کد خبر: ۵۳۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵
تقویت ۸۷ واحدی شاخص کل بورس تهران
معامله‌گران بورس تهران امروز شاهد غلبه تقاضا بر عرضه سهام با پیشرو شدن گروه خودرویی‌ و حرکت از دامنه نزولی به دامنه صعودی قیمت‌ها در گروه فلزات اساسی بود.
فرمان خودرویی‌ها به سمت بازار سهام چرخید
معامله‌گران بورس تهران امروز شاهد غلبه تقاضا بر عرضه سهام با پیشرو شدن گروه خودرویی‌ و حرکت از دامنه نزولی به دامنه صعودی قیمت‌ها در گروه فلزات اساسی بود.
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز دوشنبه 22 آبان ماه 96 با افزایش 87 واحدی روی رقم 87 هزار و 832 واحد ایستاد.
شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 9 واحدی عدد 17 هزار و 521 واحد را به نمایش گذاشت.
شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 135 واحدی به رقم  94 هزار و 555 واحد دست یافت.
شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 81 واحدی به رقم 61 هزار و 375 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 86 واحدی عدد  192 هزار و 401 واحد را به نمایش گذاشت.
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش یک واحدی روی رقم 987 واحد ایستاد.
براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد فولاد مبارکه با 78 واحد، پالایش نفت اصفهان با 25 واحد و پارس خودرو با 17 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی فولاد خوزستان با 15 واحد، سرمایه گذاری غدیر با 10 واحد و پتروشیمی پردیس با 9 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.
به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 197 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 891 میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 50 هزار و  166 نوبت داد و ستد بود.
طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان شمال، نیروکلر، داروسازی جابربن حیان، حق‌تقدم خرید سهام مارگارین، سرمایه‌گذاری وثوق امین، بازرگانی و تولیدی مرجان‌کار، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های داروسازی تهران دارو، پتروشیمی پردیس، لیزینگ خودروی غدیر و قند ارومیه متوقف شدند.
به گزارش فارس امروز در بازار2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، کمتر از 147 میلیون سهم سرمایه‌گذاری غدیر به ارزش بیش از 17.5 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده مواجه بود.
در فولاد مبارکه اصفهان نیز 53 میلیون سهم به ارزش بیش از 12 میلیارد تومان کد به کد شد.
همچنین کمتر از 49 میلیون سهم بانک خاورمیانه به ارزش کمتر از 9 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت و 40 میلیون سهم ملی صنایع مس ایران به ارزش 7 میلیارد تومان کد به کد شد.
همچنین 20 میلیون سهم پتروشیمی شازند به ارزش بیش از 5 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده مواجه شد.
در پتروشیمی مبین نیز امروز 20 میلیون سهم به ارزش بیش از 8 میلیارد تومان کد به کد شد و در پتروشیمی پردیس نیز تعداد 10 میلیون سهم به ارزش کمتر از 7 میلیارد تومان کد به کد شد.
همچنین 10 میلیون سهم مخابرات ایران به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.
بیش از 8 میلیون سهم پالایش نفت اصفهان به ارزش 3 میلیارد تومان کد به کد شد.
همچین 7.5 میلیون سهم ایران‌ترانسفو به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده مواجه بود.
در معدنی و صنعتی گل گهر بیش از 7 میلیون سهم به ارزش کمتر از 2 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده همراه شد.
همچنین اندکی بیش از 7 میلیون سهم بیمه دانا به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان کد به کد شد و در کالسیمین 7 میلیون سهم به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان کد به کد شد.
همچنین اندکی بیش از 5 میلیون سهم پالایش نفت بندرعباس به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان کد به کد شد.
همین وضعیت در سرمایه گذاری دارویی تأمین با کد به کد شدن 5 میلیون سهم به ارزش 2.5 میلیارد تومان ادامه یافت و در پتروشیمی جم نیز 3 میلیون سهم به ارزش 2.5 میلیارد تومان کد به کد شد.
درنهایت امروز 2.5 میلیون سهم ارتباطات سیار ایران به ارزش کمتر از 4.5 میلیارد تومان میان سهامداران عمده با معاملات انتقالی روبه‌رو بود.
براساس این گزارش امروز بازار سهام درحالی با تقویت تقاضا در برابر عرضه سهام به پیشرانی خودرویی‌ها و البته گروه فلزات اساسی روبه‌رو بود که وضعیت کلی بازار سهام حاکی از تداوم معاملات کد به کد و درون‌گروهی حقوقی‌ها و سهامداران عمده گروه‌های شاخص‌ساز بازار است.
با این همه بازار سهام همچنان برای بهبود ترسیم دورنمایی واضح‌تر از اقتصاد سیاسی ایران، چشم به تابلوی معاملات دماسنج اقتصاد کلان ایران دوخته است.


نام:
ایمیل:
* نظر: