکه بریتانیا در صندوق‌های فراساحلی سرمایه‌گذاری شده بود. اسناد افشا شده که به آن لقب اسناد پارادایز یا بهشت داده شده حاوی ۱۳.۴ میلیون سند است که عمدتا از یک شرکت فراساحل به بیرون درز کرده است.
مرور تیترهای مهم صفحه نخست روزنامه های جهان

*بهبود وضعیت اقتصادی و کاهش بیکاری در آمریکا -  وال استریت ژورنال
اقتصاد آمریکا پس از طوفان ها بار دیگر به سوی بهبود بازگشته است و نرخ بیکاری نیز در ماه اکتوبر به پایین سطح خود رسیده است. با وجود خسارت های ناشی از طوفان ها به آمریکا سرعت استخدام نیروی کار بالا بوده است. این روند می تواند برای سیاستگذاران مالی چالش برانگیز باشد. انتظار می رود فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره بانکی را پس از دیدار ماه دسامبر خود افزایش دهد.
مرور تیترهای مهم صفحه نخست روزنامه های جهان

*زمین نزدیک انفجار – لادپِش   
اجلاس تغییرات اقلیمی COP23 در بُن آلمان درحالی کار خود را آغاز می کند که  دوسال از توافق آب و هوایی پاریس می گذرد و آمریکا از این توافق خارج شده است و کشورهای امضا کننده آن نسبت به روند جلوگیری از گرمایش زمین بدبین هستند. تغییرات اقلیمی جهان بسیار بدتر از سطح انتظار است و سرعت گرم شدن زمین از دوسال گذشته بیشتر شده است. دانشمندان می گویند درجه زمین باید در مرز 1.5 درجه باشد تا از تغییرات فاجعه بار جوی جلوگیری شود.
مرور تیترهای مهم صفحه نخست روزنامه های جهان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار