کد خبر: ۵۳۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰
هیات مدیره بانک توسعه صادرات در جلسه مشترکی با شرکت فیلیپ سیدنی راهکارهای توسعه نقش تطبیق را بررسی کرد.


هیات مدیره بانک توسعه صادرات در جلسه مشترکی با شرکت فیلیپ سیدنی راهکارهای توسعه نقش تطبیق (رعایت قوانین و مقررات و استانداردهای لازم‌الرعایه) را بررسی کرد.
به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات، در این جلسه، نمایندگان شرکت فیلیپ سیدنی به ارائه توضیحاتی در خصوص تبیین مفاد استانداردهای موجود در این زمینه پرداخته و راهکارهای موجود برای اجرای دستورالعمل مذکور را توضیح دادند.
بانک توسعه صادرات در نظر دارد تا در فرصت موجود، ساختارهای فعلی خود را در جهت توسعه بیش از پیش نقش تطبیق در بانک گسترش داده و اقدامات گسترده‌تری برای افزایش کیفیت و نحوه مدیریت ریسک عدم رعایت قوانین و مقررات اجرا نماید.
در همین راستا، هیات مدیره این بانک، در حال بررسی خط‌مشی رعایت قوانین و مقررات بوده، به‌نحوی که بتواند اصول کلی، فرآیندهای اصلی شناسایی، اولویت‌بندی، مدیریت و کنترل ریسک عدم رعایت قوانین و مقررات و نحوه گزارش‌دهی را از جایگاه قانونی خود، مورد نظارت قرار دهد.
شرکت فیلیپ سیدنی یک شرکت هلندی است که در زمینه‌هایی نظیر آموزش، مشاوره و ارزیابی تطبیق در موسسات مالی و اعتباری فعالیت‌های گسترده‌ای داشته است و اکنون یکی از شرکت‌های مطرح در این زمینه محسوب می‌گردد.
در سال‌های اخیر به دلیل افزایش حساسیت‌ها و دغدغه‌ها در سطوح ملی و بین‌المللی در خصوص سوء استفاده از بانک‌ها برای مقاصد و اهداف مجرمانه در زمینه‌هایی چون پولشویی و تامین مالی تروریسم، نقض تحریم‌های بین‌المللی و نیز جرایم مالی به ویژه رشوه و اختلاس، موضوع رعایت قوانین و مقررات در بانکها از اهمیت فزاینده‌ای برخوردار شده است.
برهمین اساس، به تازگی شورای پول و اعتبار دستورالعملی با عنوان «دستورالعمل رعایت قوانین و مقررات در موسسات اعتباری» تصویب نموده و برای اجرا، بانک مرکزی آن را به تمامی بانکها و موسسات اعتباری ابلاغ نموده است. در مفاد این دستورالعمل مسئولیت‌های مهم و متنوعی به هیات مدیره موسسات اعتباری منتقل شده است

نام:
ایمیل:
* نظر: