کد خبر: ۵۲۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸
اسامی 20 شرکت بزرگ بورسی اعلام شد
اسامی ۲۰ شرکت بزرگ بورسی از نظر تعداد سهامدار در پایان مهرماه امسال اعلام شد. تعداد یک میلیون 936 هزار و 205 کد معاملاتی مربوط به سهامداران 20 شرکت پذیرفته شده در بورس تهران هستند که از این میان 46.33 درصد، سهامدار شرکت‌های سرمایه‌گذاری هستند.
غولهای بزرگ تالار شیشه ای معرفی شدند
اسامی ۲۰ شرکت بزرگ بورسی از نظر تعداد سهامدار در پایان مهرماه امسال اعلام شد.
تعداد یک میلیون 936 هزار و 205 کد معاملاتی مربوط به سهامداران 20 شرکت پذیرفته شده در بورس تهران هستند که از این میان 46.33 درصد، سهامدار شرکت‌های سرمایه‌گذاری هستند.
بر این اساس شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران با 239 هزار و 513 سهامدار برابر با 12.38 درصد، در پایان فروردین امسال در صدر بزرگترین شرکت بورسی از نظر تعداد سهامدار ایستاد و شرکت‌های فولادکاوه جنوب کیش با 151 هزار و 109 سهامدار و ایران خودرو  با 142 هزار و 907 سهامدار به ترتیب با 7.8 و 7.38 درصد، رتبه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.
همچنین شرکت‌های توسعه معادن روی ایران، سرمایه‌گذاری نور کوثر ایرانیان، سرمایه‌گذاری صنعت نفت(هلدینگ)، سایپا، بانک انصار، توسعه صنایع بهشهر(هلدینگ)، سرمایه‌‌گذاری گروه توسعه ملی در جایگاه سوم تا دهم بزرگترین شرکت‌های بورسی از نظر تعداد سهامدار قرار گرفتند.
شایان ذکر است شرکت های سیمان فارس وخوزستان، سرمایه‌گذاری غدیر(هلدینگ)، سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان، بانک پارسیان، سرمایه‌گذاری نیرو، سیمان تهران، سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات(هلدینگ‌)، صنایع پتروشیمی کرمانشاه، بانک پاسارگاد و سرمایه‌گذاری سپه در رده‌های بعدی فهرست برترین شرکت‌های بورسی از لحاظ تعداد سهامدار ایستادند.


نام:
ایمیل:
* نظر: