کد خبر: ۵۳۴۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
مدیر کل دفتر برنامه ریزی اقتصادی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی در ارتباط تلفنی با برنامه مرورگر ١٣٣٢ رادیو تهران، نقش بیمه های اجتماعی در اقتصاد را در دو سطح خرد و کلان تبیین کرد.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر حسین امیری گنجه در این گفتگو گفت: در سطح کلان، این سازمان ماهانه ٦ هزار میلیارد تومان در لایه های مختلف جامعه تزریق می کند که این جریان به اقتصاد ملی کمک می کند.
وی افزود: تامین اجتماعی به ذینفعان این سازمان که شامل بیمه شدگان، مقرری بگیران، بازنشستگان و مستمری بگیران هستند، خدمات ارائه می دهد .
دکتر امیری گنجه اظهار داشت: در سطح خرد، مستمری بازنشستگان برای مصارف مختلفی هزینه می شود و گردش پولی ایجاد می کند و تاثیر مثبتی در بازار  دارد.
مدیر کل دفتر برنامه ریزی اقتصادی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه حقوق بازنشستگان ماهانه و مستمراً پرداخت می شود، گفت: این مستمری به مانند خونی است که در اقتصاد محلی گردش می کند و محرکی برای بازار است.
وی با اشاره به نقش بیمه های اجتماعی در بازتوزیع درآمدها افزود: سیستم بیمه های اجتماعی ابزار عدالت اجتماعی هستند و نگرانی معطوف به آینده مخاطبان را می کاهد.
نام:
ایمیل:
* نظر: