کد خبر: ۵۲۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۷
با حضور 25 ميليوني مسلمانان در کربلا رقم خورد؛
همزمان با شب اربعين حسيني (در عراق) ميليون‌ها مسلمان شيعه و سني و برخي اقليت‌هاي ديني با حضور در حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسين(ع) در کربلاي معلي، با آرمان‌ها و اهداف والاي آن حضرت تجديد پيمان کرده "لبيک" گفتند.
مانور عشاق حسین(ع)
همزمان با شب اربعين حسيني در عراق ميليون‌ها مسلمان با حضور در حرم امام حسين(ع) به‌ايمان و عشق در کربلا لبيک گفتند. همزمان با شب اربعين حسيني (در عراق) ميليون‌ها مسلمان شيعه و سني و برخي اقليت‌هاي ديني با حضور در حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسين(ع) در کربلاي معلي، با آرمان‌ها و اهداف والاي آن حضرت تجديد پيمان کرده "لبيک" گفتند. چندين شبانه‌روز است که مشتاقان زيارت حرم امام حسين(ع) به‌سمت کربلاي معلي راهپيمايي مي‌کنند تا با حضور در کربلاي معلي ضمن تأکيد بر وحدت و همبستگي مسلمانان براي مقابله با توطئه‌هاي ضداسلامي، مانور اقتدار و قدرت مسلمانان را به رخ دشمنان اسلام بکشند. در راهپيمايي اربعين امسال که به‌گفته منابع رسمي‌باشکوه‌ترين راهپيمايي چند سال گذشته بود، شاهد حضور زائراني از سراسر جهان بوديم و نه‌تنها مسلمانان بلکه برخي پيروان اديان ديگر همچون مسيحيان در راهپيمايي امسال حضور معناداري داشتند.  برخي از کارشناسان حضور جمعيتي بيش از 25 ميليون نفر را در اين راهپيمايي برآورد کرده‌اند. اما سهم کشورمان قابل توجه است به نوعي که محمدحسين ذوالفقاري رئيس ستاد مرکزي اربعين اعلام کرد: از پيش از ماه صفر تاکنون حدود ۲ ميليون و ۳۰۰ هزار نفر از مرزهاي کشور خارج و وارد عراق شده‌اند تا در مراسم اربعين شرکت کنند. رييس ستاد مرکزي اربعين حسيني در نشست اين ستاد که در محل وزارت کشور برگزار شد گفت: رفت و برگشت زائران براي حضور در مراسم اربعين حسيني امسال با سال گذشته تفاوت‌هاي زيادي داشت و امسال سفر زائران بهتر انجام شد. وي به زائران مراسم اربعين توصيه‌هاي مهمي‌کرد و افزود: حتما زائراني که دچار کسالت يا سرماخوردگي هستند قبل از اينکه وارد کشور شوند در مرزها به درمانگاه‌ها مراجعه کنند تا کار کنترلي انجام شود.   ذوالفقاري گفت: از ابتداي ماه صفر تاکنون حدود يک ميليون و ۳۵۰ هزار زائر وارد کشور شده‌اند که از اين تعداد يک ميليون و ۲۰۰ هزار ايراني، ۹۰ هزار زائر افغانستاني و عراقي که مقيم ايران هستند و ۶۰ هزار نفر هم اتباع ديگر کشورها هستند که از کشورمان عبور کرده‌اند. ذوالفقاري خاطر نشان کرد که تمامي‌صاحب نظران مي‌توانند در جلسات ستاد اربعين حضور يافته و نظراتشان را بيان کنند. وي ادامه داد: دست اندر کاران برگزاري مراسم اربعين حسيني تلاش‌هاي خوبي انجام دادند و مردم نيز همکاري‌هاي خوبي در اين زمينه داشته‌اند. رئيس ستاد اربعين گفت: روند رفت و برگشت زائران نشان مي‌دهد که پياده روي اربعين امسال نسبت به سال گذشته منظم تر انجام شد. صدا و سيما اقدامات فرهنگي و تبليغي خوبي در مورد اربعين انجام داد و در حوزه‌هاي امنيتي و انتظامي‌داخل عراق و ايران، بخش امداد و نجات، اسکان و تغذيه و حمل و نقل وضعيت خوبي را تا اين لحظه پشت سر گذاشتيم. ذوالفقاري تاکيد کرد : از خانواده‌هاي تمام زائران مي‌خواهم که اگر زائرشان دچار کسالت يا سرما خوردگي است به مراکز بهداشتي و پزشکي مراجعه کنند تا اقدامات کنترلي صورت بگيرد. وي گفت: دبيرخانه ستاد مرکزي اربعين بايد به قرارگاه مشترک امنيتي دو کشور تاکيد کند که لحظه اي هم غفلت نکنند؛ چراکه جريانات تکفيري و تروريستي با توجه به شکست‌هاي پي در پي که در عراق و سوريه داشتند ممکن است از هر فرصتي استفاده کنند.

*فوت ۵۰ زائر اربعين تاکنون
واما مديرکل عتبات سازمان حج و زيارت گفت: تاکنون شاهد فوت ۵۰ نفر از هموطنان در اثر حادثه و يا بصورت طبيعي بوده‌ايم. محسن نظافتي در خصوص بيمه زائران اربعين گفت: شرايط جاده اي عراق و جمعيت بالاي زائران، مراسم پياده روي اربعين را آبستن حوادثي کرد که متاسفانه تاکنون شاهد فوت ۵۰ نفر از هموطنان در اثر حادثه و يا بصورت طبيعي بوده‌ايم. وي افزود: زائران اربعين که بيمه بودند تا سقف ۲۲ ميليون براي درمان تحت پوشش بيمه هستند و افرادي هم که بصورت عادي و يا بدليل بيماري فوت کرده بودند پرونده‌هاي آنها در حال تکميل است که ۳۰ ميليون تومان به خانواده‌هاي آنان پرداخت مي‌شود همچنين کساني که در اثر حوادثي از جمله تصادفات و يا پرت شدن از بلندي فوت کرده بودند اينها هم تا ۲۰۰ ميليون تومان به خانواده‌هاي آنان پرداخت مي‌شود.اين مقام مسئول با بيان اينکه متاسفانه تاکنون تقريبا دو سوم از فوت شدگان و آسيب ديدگان ايراني مراسم پياده روي اربعين از جمله کساني بودند که به هر طريق غير از سامانه سماح ويزا دريافت کرده بودند و تحت پوشش بيمه نبوده‌اند، گفت: علي رغم تماس‌هاي برخي از اين عزيزان و خانواده‌هاي آنان با سازمان حج و زيارت، امکان ارائه تسهيلات بيمه اي به آنان تا اين لحظه فراهم نيست اما خانواده‌هاي زائران فوت شده و همچنين زائران آسيب ديده در مراسم پياده روي اربعين که دچار جراحت يا قطع عضو شده و يا در مراکز درماني تحت درمان بوده‌اند و بيمه نداشته‌اند، مي‌توانند از روز شنبه بيستم آبان ماه به دفاتر حج و زيارت استان‌ها مراجعه کنند و مشخصات خودشان را اعلام کنند تا بررسي لازم صورت گيرد که مي‌شود از طريق ستاد مرکزي اربعين و يا ساير نهادهاي مرتبط تسهيلاتي را براي اين عزيزان در نظر گرفت يا خير.



برچسب ها: تجارت ، آنلاین ، اربعین ، کربلا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار