کد خبر: ۵۳۴۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در نشست تخصصی با مدیران عامل اتحادیه‌های تعاون گفت: حمایت از بانک توسعه تعاون و افزایش سرمایه این بانک سبب ارتقاء سهم بخش تعاون خواهد شد.

دکتر ربیعی در نشست صمیمی با مدیران عامل اتحادیه‌های سراسری که به میزبانی بانک توسعه تعاون برگزار گردید بابیان این مطلب افزود: برگزاری این‌گونه نشست‌ها سبب افزایش تعاملات و همدلی در بین خانواده تعاون خواهد شد و شنیدن نقطه نظرات و مسائل بخش تعاون سبب گشوده شدن مسیرهای جدید خواهد بود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بابیان این مطلب که تعاونی‌ها باید ارتقاء درون بخشی را مدنظر قرار دهند خاطرنشان کرد: وزارت تعاون به دنبال این است تا با شناسایی ظرفیت‌هایی که درون هر اتحادیه وجود دارد سیستم گردش کار را در اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها بهبود بخشد.
وی با اشاره به اینکه بانک توسعه تعاون دارای ظرفیت‌های مناسبی در ارائه خدمات به تعاونی‌ها می‌باشد افزود: تعاونی‌ها باید با تمرکز حساب‌های خود نزد این بانک، سبب ارتقای خدمات بانک توسعه تعاون بین خودشان شوند چراکه ارکان بخش تعاون باید خود باید مصداق تعاون باشند.
 ربیعی بابیان اینکه در حال حاضر طرح‌های بزرگی در این وزارتخانه در حال پیگیری و انجام است افزود: امیدواریم با انجام این حرکت‌های روبه‌جلو کارنامه مثبتی از خود به‌جا بزاریم.
در ادامه مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: طبق اساسنامه بانک،70 درصد پرتفوی تسهیلاتی این بانک متعلق به تعاونی‌هاست و 30 درصد جهت سایر شرکت‌ها که این نسبت به‌صورت کامل در بانک اجرایی می‌شود.
حجت‌الله مهدیان مدیرعامل بانک توسعه تعاون در این جلسه که با حضور وزیر تعاون، معاون وزیر، مدیران عامل اتحادیه‌های سراسری ملی برگزار شد بابیان این مطلب خاطرنشان کرد: بانک توسعه تعاون در راستای انجام رسالت خود که ارائه تسهیلات در راستای ایجاد اشتغال و تولید است در سال گذشته 6 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و متوسط پرداخت کرده است که با توجه به اعلام سازمان صنعت و تجارت به‌عنوان نهمین بانک کشور در این خصوص انتخاب گردید.
مهدیان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه پنج‌جانبه جهت تأسیس شهرک پوشاک افزود: بانک توسعه تعاون به‌عنوان بانک عامل این طرح ملی آمادگی خود را در جهت راه‌اندازی این پروژه اعلام نموده است
وی بابیان این مطلب که بانک توسعه تعاون با ورود به طرح‌های ملی ازجمله بازوهای دولت در اجرای طرح‌های بزرگ به شمار می‌آید خاطرنشان کرد: در بحث خرید تضمینی گندم بانک با ورود به این طرح 3000 میلیارد ریال از منابع داخلی پرداخت کرد ضمن آنکه در طرح اشتغال فراگیر روستایی و طرح روستا تعاون نیز به‌عنوان بانک عامل به شمارمی آید.
مدیرعامل بانک توسعه تعاون بابیان این مطلب که فلسفه وجودی راه‌اندازی یک بانک توسعه‌ای توسط دولت حمایت از بخش تعاون به شمار می‌آید افزود: افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون سبب افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی با توجه به منویات مقام معظم رهبری می‌باشد و در این خصوص لازم است مجلس و دولت تمهیدات عملیاتی بیشتری بیندیشند تا بانک بتواند به رسالت خود به‌خوبی جامعه عمل بپوشاند.

نام:
ایمیل:
* نظر: