کد خبر: ۵۳۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مسعود يوسفي
روزنامه نگار
yousef44@yahoo.com
اگر نبود نامه سردار حاج قاسم سلیمانی به رهبر معظم انقلاب که طی آن پایان فتنه داعش را اعلام کرد، پذیرفتن این خبر شاید با شک و تردید همراه می بود؛ چه اینکه تاثیر اقدامات ویرانگر و هول انگیز شجره ملعونه داعش بر روحیات مردم منطقه به‌خصوص شهروندان کشورها ی عراق و سوریه چنان نیست که به این زودی‌ها رنگ ببازد. خبر از سوی کسی منتشر شده بود که در وفای به عهد از سرآمدان روزگار است، چندان که دشمنان قسم خورده اش نیز برای او حرمت قائلند و اوصافش را می ستایند. اوباما رییس جمهور پیشین آمریکا گفته بود: او دشمن من است ولي من براي او احترام ويژه اي قايل هستم. جان کری نیز گفته بود: مایلم برای یک بارهم که شده او را ببینم. به همین ترتیب دوستان او نیز در وصفش تعابیر و تعریف های بسیار به کار بردند و لبنانی ها و عراقی ها برایش شعر گفتند و آهنگ و ترانه ساختند.
سردار حاج  قاسم سلیمانی که تاپیش از فتنه داعش چهره کمتر شناخته شده ای بود در این هنگام در انظار ظاهر شد و  فعالانه در نبرد با این فرقه خونریز و دست نشانده شرکت جست تا اینکه با خروج نیروهای داعش از البوکمال سوریه و راوه عراق خبر ریشه کن شدن خلافت خودخوانده عراق و شام را اعلام نمود.  
او در پی شهادت طاقت سوز اما سرافرازانه پاسدار شهید محسن حججی طی پیامی اعلام کرده بود: « به حلقوم بریده این شهید عزیز راه اباعبدالله(ع) سوگند یاد می‌کنیم که از تعقیب این شجره ملعونه و نابودی این غده خطرناک برآمده در پیکر جهان اسلام تا آخرین نفرشان از پای نخواهیم نشست» و به این ترتیب او با همراهی یاران همدل و فداکارش به عهد خود وفا کرد و انتقام شهید حججی و سایر شهیدان مدافع حرم و مردم منطقه را از داعشی ها گرفت.
سردار سرلشگر حاج قاسم سلیمانی در نامه ای که به مناسبت اعلام پایان فتنه داعش خطاب به رهبری نوشته است، چون همیشه خود را سرباز مکلف به اجرای اوامر رهبرمعظم انقلاب خوانده است. او باید سربازی از آن گونه باشد که امیر مومنان علی علیه السلام در وصف آن ها می فرماید: سربازان، به اذن خداوند، دژ مردم، زينت زمامداران، مايه عزّت دين و امنيّت اند و كار مردم، جز به آنان استوار نمي شود.



نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار