کد خبر: ۵۳۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶
افت 50 واحدی شاخص کل بورس تهران
شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه ۵۰ واحد افت کرد. بیشترین تأثیر منفی بر حرکت دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای ساپیا، ملی صنایع مس ایران و پتروشیمی مبین شد و در مقابل نمادهای معاملاتی پالایش نفت اصفهان، گروه مپنا و صنایع پتروشیمی خلیج فارس با رشد خود مانع افت بیشتر شاخص شدند.
سرمای پاییز به تالار شیشه ای رسید
امروز بورس تهران در حالی معاملاتی کم حجم و متعادل را در اغلب نمادهای معاملاتی به نظاره نشست که خرید سهام در تالار شیشه‌ای این روزها از مد افتاده است، جدای از معاملات کد به کد و درون‌گروهی حامیان نظارتی بازار سهام در صندوق‌های توسعه و تثبیت بازار سرمایه، بررسی وضعیت کنونی تالار شیشه‌ای نشان می‌دهد که اغلب معامله‌گران در انتظار پدیدار شدن روزنه‌ای از دورنمای اقتصاد سیاسی ایران، نیم‌نگاهی به دخل و خرج دولت در بودجه سال آینده دارد.
شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه ۵۰ واحد افت کرد. در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه تعداد 516میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزش 130میلیارد تومان در 48هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت 50واحدی در ارتفاع 87 هزار و 744واحد قرار گرفت.
بیشترین تأثیر منفی بر حرکت دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای ساپیا، ملی صنایع مس ایران و پتروشیمی مبین شد و در مقابل نمادهای معاملاتی پالایش نفت اصفهان، گروه مپنا و صنایع پتروشیمی خلیج فارس با رشد خود مانع افت بیشتر شاخص شدند.
شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز منفی را پشت سر گذاشتند به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) 16واحد، کل (هموزن) 19واحد، قیمت (هموزن) 14واحد، آزاد شناور 114واحد و شاخص بازار اول و دوم به ترتیب 43 و 68 واحد افت کردند.
بر اساس این گزارش؛ در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 281میلیون ورقه به‌ارزش 208میلیارد تومان در 40هزار نوبت، آیفکس 6.9 واحد رشد کرد و در ارتفاع 989واحد قرار گرفت.


نام:
ایمیل:
* نظر: