کد خبر: ۵۳۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶
در نشست وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه رقم خورد؛
نشست سه جانبه وزيران امور خارجه ايران، ترکيه و روسيه در آنتالياي ترکيه برگزار شد. وزيران خارجه ايران، ترکيه و سوريه در نشست سه جانبه خود که حدود دو ساعت و نيم به طول کشيد در مورد آخرين وضعيت سياسي حل بحران سوريه رايزني کردند.
توافق بزرگ برای صلح در سوریه
نشست سه جانبه وزيران امور خارجه ايران، ترکيه و روسيه در آنتالياي ترکيه برگزار شد. وزيران خارجه ايران، ترکيه و سوريه در نشست سه جانبه خود که حدود دو ساعت و نيم به طول کشيد در مورد آخرين وضعيت سياسي حل بحران سوريه و همچنين نشست آتي حسن روحاني، ولاديمير پوتين و رجب طيب اردوغان که در روز چهارشنبه در سوچي روسيه با محوريت موضوع سوريه برگزار مي‌شود، رايزني کردند. همچنين نشست کارشناسان ارشد سه کشور روز شنبه در تهران برگزار شد.

*تلاش براي صلح و ثبات
وزير امور خارجه کشورمان پس از نشست سه جانبه با همتايان روس و ترک خود در آنتالياي ترکيه گفت: برخي کشورهاي منطقه به جاي جنگ افروزي بهتر است براي ايجاد صلح و ثبات تلاش کنند. محمد جواد ظريف افزود: فکر مي‌کنم روند مفيدي است براي دستاوردهايي که در آستانه براي مقابله با تروريسم و همينطور برگرداندن آرامش و ثبات در سوريه به دست آمد پيگيري و دنبال مي‌شود.وي گفت: روند آستانه نشان داد وقتي کشورهاي موثر منطقه همکاري کنند اين امکان وجود دارد که همه کارهايي که ساير کشورها نتوانسته بودند انجام دهند اين سه کشور انجام دهند.اين ديپلمات ارشد کشورمان با بيان اينکه 11 ماه موفقيت را به عنوان ذخيره پيش رو داريم و اين نشان مي‌دهد که اگر ساير کشورهاي منطقه هم به اين نتيجه برسند که به جاي سياست‌هاي غلط به همکاري روي بياورند شاهد نتايج موفقيت آميزي خواهند بود تصريح کرد: متاسفانه کشورهايي مانند عربستان بيشتر به دنبال تفرقه و اختلاف افکني هستند و به همين دليل نتيجه‌اي جز اختلاف نمي‌بينند.وي ادامه داد: در صورتي که اگر روش‌شان را عوض کنند آنها هم مي‌توانند به جاي جنگ افروزي در صلح منطقه شريک باشند.

*بررسي همه جانبه
سرگئي لاوروف وزير خارجه روسيه بعد از نشست با مولود چاووش اوغلو وزير خارجه ترکيه و محمد جواد ظريف وزير خارجه ايران در آنتاليا گفت: همه مسائل مربوط به بحران سوريه بررسي شد.به گزارش ايسنا، به نقل از روسيااليوم، لاروف گفت: در اين نشست درباره‌امکان مشارکت کردها در کنفرانس گفت‌وگوي ملي سوريه که قرار است بيست و دوم ماه جاري ميلادي (1 آذر) در شهر سوچي برگزار شود، بحث و تبادل نظر شد.
وزير خارجه روسيه افزود: بر سر مسائل مهم توافق شد و نتايج اين نشست به اطلاع رؤساي جمهور سه کشور رسانده خواهد شد.وي خاطرنشان کرد: نشست وزيران خارجه روسيه، ترکيه و ايران در آنتاليا در راستاي فراهم کردن مقدمات براي نشست رؤساي جمهور سه کشور برگزار شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: