کد خبر: ۵۳۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
از شادی استعفای موگابه تا رویارویی آمریکا و کره شمالی
تجارت آنلاین: شادی مردم زیمبابوه از استعفای موگابه، بازرسی دادگستری از دانشگاه هاروارد، تلاش آمریکا برای مقابله با کره شمالی و تنش ترزا می و فیلیپ هاموند بر سر بودجه انگلیس از جمله مهمترین تیترهای صفحه اول روزنامه های روز چهارشنبه دنیا هستند.
*شادی مردم زیمبابوه از استعفای موگابه – فایننشال تایمز
استعفای رابرت موگابه از ریاست جمهوری زیمبابوه درحالی اعلام شد که پارلمان این کشور درحال آماده سازی طرح استیضاح وی بود. انتشار خبر استعفای رابرت موگابه پس از 37 سال از قدرت باعث جشن و شادی در خیابان های هراره شد.
مرور تیترهای مهم صفحه اول روزنامه های جهان

*بازرسی دادگستری از دانشگاه هاروارد – وال استریت ژورنال
وزارت دادگستری آمریکا پرونده تحقیق درباره سیستم پذیرش دانشگاه هاروارد براساس نژاد را بازکرده است. این دانشگاه نتوانسته به خوبی با دادگستری درباره تبیعیض در پذیرش دانشجویان غیرسفیدپوست مدارک قابل قبولی را ارائه دهد.این پرونده براساس شکایتی از سوی دانش آموزان آسیایی آمریکایی آغاز شده که دانشگاه را به تبعیض در پذیرش متهم کرده است.
مرور تیترهای مهم صفحه اول روزنامه های جهان

*تلاش آمریکا برای مقابله با کره شمالی – نیویورک تایمز
واشنگتن به دنبال استفاده سلاح سایبری و هواپیمای بدون سرنشین برای جلوگیری از آزمایشات موشکی کره شمالی است. دولت ترامپ به دنبال یافتن راهکارهای تازه برای مقابله با فعالیت های کره شمالی علیه خود است.
مرور تیترهای مهم صفحه اول روزنامه های جهان

*تنش ترزا می و فیلیپ هاموند بر سر بودجه انگلیس – دیلی تلگراف
"ترازا می" نخست وزیر انگلیس در تعیین بودجه آتی  در تقابل با "فیلیپ هاموند" وزیر دارایی قرار گرفته است. بودجه ای که هاموند به پارلمان انگلیس ارائه خواهد داد می تواند باعث پیشرفت یا پایان آینده سیاسی وی باشد. وی تحت فشار از سوی طرفداران برگزید برای اولویت قرار دادن بودجه در بخش مسکن و آموزش و تحقیقات تکنولوژیک است.
مرور تیترهای مهم صفحه اول روزنامه های جهان
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار