کد خبر: ۵۲۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
عقبگرد ۶۱ واحدی شاخص کل بورس
معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی شاهد معاملاتی متعادل و کم‌حجم در اغلب نمادهای معاملاتی بود که لزوم اصلاح قیمت سهام و استراحت کوتاه نماگرهای منتخب بازار باعث شد تا امروز بازار شاهد در جا زدن قیمت سهام در اغلب نمادها باشد.
تالار شیشه ای دوباره از نفس افتاد
معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی شاهد معاملاتی متعادل و کم‌حجم در اغلب نمادهای معاملاتی بود که لزوم اصلاح قیمت سهام و استراحت کوتاه نماگرهای منتخب بازار باعث شد تا امروز بازار شاهد در جا زدن قیمت سهام در اغلب نمادها باشد.
براساس این گزارش، امروز بازار سهام درحالی شاهد اصلاح قیمت سهام همسو با استراحت مقطعی نماگرهای منتخب خود بود که با توجه به کاسته شدن از تعداد فروشندگان بی‌مهابا در بازار و انتظار برای روشن‌تر شدن دورنمای سهام دست‌کم تا شب عید امسال اغلب آگاهان بر این باورند که سقف تاریخی شاخص کل بورس تهران شکسته خواهد شد.
امروز تغییر مدیرعامل بانک ملت در حالی در کانون توجه سهامداران گروه بانکی قرار گرفت که انتظار می‌رود مدیران عامل دو بانک بورسی دیگر نیز طی روزهای آینده دستخوش تغییر و تحول باشد.
هم‌زمان در گروه خودروهایی نیز ایران‌خودرو در حالی نظاره‌گر معاملات کد به کد در جریان بازار نقدی سهام هستند که صندوق بازنشستگی کشوری طی روزهای گذشته حجم زیادی از معاملات کد به کد در این نماد را به خود اختصاص داده است.
امروز بازار سهام بازاری کم‌حجم و متعادل بود که لزوم اصلاح قیمتی در اغلب نمادهای معاملاتی باعث شد تا نماگرهای منتخب بازار سهام در فاز استراحت کوتاه‌مدت فرو روند، بازاری که برای اغلب حقیقی‌ها فرصتی برای جمع آوری سهام بود.
بر همین اساس شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز 15 آبان ماه 96 با کاهش 61 واحدی روی رقم 87 هزار و 843 واحد ایستاد.
شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 36 واحدی عدد 17 هزار و 579 واحد را به نمایش گذاشت.
شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 49 واحدی به رقم  94 هزار و 740 واحد دست یافت.
شاخص بازار اول در حالی با کاهش 26 واحدی به رقم  61 هزار و 464 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 221 واحدی عدد  192 هزار و 998  واحد را به نمایش گذاشت.
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش سه واحدی روی رقم 968 واحد ایستاد.
براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد بانک ملت با 45 واحد، پتروشیمی جم با 44 واحد و گروه مپنا با 35 واحد افزایش بیشترین تاثیرمثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های ماشین سازی اراک با 49 واحد، ملی صنایع مس ایران با 46 واحد و همراه اول با 38 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.
ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 126 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 547 میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 53 هزار و 909  نوبت داد و ستد بود.
طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های ماشین‌سازی اراک، کاشی پارس از سوی ناظر بازار سهام در حالی بازگشایی شد که هیچ نماد معاملاتی با توقف مواجه نبود.
امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامدار عمده اختصاص دارد بیش از 15 میلیون سهم پاکسان به ارزش بیش از 6 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده همراه بود.
در توسعه اقتصادی آرین نیز امروز 10 میلیون سهم به ارزش بیش از 800 میلیون تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.
همچنین 6 میلیون حق تقدم خرید سهام ملی صنایع مس ایران به ارزش 500 میلیون تومان کد به کد شد.
در عین حال بیش از 5 میلیون سهم ملی صنایع مس ایران به ارزش کمتر از یک میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت و در صندوق قابل معامله اعتمادآفرین پارسیان نیز بیش از 3 میلیون واحد سرمایه‌گذاری به ارزش 300 میلیون تومان کد به کد شد.
در این بین، انتظار برای افزایش تورم ناشی از نرخ دلار بر اقتصاد کلان، موضوع تعدیل‌های با اهمیت سود برای شرکت‌های صادرات‌محور را افزایش داده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: