کد خبر: ۵۲۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱
رییس سازمان بازرسی کل کشور در جمع اعضای اتاق بازرگانی ایران:
رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه کارت های بازرگانی یک‌بار مصرف و صوری پدر اقتصاد را در آورده است،گفت: ان شاءالله پیرو این جلسات بتوانیم کارت های بازرگانی صوری را از سیستم بازرگانی خارج کنیم.
کارت‌های بازرگانی پدر اقتصاد ایران را درآورد!
رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه کارت های بازرگانی یک‌بار مصرف و صوری پدر اقتصاد را در آورده است،گفت: ان شاءالله پیرو این جلسات بتوانیم کارت های بازرگانی صوری را از سیستم بازرگانی خارج کنیم.
ناصر سراج رییس سازمان بازرسی کل کشور در نشست صبحانه کاری اعضا و هیات رییسه اتاق بازرگانی ایران ضمن عرض تسلیت به مناسبت اربعین حسینی با بیان اینکه با توجه به حق همسایگی در این جلسه حضور یافته است، گفت: ان شاءالله این جلسات تداوم داشته باشد. حضرت امام (ره) فرمودند مجلس در راس امور است و به عقیده من اتاق بازرگانی هم در راس امور مربوط به بخش خصوصی است.
وی با اشاره به حدود و وظایف سازمان بازرسی کل کشور عنوان کرد: سازمان بازرسی بر اساس اصل 174 قانون اساسی تشکیل شد و دارای قدمتی 108 ساله است. یکی از وظایف این سازمان نظارت بر اجرای صحیح قوانین در دستگاه‌های اداری است. سازمان بازرسی زیر نظر مسقیم رییس قوه قضاییه قرار دارد.
رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه نحوه کار سازمان بازرسی به سه شکل بازرسی مستمر، بازرسی فوق العاده و بازرسی موردی انجام می شود، تصریح کرد: بازرسی مستمر شامل بازرسی‌ای می شود که در طول سال بازرسان از وزارت خانه‌ها بازدید می کنند. بازرسی فوق العاده هم شامل آن قبیل بازرسی هایی می شود که به دستور مقام معظم رهبری، رییس جمهور و یا رییس قوه قضاییه باشد و در نهایت بازرسی های موردی که مربوط به تقاضای مردم و کسانی است که اعلام مشکل می کنند و سازمان بازرسی به صورت موردی به آنها ورود می کند.
سراج با بیان اینکه تا کنون بیش از 48 هزار تماس مردمی از طریق فضای مجازی و شماره تماس 136 ثبت شده است، اظهار کرد: طبق قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد ما وظیفه داریم ظرف مدت یک ماه گزارش ها را به شاکی اعلام کنیم، البته این اعلام گزارش به معنای اعلام نتیجه نهایی نیست بلکه شامل نحوه رسیدگی به پرونده و وضعیت شکایت است. با توجه به اینکه پیشگیری، ضد فسادی و آمبودزمانی از وظایف اصلی سازمان بازرسی است، سعی داریم پیشگیری را به سایر موارد ترجیح دهیم؛ اما اگر به نتیجه رسیدیم که هشدارها و تذکرهای ما نتیجه‌ای به همراه ندارد برخورد قاطع خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه در شأن نظام ما نیست که فساد در این سطح قرار داشته باشد، خاطرنشان کرد: در حوزه آمبودزمان با 11 کشور تفاهم نامه امضا کردیم که منجر به تبادل تجربیات و اطلاعات می شود. این تفاهم نامه‌ها با کشورهای اروپایی، آسیایی، آفریقایی و ... امضاء شده است. در رابطه با فساد قصد توجیه ندارم اما کشور ما 8 سال دوره سخت جنگ را تحمل کرد، تمام جهان با ما جنگید و پس از این شرایط تحریم ها را برای ما وضع کرد. نبض اقتصاد در دست شما است و باید دست به دست هم دهیم تا فساد را ریشه کن کنیم و ما دست کمک را به سمت شما دراز می کنیم.
رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به موردی که سال‌ها پیش در فرودگاه مهرآباد در خصوص تاجران و بازرگانان فرش اتفاق افتاده بود، گفت: بنا بر شرایط حاکم در آن دوران تعدادی از بازرگانان شریف را می شناختم که فرش ابریشم را می بردند اما نمی توانستند آن‌ها را بفروشند و مجبور بودند ابریشم ها را مرجوع کنند. تعدادی از آنها کار تجارت را رها کردند و در دشت های قزوین کشاورزی می کنند. فشار روی بازرگان سالم سنگین است و برخی ناخودآگاه به سمت کار خلاف گرایش پیدا می کنند. ما می توانیم به کمک هم کاری انجام دهیم.
وی با بیان اینکه کارت های بازرگانی یک بار مصرف و صوری پدر اقتصاد را درآورده است، عنوان کرد: ان شاءالله پیرو این جلسات بتوانیم کارت های بازرگانی صوری را از سیستم بازرگانی خارج کنیم تا صبحانه ای که خوردیم حلال باشد. جایگاه فعلی بازرگان و تجار در کشور ما جایگاه و شأن اصلی آنها نیست. برخی افراد شاید چاره‌ای نداشته باشند. به همراه هم چرایی استفاده از این کارت ها را درک کنیم. بازرگان و صادرکننده واقعی باید رتبه اول را داشته باشد در حالیکه این موضوع در کشور ما قابل مشاهده نیست.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار