کد خبر: ۵۲۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵
"تجارت آنلاین" از کسب و کار بدون سرمايه اما با درآمد بالا گزارش مي‌دهد؛
تجارت آنلاین: شغل‌هاي سيار اين روزها به بيش از يک صد صنف رسيده است و ارائه هر نوع خدمت به مردم را برعهده دارند، در اين گزارش نگاهي انداخته‌ايم به مشاغل سيار که اين روزها در کلانشهر تهران بيشتر به چشم مي‌خورد.
بهشت مشاغل سيار
 محمد خادمي: شغل‌هاي سيار در صنف‌هاي گوناگون ساليان سال است که در شهرها وجود داشته است و افرادي از اين طريق امرار معاش مي‌کردند، افراد با در اختيار داشتن کوله باري از ابزار و تجهيزات و محصولات شغلشان راهي کوچه و خيابان‌هاي شهري مي‌شدند تا بتوانند روزيشان را به دست آورند، برخي از اين شغل‌ها روزگاري رونق داشتند؛ مانند نفت فروشان، خريداران ضايعات، آب حوض کشان اما رفته رفته اين شغل‌ها رو به فراموشي رفت، با اين وجود دوره گردي و سيار بودن برخي از شغل‌ها همچنان پا برجاست.
مشاغل سيار اين روزها کسب و کار خوبي را براي خود به دست آورده‌اند، به طوري که برخي از اين مشاغل با تکنولوژي به روز شده‌اند و خدمات شان را از طريق نرم افزارهاي تلفن همراه( اپليکيشن) در هر زمان از شبانه روز و در هر نقطه اي از شهر انجام مي‌دهد.
شغل‌هاي سيار اين روزها به بيش از يک صد صنف رسيده است و ارائه هر نوع خدمت به مردم را برعهده دارند، در اين گزارش نگاهي انداخته‌ايم به مشاغل سيار که اين روزها در کلانشهر تهران بيشتر به چشم مي‌خورد.

*کارواش سيار
از جالب‌ترين مشاغلي که به شکل سيار در تهران فعاليت دارد، کارواش سيار است، به طوري که ديگر نيازي نيست رانندگان خودروها براي شستشوي داخل و بيرون خودروشان به مراکز کارواش در سطح شهر مراجعه کنند، بلکه با تماس تلفني افرادي هستند که ابزارآلات کارواش را به محل خودرو شما انتقال مي‌دهند و در همان محيط اقدام به نظافت خودرو مي‌کنند.در جهان امروز ذائقه‌ها براي خدمات تغيير کرده، اغلب تمايل دارند با استفاده از ابزار‌هاي هوشمند مانند تلفن همراه و با اتصال به اينترنت دسترسي آسان تري به جاذبه‌ها ، امکانات و خدمات پيدا کنند تا بتوانيد در وقت و زمان هزينه‌هاي خود صرفه جويي کنند.در صورتي که بخواهيد خودررو خود را به سرعت تميز نماييد و در زمان و هزينه‌هاي خود صرفه جويي کنيد و به دور از ترافيک شهري باشيد از سرويس خدمات آنلاين شستشوي خودرو استفاده کنيد فقط کافيست در تلفن همراه خود اپليکيشن‌هاي کار را اجرا و از تمامي‌خدمات ارايه شده استفاده کنيد.

*پنجره دوجداره
اين روزها به قدري آلودگي صوتي در شهرها زياد است که برخي شهروندان براي اينکه در واحدهاي مسکوني شان از شر صداي خودروها در امان باشند، اقدام به نصب کردن پنجره‌هاي دوجداره مي‌کنند، که اين موضوع باعث شده که شغل در و پنجره سازي سيار در سطح شهر زياد شود، اين افراد با موتور سيکلت در معابر شهر به گشت و گذار مي‌پردازند و برخي از آنها پاتوق شان در پارک‌ها و بوستان‌هاست. آنها نصب توري در و پنجره‌ها را نيز انجام مي‌دهند.

*کليد سازي
در برخي از محلات شهر تهران به دليل حجم جابه جايي مستاجر واحدهاي مسکوني شغل کليد سازي رونق خوبي دارد، اما در اين حال اجاره مغاز براي اين صنف بسيار گران تمام مي‌شود، به همين منظور شغل کليد سازي و خدمات قفلي در برخي از محلات به شکل سيار ارائه خدمات مي‌دهند.اين شغل سيار بيشتر در محلات شمالي شهر به دليل بالا بودن اجاره مغازه صورت مي‌گيرد و کليد سازان با يک خودرو وانتي در معابر به دنبال مشتري مي‌گردند.اين افراد از اتحاديه مجوز سيار بودن دريافت مي‌کنند و به شکل 24 ساعته پاسخگوي مشتريان هستند.

*گل کاران سيار
حتما در سطح شهر سه چرخه‌هايي را مشاهده کرده‌ايد که گل و کود را در قسمت حمل بار خود گذاشته‌اند و در گوشه اي از خيابان به آرامي‌در حال تردد هستند، اين افراد به شکل سيار مشغول به شغل باغباني و گل کاري هستند، تا بتوانند حياط و باغچه کاري خانه‌هاي مسکوني را انجام دهند.اوج فعاليت اين افراد اسفندماه به دليل زمان هرس درختان و فصل بهار به دليل رويش گياهان است.

*کفاشي سيار
از ديگر مشاغل سيار که اين روزها در شهر تهران ارائه خدمات مي‌دهند، کفاشي سيار است، افرادي که مي‌خواهند کفش شان را مورد تعمير قرار دهند يا اينکه کفششان نياز به واکس زدن دارد، مي‌توانند به شکل تلفني درخواست کفاش در محله مورد نظر کنند."محمدعلي حسن خاني" معروف به "علي واکسيما" اولين واکسي تلفني و سيار تهران است که با خودرويي به شکل يک کفش زنانه که توسط خودش طراحي و ساخته شده است در سطح شهر تهران به ارائه خدمات کفاشي مي‌پردازد، بعد از آن رفته رفته تعداد کفاشي‌هاي سيار افزود شده است.

*کافي شاپ سيار
برخي با ايده‌هاي خلاقانه به دنبال کسب و کار جديد هستند، کاف شاپ‌هاي سيار نيز از ديگر مشاغل سيار است که اين روزها در سطح شهر مشاهده مي‌کنيم، صاحبان اين شغل يک خودرو ون را به شکل يک کافي شاپ کوچک طراحي مي‌کنند و در محيط‌هاي پر رفت و آمد شهروندان قرار مي‌دهند و اقدام به خدمات دهي به مراجعه کنندگان مي‌کنند.برخي ديگر در اين خودرو‌ها اقدام به تهيه ساندويچ مي‌کنند و برخي ديگر چاي، قهوه و آبميوه را براي مشتريانشان آماده مي‌کنند.شايد مدت زيادي از جا افتادن کافه گردي و سردرآوردن کافه‌هاي سيار در دل هر کوچه نگذشته باشد اما در اين مدت شاهد توسعه کافي شاپ‌ها با دکوراسيون‌هاي مختلف، ايده‌هاي جديد، سبک‌هاي متفاوت و بسياري موارد ديگر بوده‌ايم. شايد يکي از دلايل اين توسعه و پيشرفت، اداره اين مکان‌ها به دست جواناني است که از خلاقيت‌ها و نيروي جواني خود به بهترين شکل ممکن استفاده مي‌کنند.

*پمپ بنزين سيار
ديگر نيازي نيست در زمان اتمام بنزين خودروتان از رانندگان خودروهاي عبوري درخواست بنزين کنيد، چرا که به تازگي نرم افزار(اپليکشن) پمپ بنزين سيار راه‌اندازي شده است.شرکت پخش فراوده‌هاي نفتي اقدام به سامانه سوخت رساني سيار کرده است. اين کار با اپليکيشني که طراحي شده انجام مي‌شود. اگر بنزين ماشين شما در خيابان تمام شد، در فضاي مجازي مي‌توانيد درخواست سوخت کنيد.

*آرايشگاه سيار

با ايده کسب و کار جديد ديگر نيازي نيست براي اجاره‌ي يک مکان هزينه‌ي گزافي پرداخت کنيد. به راحتي با تعويض دنده‌ي اتومبيل‌تان به محل مشتري مي‌رسيد و مي‌توانيد انواع خدمات آرايش و پيرايش مو، کاشت ناخن، خدمات زيبايي و غيره را ارائه دهيد.برخي از مشتريان آرايشگران سيار لوازم پيرايشي مانند ماشين اصلاح، قيچي، شانه و...را به شکل شخصي استفاده مي‌کنند.

*موسيقي سيار
گروه‌هاي موسيقي متشکل از جوانان نوازنده در پارک‌ها، ميادين، ورودي پاساژها و پياده‌روها به شکلي خودانگيخته و ناگهاني گرد هم مي‌آيند و به اجراي قطعات ايراني و فرنگي مي‌پردازند. برخي ديگر نيز به شکل انفرادي مشغول به نواختن مي‌کنند. اين کنسرت‌ها رخدادي تازه است از خياباني‌شدنِ قالب‌ها و فرم‌هايي از موسيقي زيرزميني و غير مجاز طبقه‌بندي مي‌شوند،گروه متشکل از چند نوازنده با سطح کارايي و اجرايي نسبتاً خوب و گاه غافلگير کننده– بدون هيچ برنامه‌ريزي و اطلاع رساني خاص در گوشه‌اي از خيابان بساط موسيقي خود را پهن مي‌کنند. اين افراد مشتريان شان را به شکل گذري به دست مي‌آورند و در آمدشان را از اندک اندک پول عابران پياده بدست مي‌آورند.

*نان فروشي
برخي از افراد نان‌هاي سنتي و محلي را از شهرهاي گوناگون کشور بار خودروهاي وانت دارشان مي‌کنند و در محلات مختلف پايتخت بساط مي‌کنند به فروش مي‌رسانند.آن‌ها شب را در خودرو شان مي‌خوابند و 2تا3 روز زمان مي‌برد تا نان‌ها را به فروش برسانند، گاهي اوقات نان فروشان به شکل سيار با خودروشان در معابر شهر تردد مي‌کنند تا مشتري براي نان‌ها پيدا کنند.



نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار