کد خبر: ۵۳۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
هشتاد و یکمین یارانه برای ۷۷ میلیون نفر
پیش‌بینی می‌شود هشتاد و یکمین مرحله یارانه نقدی بامداد جمعه 26 آبان ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت خواهد شد. مبلغ یارانه دریافتی هر یک از مشمولان دریافت یارانه نقدی همانند ماه‌های گذشته ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.
زمان واریز یارانه آبان ماه مشخص شد
پیش‌بینی می‌شود هشتاد و یکمین مرحله یارانه نقدی بامداد جمعه ۲۶ آبان ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت شود.
لازم به ذکر است که مبلغ یارانه دریافتی هر یک از مشمولان دریافت یارانه نقدی همانند ماه‌های گذشته ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.
با واریز یارانه آبان ماه هشتاد و یکمین مرحله از پرداخت‌های نقدی بین خانوارها انجام می شود و مجموع دریافتی افرادی که از ابتدا در لیست دریافت‌کنندگان قرار داشته‌اند به حدود سه میلیون و 700 هزار تومان می رسد.
 از آذر ۱۳۸۹ تاکنون و در بیش از شش سالی که از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها گذشته هشتاد مرحله پرداختی با مبلغ یکسان ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان انجام شده است. در این مدت لیست سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای پرداخت دستخوش تغییراتی به دلیل تولد، وفات و در راس آن غربالگری یارانه‌بگیران شده است، اما در نهایت تعداد قابل توجهی از جمع یارانه بگیران کنار نرفته و همچنان و البته برخلاف قانون تعداد زیادی از اقشار پردرآمدی که نیازی به دریافت یارانه نقدی ندارند همچنان این مبلغ را در هر ماه دریافت می‌کنند.
در همین رابطه چندی قبل رئیس کمیته امداد با بیان این که دولت راضی به تداوم پرداخت یارانه نبود ولی مجبور به انجام آن شد و الان هم نمی تواند آن را قطع کند، گفت: به دولت اعلام کردیم حاضریم متولی پرداخت یارانه باشیم به این صورت که پرداخت یارانه را قطع و اعلام کند هر کس نیازمند دریافت یارانه است، به کمیته امداد مراجعه کند. در آن صورت خود به خود، بسیاری از دریافت یارانه انصراف می دهند و ما اهلیت متقاضیان را بررسی می کنیم.
پرویز فتاح در ادامه از طرح پیشنهادی کمیته امداد به دولت در زمینه یارانه ها خبر داد و اظهار کرد: ما به دولت اعلام کردیم که حاضریم متولی این کار باشیم به این صورت که شما پرداخت یارانه را قطع و اعلام کنید که هرکس نیازمند دریافت یارانه است به کمیته امداد مراجعه کند. در آن صورت کسانی که حقیقتا نیازمند هستند یا احساس نیاز می کنند می توانند سراغ ما بیایند و ماهم اهلیت و ضرورت های دریافت یا عدم دریافت یارانه را بررسی و اقدام می کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار