کد خبر: ۵۲۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵
دیدن این مناظر سیاحتی نفس شما را بند می آورد!
در دنیا مکانهای مختلفی وجود دارند که علاوه بر جذابیت تفریحی مکان های ترسناکی به شمار می روند. در این گزارش تصویری با ترسناک ترین جاذبه های گردشگری جهان آشنا می شوید که دیدن آن ها نفس شما را بند می آورد!
در مکانهای مختلف دنیا مکانهای مختلفی وجود دارند که علاوه بر جذابیت تفریحی مکان های ترسناک جهان نیز هستند. در این مکانها نفس شما از وحشت بند می آید و قلبتان از ترس در سینه میکوبد. این ترسناک ترین مکانهای گردشگری جهان می توانند به صورت طبیعی ایجاد شده باشند یا ساختۀ دست بشر باشند. تفاوت چندانی در این زمینه وجود ندارد. آنچه در ادامۀ این مقاله میخوانید ترسناک ترین جاذبه های گردشگری جهان هستند. با ما همراه باشید.


اگر خودتان را شجاع میدانید به این مکان ها سربزنید.

مسیر پیاده روی برج CN – تورنتو، کانادا

ممکن است برایتان پیش آمده باشد که در پیاده رو زمین بخورید. زمین خوردن زمانی که روی زمین ایستاده ای  چیز ترسناکی نیست اما تصور کنید در طبقۀ 116 برج CN کانادا در حال پیاده روی هستید که ناگهان زمین میخورید و در یک لحظه شما از همان ارتفاع به پایین پرتاب  میشوید. این دیگر کاملا ترسناک است و اگر عاشق هیجان باشید آدرنالین خونتان کاملا فوران خواهد کرد. البته این به این معنا نیست که شما در این مکان امنیت ندارید، برعکس. برای پرش از این برج شما باید لباس مخصوص پرش برتن کنید، کمربند ایمنی ببندید و از طنابهای ایمنی و نگهدارنده استفاده کنید. حتی با وجود تمام این امکانات باز هم پرش از این ارتفاع نیاز به دل و جرات زیادی دارد.

این که بخواهید از چنین ارتفاعی پایین بپرید و تنها امید نجاتتان یک تکه طناب باشد که هر لحظه میتواند پاره شود. اما اگر شجاعت این کار را داشته باشید میتوانید روی این پیادۀ روی هوایی حرکت کنید و شهر تورنتو را در زیر پای خودتان تماشا کنید که از ترسناک ترین جاذبه های گردشگری جهان است. کسانی که مایلند این پیاده روی را انجام دهند باید حتما از وسائل ایمنی استفاده کنند. پوشیدن وسایل ایمنی که برای این کار به آنها نیاز دارید زمان زیادی میبرد. پس از نزدیک به یک ساعت تلاش و کنترل تمام لوازم ایمنی، برای مدتی در حدود بیست یا سی دقیقه میتوانید در ارتفاع 360 متری به تماشای شهر تورنتو بپردازید. برای تجربۀ هیجان پیاده روی روی برج CN باید 175 دلار پرداخت کنید.


مسیر پیاده روی برج CN – تورنتو، کانادا

معبد بودایی Kyaikhtiyo – صخره طلایی، میانمار

در ایالت یانگون میانمار کوه مشهور Kyaikhtiyo  قرار دارد. صخرۀ طلایی که بر روی این کوه قرار دارد جایگاه یکی از مشهورترین معابد بودایی است. این بتکدۀ مشهور در مکانی قرار گرفته که هر لحظه امکان بر زمین سقوط کردن آن وجود دارد و بسیاری از افراد حفظ تعادل این معبد در این مکان صخره ای را یک معجزه میدانند و شاید نتوان به هیچ طریق دیگری قرن ها حضور این صخره بر لب پرتگاه را توجیه کرد. کافی است به آن نگاه کنید تا دریابید که هرلحظه امکان سقوط صخره و معبدی که روی آن قراردارد وجود دارد. در میان بوداییان  افسانه ای وجود دارد که بر طبق آن صخرۀ طلایی توسط  قدرت بودا از کف دریا برداشته شده و برفراز این کوه قرار گرفته  است.

این مردم اعتقاد دارند که دلیل پا برجا مانده صخرۀ طلایی این است که بودا آن را با یک تار از موهای خودش محکم کرده و در جای خود نگه داشته است. در میان بودائیان افراد زیادی هستند که برای زیارت به صخرۀ طلایی می آیند. این افراد که بیشتر آنها افراد مذهبی و فدائیان بودا هستند معتقدند که زیارت کنندگان معبد صخرۀ طلایی  از هر درد و بیماری شفا می یابند و کلیۀ گناهانشان بخشوده خواهد شد.

همین اعتقاد موجب شده که راههای خطرناک و پرپیچ و خمی را با وانت و کامیون و حتی پیاده از بین روستای کینپان برای رسیدن به آن طی کنند تا پس از طی یازده کیلومتر در میان جنگلهای تاریک به مکان این معبد برسند که از ترسناک ترین جاذبه های گردشگری جهان است. برای رسیدن به قلۀ کوه باید کوهنوردی کرد خوشبختانه امروزه در بالای کوه مهمانخانه، کافه و رستورانهایی برای گردشگران و زیارت کنندگان بودا تدارک دیده شده که به آنها برای استراحت کمک خواهد کرد.

معبد بودایی Kyaikhtiyo – صخره طلایی، میانمار

جاده Yungas – بولیوی

در جنگلهای آمازون کوهی وجود دارد که  یک جادۀ باریک و خطرناک دارد و از ترسناک ترین جاذبه های گردشگری جهان است. این جاده  یکی از مناطق کشنده و خطرناک در این کوهستان است و مرز بین جنگلهای آمازون و منطقۀ لاپاز با کشور بولیوی است.نام جادۀ مرگ واقعا برازندۀ این جادۀ مرگبار و خطرناک است. طول جادۀ مرگ 61 کیلومتر است و ارتفاع آن از سطح زمین 4572 متر میباشد.

فکر راه رفتن در چنین جاده ای هم میتواند ترسناک باشد و عبور از روی آن ترسناکتر. با این وجود راننده های شجاع و پردل و جرأتی نیز وجود دارند که سوار بر ماشین های سنگین از این جاده که عرضی سه متری دارد رفت و آمد میکنند.اگرچه عده ای نیز وجود دارند که این کار را دیوانگی میدانند زیرا در این جاده هیچ محافظ جاده و گاردیلی برای حفاظت وجود ندارد. اما این افراد با ماشین های سنگینی مانند اتوبوس و تریلر آن هم به طور دو طرفه از جادۀ مرگ عبور میکنند. تعجبی هم ندارد که این جاده در سال جان بین دویست تا سیصد نفر را میگیرد و شما در طول مسیر جاده با انواع مختلفی از صلیب ها و مجسمه ها و تابلوهای یادبود مواجه می شوید که در کنار جاده به یاد کشته شدگان نصب شده. با این وجود این جاده هنوز هم مسیر اصلی رفت و آمد رانندگان محسوب می شود و هنوز هم افراد بسیاری از آن عبور میکنند.

جاده Yungas – بولیوی

پل Trift – سوئیس

تصور کنید در ارتفاعی بیشتر از صد متر ایستاده اید در حالی که زیر پایتان یک پل کابلی چوبی در نوسان است و یک یخچال طبیعی در زیر آن دیده می شود. اگر ترس از ارتفاع دارید شاید بهتر است حتی تصورش هم نکنید. اما اگر با ارتفاع مشکلی ندارید تماشای این منطقه که از مکان های ترسناک جهان است، می تواند برایتان دل انگیز هم باشد. پل Trift در سوئیس چنین مکانی را در اختیار شما قرار می دهد این پل که در سال 2004 ساخته شد در حقیقت یک مسیر باریک از سه لایه چوب و کابل های فلزی است که از بالای آن می توانید منظرۀ شگفت آور یخچال طبیعی در منطقۀ تریفت را از بیشتر از صد متر ارتفاع تماشا کنید. پل Trift در حقیقت تنها مسیر عبور از این منطقه است. طول پل Trift حدود 171 متر است و در میان پلهای رشته کوههای آلپ از همۀ آنها طویل تر و بالاتر است و از ترسناک ترین مکانهای گردشگری جهان است.

اگر بخواهید به این پل بروید باید سوار تله کابین شوید. کابینهای تله کابین برای 8 نفر گنجایش دارند.خوب است بدانید که پس از ساخت این پل، در سال 2009 میلادی پل مورد بازسازی قرار گرفت تا نوسان آن کمتر شود با این وجود همچنان عبور از آن برای هر فرد عادی و کوهنوردی ترسناک است. چنان چه توانستید از این مسیر 171 متری مرگبار عبور کنید می توانید به کلبه ای برسید که در سمت دیگر پل از مسافران با غذاهای محلی پذیرایی می کند.


پل Trift – سوئیس

آب گذر Pontcysyllte و کانال Llangollen – ویلز

در منطقۀ ویلز اگر چند کیلومتری به سمت شرق حرکت کنید می توانید کانالی را ببینید که از مکان های ترسناک جهان است و هرساله بیشتر از هزار قایق بزرگ و هزار قایق پدالی با عبور از این آبگذر از ارتفاع 30 متری رودخانه ی Dee عبور میکنند تا چشم انداز شگفت آور طبیعی این مکان را ببینند. این کانال آب در حقیقت بلندترین و طولانی ترین محل گذرآب در جهان است که شما را بیاد ترن هوایی های شهر بازی خواهد انداخت. این منطقه که در سال 1805 ساخته شده در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است.

بیشتر به نظر میرسد که افراد به دلیل قدمت این مکان از نزدیک شدن به آن بترسند اما حتی سالها عمر این ناحیه و خطر آن نیز نتوانسته است گردشگران کنجکاو را از بازدید از این مکان که از ترسناک ترین مکانهای گردشگری جهان است باز دارد. این آبگذر با وجود گذشت بیش از دوقرن هنوز هم برای جابجایی مسافران قایق سوار استفاده میشود و به نظر میرسد هرچه بیشتر از عمر آن میگذرد افراد بیشتری تمایل پیدا میکنند تا از آن عبور کنند. شاید کمی ترس ارزش این همه هیجان را داشته باشد.پس به شما توصیه میکنیم درسفر به این ناحیه این شگفتی را از دست ندهید.

آب گذر Pontcysyllte و کانال Llangollen – ویلز

استخر شیطان در آبشار ویکتوریا – زامبیا

یک استخر طبیعی را مجسم کنید که بالای صخره ای به ارتفاع 68.5 متر از سطح زمین قرار دارد. اینجا هفتمین شگفتی طبیعی دنیاست. استخر شیطان در منطقۀ زامبیا در قارۀ آفریقا و در فاصلۀ نزدیکی از آبشار ویکتوریا قرار گرفته است. یک فرو رفتگی در دل صخره که به آن صندلی شیطان نیز گفته می شود مکانی ایجاد کرده که توریست های علاقه مند به هیجان در آن به آب میزنند .

این منطقه که به چال ی مرگ هم شهرت دارد و سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود جلب میکند زیبایی شگفت انگیز طبیعی را همراه با خطر مرگ به بازدیدکنندگانش عرضه می کند افراد علاقه مند و کنجکاو از سراسر دنیا در فصل خشکی به این منطقه می آیند تا در زمانی که آب رودخانه اندکی کاهش یافته و آرام است، شنا کردن در این مکان حیرت آور را تجربه کنند که از ترسناک ترین مکانهای گردشگری جهان است. البته کسانی که وارد چنین مکانی میشوند باید اطلاعات درستی دربارۀ اینکه  در کجای این استخر شنا کنند داشته باشند چرا که یک اشتباه کوچک میتواند منجر به پرتاب شدن فرد از ارتفاعی مرگبار شود.

استخر شیطان در آبشار ویکتوریا

سکوی تایرول – اتریش

سکویی که در این تصویر می بینید عرشۀ یک یخچال طبیعی در منطقۀ تایرول کشور اتریش است که جزو ترسناک ترین مکانهای گردشگری جهان است. این منطقه در حقیقت شبیه به یک سکوی مرگ است که در ارتفاع 3200 متری از سطح زمین ساخته شده است. یک ارتفاع ترسناک برای ایستادن و نگاه کردن به مناظر دره های یخ زده در زیر پا. برای اینکه به این سکو برسید باید از شهر خارج شوید و یک ساعتی رانندگی کنید و سپس به سمت بالای کوه بروید.

زمانی که برف شدیدی باریده و باد میوزد ایستادن روی این سکو میتواند وحشتناک باشد. اما در روزهای آفتابی که هوا صاف است، تماشای زیبایی های مناظر اطراف خالی از لطف نیست. از این منطقه می توانید شهر ونیز در کشورایتالیا را هم تماشا کنید.

سکوی تایرول – اتریش

معبد Xuankong – چین

یکی از شگفتی های باستانی کشور چین که معبد مشهوری است که در بالای کوه هنگشان قرار دارد و از مکان های ترسناک جهان است. این معبد که به معبد معلق نیز شهرت دارد در محلی مرگبار و بی ثبات ساخته شده است به طوری که زمانی که جلوی آن ایستاده اید هر لحظه منتظرید که برسرتان بریزد.

شگفتی آنجاست که چطور افرادی در 1500 سال پیش چنین بنایی را در این نقطۀ دور از دسترس بنا کرده اند و چطور این معبد در تمام این سال ها پابرجا مانده است. مخصوصا که این معبد روی ستونهای باریکی استوار شده که از جنس چوب هستند و از میان صخره ها بیرون آمده اند. فاصلۀ معبد معلق از بستر رودخانه حدود 70 متر است و نزدیک ترین شهر به آن شهر بیجینگ است که حدود 402 کیلومتر از آن فاصله دارد.

معبد Xuankong – چین

جادۀ  Atlanterhavsveien –  در کشور نروژ

شما می توانید یکی از شگفتی های این لیست از مکان های ترسناک جهان را در ارتفاع 8 کیلومتری از سطح اقیانوس آرام پیدا کنید. این منطقه که جایی بین نروژ غربی و مولده است یکی از ترسناکترین جاده های پر پیچ و خم دنیاست. افتتاح این جاده در سال 1989 میلادی صورت گرفت و در زمان ساخت آن دوازده طوفان درگرفت که کار کارگران را مختل میکرد. زمانی که در جادۀ Atlanterhavsveien رانندگی میکنید ( اگر بتوانید در این جاده رانندگی کنید) حسی شبیه به سوار شدن به ترن هوایی خواهید داشت.

اما حتی این جاده نیز می تواند ترسناک تر باشد کافی است در میان توفانهای زمستانی به آن سر بزنید تا درک کنید که بدتر از این هم ممکن است. عبور از این جاده سخت و نفس گیر است اما اگر در زمانی که از جاده عبور میکنید هوا صاف و آفتابی باشد ممکن است بتوانید نهنگ هایی را ببینید که در اقیانوس زیر پایتان شنا میکنند این خود یکی از شگفتی های جادۀ Atlanterhavsveien است که بازدید از آن را دلپذیرتر می کند.

Atlanterhavsveien

صومعه Meteora – یونان

این منظره بدون شک شما را بیان کارتون های تخیلی خواهد انداخت. صومعۀ مشهوری که در کوهستان پیندوس یونان برای فرقۀ اورتودوکس شرقی بنا شده از مکان های ترسناک جهان است که برفراز یک برج سنگی قرار دارد. زمانی که به این بنا نگاه میکنید متوجه میشوید که نام Meteora واقعا برازندۀ آن است. Meteora در زبان یونانی به معنای معلق در میان آسمان است. این صومعۀ شگفت انگیز در ارتفاع 402 متری از سطح زمین قرار دارد. گفته میشود که در قرن 14راهبان اورتودوکس که از دست مهاجمان ترک فرار میکردند تعداد 24 صومعه دربالای این صخره ها ساختند تا در آنها پنهان شده و پناه بگیرند. امروزه ازمیان این 24 صومعه تنها 6 معبد برجای مانده است.

اگرچه امروزه با تله کابین به سادگی میتوان به این منطقه دسترسی پیدا کرد اما لازم است بدانید که برای بیشتر از صد سال تنها مسیر دسترسی به این صومعه طناب و پله های طنابی بوده است. حال تصور کنید که کسی بخواهد این مسیر را بالا برود یا از آن بدتر تنها با یک پله کان طنابی از آن پایین بیاید...به نظر سرگرم کننده نخواهد بود.

 

صومعه Meteora – یونان

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار