کد خبر: ۵۳۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۵
از سامسونگ Galaxy g7 pro تا Huawei P10 Lite
یکی از فاکتورهای مهمی که هر شخص در خرید گوشی هوشمند به آن توجه می‎کند قیمت است. بسیاری از کاربران به تناسب کار و بودجه خود به دنبال گوشی هوشمندی می‌گردند که قیمت مناسبی داشته باشد و بتواند از پس کارهای روزمره به سادگی بربیاید.
بهترین گوشی های تا یک میلیون تومان در بازار
یکی از فاکتورهای مهمی که هر شخص در خرید گوشی هوشمند به آن توجه می‎کند قیمت است. بسیاری از کاربران به تناسب کار و بودجه خود به دنبال گوشی هوشمندی می‌گردند که قیمت مناسبی داشته باشد و بتواند از پس کارهای روزمره به سادگی بربیاید.
گوشی‌های هوشمند در محدوده‌های قیمتی مختلفی در بازار حضور دارند و گاهی تنوع آن ها در یک محدوده قیمتی به اندازه‌ای زیاد است که انتخاب یکی از آن ها، کار دشواری است به همین خاطر تصمیم گرفتیم ارزشمندترین گوشی‌ها در هر رده قیمتی را به شما معرفی کنیم. در کنار آن در این بازه ی قیمتی، گوشی هایی هم وجود دارند که با توجه به نظر کاربران محبوبیت کمتری داشته و پیشنهاد می شود این گوشی ها را نخرید که با ذکر دلایل گوشی های کم طرفدار را معرفی می کنیم.
یکی از از فاکتورهای مهمی که هر شخص در خرید گوشی هوشمند به آن توجه می‎کند قیمت است و بسیاری از کاربران به تناسب کار و بودجه خود به دنبال گوشی هوشمندی می‌گردند که قیمت مناسبی داشته باشد و بتواند از پس کارهای روزرانه به سادگی بربیاید.
در این محدوده قیمتی گوشی‌های میان‌رده‌ رو به بالا با مشخصات سخت افزاری و نرم‌افزاری مناسبی یافت می‌شوند و توجه به این نکته ضروری است که گوشی های معرفی شده با توجه به قیمتشان، بالاترین ارزش خرید را دارند و نباید با گوشی های گران تر مقایسه شوند البته در این گزارش جدید بودن گوشی ها و برخورداری از سیستم عامل های بروز هم جزء اولویت های معرفی می باشند بنابراین پرچمداران سال‌های گذشته که با افت قیمت روبرو شده و در این محدوده قیمتی قرار گرفته‌اند در لیست پیشنهادی جایی ندارند.
قبل از بررسی گوشی ها باید گفت، همیشه ملاک اصلی برای انتخاب یک محصول، شخص خریدار است؛ شما باید نیازهای خود را بشناسید و برای آنها اولویت گذاری کنید، برای مثال کسی که دوربین گوشی برایش بسیار مهم است لزوماً نیازی ندارد که یک گوشی با بدنه فلزی در دست داشته باشد.
تعلق خاطر به برندها یکی از علایق اکثر افراد است اما اگر محصولی از همه ی فیلترها گذشته و مورد تأیید قرار گیرد و احیانا شرکت سازنده ی گوشی، در بین گزینه های انتخابی فرد نباشد، باید تعصب بی دلیل را کنار گذاشته و کیفیت محصول را در اولویت قرار داد چرا که علاقه ی وافر به برند بیشتر ناشی از احساسات است نه عقل و برهان.
نکته ی مهم دیگر توجه به هزینه ی پرداختی است یعنی باید انتظارت در حد هزینه باشد و با پرداخت 400 هزار تومان نمی توان انتظار خرید یک پرچمدار را داشت.
با توجه قیمت های بالای گوشی های آیفون، در لیست پیشنهادی این گزارش از آن ها استفاده نمی شود چون در بالا متعهد شدیم پرچمداران چند سال گذشته که اکنون در بازه ی قیمتی زیر یک میلیون تومان قرار دارند، جز گوشی های پیشنهادی نباشند پس از معرفی گوشی های آیفون می گذریم.

*چی بخریم:
Galaxy g7 pro (مدل 2017) با قیمت یک میلیون تومان و گارانتی همراه سرویس خاورمیانه، یکی از بهترین انتخاب‌هایی خواهد بود که با پرداخت یک میلیون تومان در بازار می‎توانید داشته باشید. این گوشی میان‎رده از بدنه فلزی استفاده می‎کند و طراحی آن، به زیبایی پرچم‎دار 2016 سامسونگ است؛ با این‎حال، جنس بدنه فلزی بوده و خبری از بدنه شیشه‎ای در بدنه پشتی نیست.
Galaxy g7 به یک نمایشگر بزرگ 5.5 اینچی با پنل Super AMOLED مجهز شده است و رزولوشن نمایشگر برخلاف برچسب قیمتی آن، Full HD است. به همین جهت، تشخیص پیکسل‌ها در نمایشگر این گوشی غیرممکن خواهد بود. تراشه اگزینوس 7870 نیز به گلکسی جی 7 قدرت می‌دهد که به عنوان یک چیپ‎ست میان‎رده، قدرت‌مند است و ناامیدتان نخواهد کرد. سه گیگابایت رم، دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی و 32 گیگابایت حافظه، نشان می‎دهد که مدل 2017 گلکسی جی 7 سامسونگ یکی از بهترین‌های بازار است.
Asus Zenfone 3 با قیمت حدود 1 میلیون تومان با 18 ماه گارانتی حامی، در رده قیمتی خود دوربین بسیار خوبی دارد و همچنین از کیفیت ساخت بالایی بهره مند شده است. اگر بودجه زیادی برای خرید یک گوشی با دوربین قوی ندارید، پیشنهاد ما به شما Asus Zenfone 3 است. در حقیقت در این رده قیمتی بعید است بتوانید گوشی با همچین دوربینی که توانایی ضبط فیلمهای 4K را هم دارد پیدا کنید.
Sony Xperia XA1 با قیمت حدود 930 هزار تومان پیشنهاد بعدی ما به خریداران گوشی است که قصد دارند تا 1 میلیون هزینه کنند و این گوشی میان رده یک نمایشگر 5 اینچی با رزولوشن 1280*720 دارد و نقطه قوت آن نیز پردازنده Helio P20 آن است. سونی همچنین برای این گوشی 3 گیگابایت حافظه رم و یک دوربین 23 مگاپیکسلی قدرتمند در نظرگرفته است. سونی XA1 به عنوان میان رده یک گوشی مناسب محسوب می شود و به نسبت بهای پرداختی ارزش خرید خوبی دارد.
Huawei P10 Lite با قیمت حدود 890 هزار تومان و بدون گارانتی، اگرچه پرچمدار نیست اما یک گوشی با مشخصات قابل قبول است. کیفیت ساخت خوب و مشخصات سخت افزاری مناسب آن را به یک گوشی پرفروش برای هر سلیقه ای تبدیل کرده است. گوشی های سری Lite هواوی برای کسانی است که بودجه خرید پرچمدارهای هواوی را ندارند، اما می توانند با نسخه های Lite طراحی مشابه و کیفیت و امکاناتی بالا را تجربه کنند.
LG Q6 با قیمت 860 هزار تومان و گارانتی مدیا پردازش، یکی از محصولات خوش‌ساخت شرکت ال‌جی است که طراحی مشابه با برادر اشرافی‌اش یعنی LG G6 دارد. این گوشی به نمایشگر 5.5 اینچی بدون حاشیه مجهز شده و طراحی صفحه‌نمایش، کشیده است. به همین جهت، می‌توانید دو برنامه را روی نمایشگر کشیده LG Q6 با نسبت تصویر 2 به 1 اجرا کنید.
تراشه اسنپدراگون 435 کوالکام نیز، قدرت پردازشی جدید گوشی LG Q6 را تأمین می‌کند که البته عملکرد چندان جالبی ندارد و شما را در اجرای بازی‌ها و برخی از برنامه‌ها ناامید خواهد کرد. LG Q6 در سه مدل به بازار عرضه شده است که نسخه پایین‌رده آن با دو گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی در بازار کشورمان به فروش نخواهد رسید؛ دو مدل دیگر با سه گیگابایت رم و 4 گیگابایت رم در ایران عرضه می‌شود که البته اگر این گوشی چشم‌تان را گرفته، توصیه می‌کنیم تنها مدل میانه با سه گیگابایت رم را خریداری نمایید زیرا با مبلغ پرداختی برای خرید نسخه دیگر این گوشی با چهار گیگابایت رم، انتخاب‌های بسیار بهتری پیش‌رو خواهید داشت.
دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی از دیگر مشخصات گوشی میان‌رده جدید LG Q6 است و یک شاتر سلفی 5 مگاپیکسلی نیز در حاشیه بالای نمایشگر توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. با اینکه شاید در نگاه اول گوشی جدید LG Q6 به لطف استفاده از سیستم تشخیص چهره جذاب به‌نظر برسد، باید گفت که این قابلیت نرم‌افزاری است و به هیچ عنوان عملکرد خوبی ندارد؛ امیدوار بودیم مانند LG G6، حسگر اثرانگشت در بدنه پشتی قرار بگیرد!
در ادامه چند مدل از گوشی هایی که پیشنهاد نمی شود خریداری کنید معرفی می شود لازم به ذکر است که این محصولات طبق نظر کاربران و بررسی های خبرنگار ایسکانیوز این نتایج حاصل شده است.

*چی نخریم:
در این قسمت قصد داریم تا گوشی‌هایی را به شما معرفی کنیم که ارزش خرید آن‌ها پایین است و بهتر است قید خریدشان را بزنید و به دنبال جایگزین باشید.
HTC disire 825 با قیمت 700 هزار تومان در بین گوشی های تا یک میلیون اصلا پیشنهاد نمی شود، چون برخلاف مدل دیزایر 830 که از ارزش خرید بالایی برخوردار است، برادر کوچکتر آن ارزش خرید پایینی دارد. این دستگاه دارای نمایشگر 5.5 اینچی با رزولوشن اچ‌دی، پردازنده اسنپدراگون 400 و 2 گیگابایت رم بوده که با توجه به اختلاف قیمت کم با دیزایر 830 و همچنین مشخصات فنی ضعیف ارزش خرید کمی دارد. اگر خواهان خریداری دستگاهی میان‌رده از برند اچ‌تی‌سی هستید، به‌هیچ‌عنوان دستگاه یاد شده را با قیمت ۷۰۰/۰۰۰۰ هزار تومان خریداری نکنید.
Xiaomi Redmi Note 4X (نسخه مدیاتک) باقیمت 730 هزار تومان، برای کاربرانی که به دنبال یک گوشی بزرگ و البته خوش‌قیمت هستند، مناسب است.
اگر شما بخواهید گوشی‌های شیائومی را در بازار ایران بخرید، با دو نکته منفی روبه‌رو می‌شوید. اولا زمان ورود رسمی محصولات این شرکت توسط نماینده‌اش بسیار با عرضه جهانی آن فاصله دارد و چه بسا زمانی که اخبار معرفی پرچم‌دار جدید شروع به درز شدن می‌کنند، تازه گوشی قبلی وارد بازار شود و دومین نکته، تفاوت قیمت نسبتا زیاد آن با محصولات بدون گارانتی است که رسما باعث می‌شود تا مزیت اصلی شیائومی در مقرون به‌صرفه بودن هم از بین برود! در واقع بسیاری اوقات این اختلاف به‌قدری نمود پیدا می‌کند که شما عطای گارانتی این شرکت که کارنامه چندان روشن و درخشانی هم ندارد، به لقایش بخشیده و نسخه بدون گارانتی آن را برمی‌گزینید.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار