کد خبر: ۵۳۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵
معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: تصمیمات خوبی در مورد سه تعاونی وحدت، البرز ایرانیان و افضل توس گرفته شده و طی هفته آینده ۹۸ درصد مشکل سپرده‌گذاران این موسسات حل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از خبرنگار ایبِنا، محمد نهاوندیان در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به تعیین تکلیف وضعیت سپرده‌گذاران موسسات غیرمجاز، اظهار داشت: با توجه به نگرانی سپرده‌گذاران سران سه قوه تصمیم گرفتند کمیته‌ای سه نفره‌ کار را پیگیری کند.

وی افزود: حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای از سوی قوه‌قضاییه، دکتر پزشکیان از طرف مجلس و بنده از جانب رییس جمهوری ماموریت یافتیم که کار را پیگیری کنیم که جلسات متعددی برای بررسی اقدامات بانک مرکزی تشکیل شد.

معاون اقتصادی رییس جمهوری با تشریح نتایج این اقدامات، گفت: سپرده‌گذاران تعاونی فرشتگان تا مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان تمامی سپرده‌ها را دریافت کردند و کار در حال انجام است.

نهاوندیان ادامه داد: با این اقدام بیش از ۹۶ درصد مشکل حل می‌شود و سپرده‌گذاران بیش از ۲۰۰ میلیون تومان  توانند تا مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان را دریافت کنند و مانده سپرده‌ها در حال تصمیم‌گیری و اقدام است.

وی تصریح کرد: سه تعاونی وحدت، البرز ایرانیان و افضل توس نیز تعداد قابل توجهی سپرده‌گذار داشتند که در مورد آنها نیز تصمیم خوبی گرفته شده که طی هفته آینده اقدام می‌شود و ۹۸ درصد مشکل حل خواهد شد.

معاون اقتصادی رییس جمهور با تاکید بر اینکه برخورد با مسببین این شرایط در دستور کار است، خاطرنشان کرد: هیچ کس در اقتصاد نباید جرات کند با اهمال به سرمایه عمومی لطمه زند.

وی افزود: خوشبختانه با اقدامات انجام شده اعتماد عمومی به سیستم بانکی برقرار و میزان سپرده‌گذاری در سیستم بانکی در حال رشد بوده که نشان‌دهنده اعتماد به نظام بانکی است.
نام:
ایمیل:
* نظر: