کد خبر: ۵۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵
امیر دریادار سیاری در جمع خبرنگاران:
فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره ترک مطنقه توسط نیروهای فرامنطقه‌ای در زمان انجام رزمایش نیروی دریایی ارتش گفت: در زمان شروع رزمایش نیروهای فرامنطقه‌ای باید از منطقه رزمایش دور شوند.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛امیردریادار «حبیب‌الله سیّاری» فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه مراسم اختتامیه مسابقات قرآن ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در زمان شروع رزمایش، نیروهای فرامنطقه‌ای باید از منطقه رزمایش دور شوند.   
 
وی افزود: رزمایش ما از دریا شروع می‌شود و تمام نیرو‌ها اعم از ارتش، سپاه، بسیج، نهاجا، پدافند در مدار ۱۰ درجه نقش آفرینی خواهند کرد و این رزمایش اوایل دی‌ماه آغاز خواهد شد.   
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره اهمیت این رزمایش اظهارداشت: در این رزمایش یک نگاه کلان و راهبردی وجود دارد و محل انجام رزمایش مدار ۱۰ درجه تا شمال اقیانوس هند خواهد بود.   
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران درباره تجهیزات به بهره‌برداری رسیده در منطقه جنوب تاکید کرد: تجهیزاتی که مورد بهره‌برداری قرار گرفت، روی ناوهای موشک انداز، ناوشکن‌ها و زیردریایی‌ها نصب می‌شود و کنترل آتش اژدر‌ها و سایر شناور‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و توان دفاعی و آفندی را افزایش داده و این موضوع را نشان می‌دهد که تمام تجهیزات‌مان از جمله ناوشکن‌ها، زیردریایی‌ها و شناور‌ها را خودمان می‌سازیم و زیردریایی فاتح در آینده رونمایی خواهد شد.   
 
دریادار سیاری در پاسخ به سوالی درباره سفر به اقیانوس اطلس و ویژگی‌های این سفر گفت: از دو مسیر دریای سرخ، کانال سوئز، دریای مدیترانه، تنگه جبل الطارق، می‌خواهیم وارد اقیانوس اطلس شویم یا قاره آفریقا را دور بزنیم و از جنوب وارد این اقیانوس شویم و حق حضور در آب‌های آزاد دنیا را داریم و از این حق استفاده می‌کنیم.   
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران درباره اینکه در سفر به اقیانوس اطلس کشورهای حاشیه این اقیانوس خیلی با ایران دوست نیستند و پیام شما در این خصوص چیست، اظهار داشت: پیام ما در این خصوص صلح و دوستی، تحکیم روابط و اهل تعامل بودن جمهوری اسلامی بوده و دیگر پیام ما این است که جمهوری اسلامی در دفاع از امکانات، منافع و منابعش جدی است و ترفند دشمنان و مستکبرین در ایران هراسی و منزوی کردن ایران، موفق نخواهد بود.   
 
وی در پایان با اشاره به اهمیت انس با قرآن کریم و رشد جهشی در ارتباط با این موضوع که در نیروی دریایی به وجود آمده و اهمیت نقش آفرینی پرسنل نیروی دریایی در این باره اظهارداشت: مفاهیم قرآنی بزرگ‌ترین مؤلفه تاثیرگذار در توان دفاعی کشور هستند و همه امکانات و تجهیزات در کنار معنویت نتایج ارزشمندی را بجای می‌گذارند که این معنویت از راه قرآن بدست می‌آید.   
 
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: