کد خبر: ۵۲۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵
توضیحات یک مقام آگاه درباره آتش‌سوزی چاه 147
یک مقام آگاه در منطقه رگ سفید در گفت و گو با ایلنا درباره حادثه آتش سوزی چاه 147 رگ سفید اظهار داشت: این منطقه دارای گنبدهای زیادی است و احتمالا به گنبد گازی رسیدند که یا متوجه نبوده و یا زمین شناس اطلاع نداده و گاز over بر تشکیلات سرچاهی بوده و چاه سرریز کرده است.
توضیحات یک مقام آگاه درباره آتش‌سوزی چاه 147
با این حادثه تمام موازنه های طبیعت درون چاهی به هم می‌خورد و وقتی چاه بدون کنترل می‌شود برخی ضایعات، آب و گاز را با خود می آورد که باعث طولانی شدن پروسه اطفای حریق می شود.
یک مقام آگاه در منطقه رگ سفید در گفت و گو با ایلنا درباره حادثه آتش سوزی چاه 147 رگ سفید اظهار داشت: این منطقه دارای گنبدهای زیادی است و احتمالا به گنبد گازی رسیدند که یا متوجه نبوده  و یا زمین شناس اطلاع نداده  و گاز over بر تشکیلات سرچاهی بوده و چاه سرریز کرده است.
وی  نیروی انسانی را عامل اصلی حادثه دانست و افزود:  درست مواظبت نشده که چاه چه وضعیتی دارد، مدیریت نادرست و ندانم کاری باعث شده چاه بالا آمده و این اتفاق رخ دهد.
این مقام آگاه همچنین استفاده از تجهیزات نامرغوب چینی را دیگر عامل  بروز این حادثه عنوان کرد.
وی گفت: با این حادثه تمام موازنه های طبیعت درون چاهی به هم می خورد و وقتی چاه بدون کنترل می‌شود برخی ضایعات،  آب و گاز را با خود می آورد که باعث طولانی شدن پروسه اطفای حریق می شود.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو چاه انحرافی در دو منطقه ای که زمین شناسی تعیین می کند، حفر می‌شود و با پمپ آب به چاه نفوذ کرده و اقدام به خاموش کردن آتش سوزی می‌کنند.
انفجار و آتش سوزی در چاه نفتی میدان رگ سفید که موجب آتش گرفتن دکل حفاری ۹۵ فتح شده بود، منجر به کشته شدن چند تن شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: