کد خبر: ۵۲۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در فراهان:
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: لازمه رشد و پیشرفت شهرها شکل‌گیری کانون‌های توسعه و کارآفرینی در این شهرها است.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی ، دکتر علی ربیعی در شورای اداری استان مرکزی که در شهرستان فراهان برگزار شد، اظهار داشت: دولت "روحانی" دولت کم حرف و دولتی با صدای کوتاه و شنوا بود اما این کم حرفی سبب نشنیدن حرف مردم نیست بلکه نیازهای مردم بیشتر شنیده می‌شود و کمتر سخن گفته می‌شود.

وی افزود: نماینده شهرستان فراهان در مجلس ویژگی‌های شاخصی دارد که سبب شده این شهرستان‌ها برای ما در عدد و رقم در میان سایر حوزه‌ها نمونه باشند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: سه شهر تفرش، فراهان و آشتیان ظرفیت‌های انسانی خوبی دارند و ما در این سه شهر نیروی باسواد و خوب داریم که جای رشد بسیار مشاهده می‌شود که این موضوع به ما کمک زیادی در راستای پیشرفت می‌کند.

دکتر ربیعی بیان کرد: نزدیکی دیدگاه‌ها میان مسئولان استان مرکزی کمک زیادی به برطرف‌سازی مسائل موجود می‌کند و گفتنی است که هیچ شهری رشد نکرده مگر اینکه همه در آن متحد بوده‌اند و کانون‌های توسعه و کارآفرینی شهری شکل گرفته  است.

وی ادامه داد: کانون کارآفرینی شهر باید دلسوز باشند تا شهر رشد کرده و مسائل و مشکلات آن برطرف شود که در این شهرستان هم باید کانون‌های کارآفرینی و توسعه گسترش یابد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان درمجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار داشت: استان مرکزی با توجه به شرایط و جایگاهش و تعداد زیاد جمعیت تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی آن، از سنوات گذشته منابع بسیاری به عنوان حق بیمه به صندوق بیمه تامین اجتماعی پرداخت کرده است.
محمد حسینی با اشاره به پرداخت تسهیلات توسط صندوق کارآفرینی امید و بانک های رفاه و توسعه تعاون استان، گفت: نیاز است که خدمات رفاهی این سازمان در سه شهرستان تفرش، آشتیان و فراهان افزایش یابد.
وی به بحث اشتغال به عنوان دغدغه مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مقام وزارت تعاون، رفاه و کار اجتماعی، در این خصوص از دانش آموختگان خارج از کشور که بحث کارآفرینی و اشتغال را به خوبی می دانند، کمک گرفته اند.
وی گفت:  این سه شهرستان به عنوان پایلوت انتخابی برای اشتغال زایی آمادگی کامل دارند.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس با اشاره به شاخص جمعیتی در روستاهای این سه شهرستان گفت: روستاهای  این استان متشکل از افرادی هستند که صرفا به مقوله کشاورزی، دامپروری و مشاغل خانگی روی آورده اند از اینرو نیازمند تسهیلات و تخصیص سهمیه وام های قرض الحسنه بیشتری برای این افراد هستیم. 
وی در خصوص ایجاد شعبه تامین اجتماعی شهرستان فراهان، تقدیر کرد و افزود: خواستار تاسیس شعبه بانک رفاه به منظور بهره مندی بیشتر مردم این شهرستان از تسهیلات هستیم.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس عنوان کرد: حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری در قانون برنامه ششم، مصوب و تعیین تکلیف شد که امیدواریم با اجرای این طرح سطح معیشت این افراد که دچار مشکل هستند، بهبود پیدا کند.
حسینی اظهار امیدواری کرد بعد از برداشت یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال، نگاه ویژه ای نیز به استان مرکزی شود تا شاهد رونق مشاغل روستایی و شهری باشیم.

 مهندس محمد تقی آبایی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در این نشست با بیان اینکه جمعیت استان مرکزی یک میلیون و٤٠٠ هزار نفر است، گفت: از این تعداد ٤٦٣ هزار نفر جمعیت فعال هستند.
مهندس آبایی افزود: ٢٥٠٠ واحد فعال صنعتی در استان مرکزی داریم و چهارمین قطب صنعتی در کشور محسوب می شود.
وی با اشاره به رشد ٢٠ درصدی شکل گیری تشکل های کارگری در استان مرکزی گفت: ٢١٢ تشکل کارگری در این استان فعالیت می کنند.
مهندس آبایی اظهار داشت: ٥٤٩٧ نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری در استان مرکزی تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که این رقم ١٥ درصد کاهش را نشان می دهد.
دکتر طاهر احمدی رئیس علوم پزشکی استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: تعامل خوبی میان وزارت کار و دانشگاه علوم پزشکی در این استان وجود دارد .
دکتر احمدی افزود: ١٥ بیمارستان علوم پزشکی و ٣ بیمارستان تامین اجتماعی در این استان به مردم خدمات درمانی ارائه می کنند.
وی اظهار داشت: بیمارستان تامین اجتماعی شازند تنها بیمارستان این شهرستان است که ارائه گر خدمات به مردم منطقه است.
مدیر کل تامین اجتماعی استان مرکزی نیز در ادامه این نشست گفت: تامین اجتماعی در این استان ٢٢ واحد اجرایی دارد که امروز شانزدهمین شعبه تامین اجتماعی در فراهان افتتاح شد. ٢ شعبه اقماری و ٤کارگزاری تامین اجتماعی در استان مرکزی فعال هستند.
محمدرضا بیدهندی افزود: از جمعیت یک میلیون و٤٠٠ هزار نفری استان مرکزی ٩٢٠ نفر تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که رتبه پنجم پوشش بیمه ای در کشور را دارا هستیم.
وی اظهار داشت: ماهانه ١١٠ میلیارد تومان مستمری به مستمری بگیران تامین اجتماعی این استان  پرداخت می شود.
مدیر کل تامین اجتماعی مرکزی با اشاره به فعالیت های این سازمان در جهت ارتقای کیفیت خدمات افزود: اجرای پرونده الکترونیک و ابلاغ الکترونیک از برنامه های مهم این بخش است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ٣ بیمارستان تامین اجتماعی در این استان فعال هستند و بیمارستان تامین اجتماعی اراک رتبه عالی اعتبار بخشی را از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کسب کرد.
دکتر بابک عدلی افزود: بیمارستان تامین اجتماعی شازند تنها بیمارستان این شهرستان است که در آن طرح تحول سلامت اجرا می شود.
وی گفت: کلنگ زنی و افتتاح ٤ مرکز درمانی تامین اجتماعی استان مرکزی در چهار سال گذشته انجام شد.
میرزایی دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر استان مرکزی نیز در این نشست گفت: استان مرکزی استان کارگری است و مسائل آن بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.
میرزایی با اشاره به بدهی دولتها به سازمان تامین اجتماعی افزود: سازمان تامین اجتماعی حق الناس است و بخش درمان آن جزء جدایی ناپذیرآن است.
نام:
ایمیل:
* نظر: