کد خبر: ۵۳۴۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵
مجموعه بانک‌های دولتی و خصوصی با حضور مدیران ارشد بانک مرکزی از جمله کمیجانی - قائم مقام بانک مرکزی- و فرشاد حیدری - معاون نظارت بانک مرکزی و مدیران عامل شبکه بانکی به میزبانی بانک پارسیان گردهم آمدند و در چگونگی تداوم کمک‌رسانی به مناطق زلزله زده بحث و تصمیم‌گیری کردند.

رییس کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی در ابتدای این نشست در تشریح کمک به زلزله زدگان غرب کشور،گفت : حادثه تاسف بار زلزله کرمانشاه همه مردم کشور را آزرده خاطر کرد و این موضوع باعث شد تا همچون گذشته شبکه بانکی برای کمک به هموطنان آسیب دیده، اقدامات موثری را در اولویت کار خود قرار دهند. 
مدیرعامل بانک پارسیان، خاطر نشان کرد: زلزله کرمانشاه موجب شد همه نیروهای کشور در بخش های مختلف بسیج شوند تا عمق فاجعه را کاهش دهند و با توجه به حساسیت های بانکها به ایفای وظایف در حیطه مسولیت اجتماعی ، جلسه با محوریت همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی با شبکه بانکی برای مرتفع شدن مشکلات با همین هدف تشکیل شد . 
دکتر پرویزیان، رییس کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی پیشنهاد هایی از جمله  تشکیل کمیته ای مشترک برای انسجام بیشتر شبکه بانکی برای کمک به زلزله زدگان و همچنین تخصیص هزینه چاپ تقویم و سررسید برای کمک به زلزله زدگان و اولویت مشارکت بانکها در ساخت مدارس و مراکز بهداشتی مطرح کرد که به تایید جمع رسید .
 شایان ذکر است، مدیرعامل بانک پارسیان به عنوان نماینده سیستم بانکی برای مذاکرات لازم با وزیر بهداشت و درمان درباره پیگیری بازسازی بیمارستان سرپل ذهاب معرفی شد تا در صورت امکان این بیمارستان از سوی سیستم بانکی بازسازی و تجهیز شود.
همچنین دراین جلسه نحوه خدمات رسانی به زلزله زدگان در3 محور؛ بازسازی و تعمیر بیمارستان تخریب شده سرپل ذهاب با مشورت استاندار کرمانشاه و نظارت وزارت بهداشت، بازسازی و ساخت مدارس و مراکز بهداشتی با دریافت اطلاعات و آمار از سوی استاندارکرمانشاه و همچنین تامین کانکس های اسکان موقت زلزله زدگان تا زمان بازسازی خانه های آنها مورد حمایت شبکه بانکی قرار گرفت.

نام:
ایمیل:
* نظر: