کد خبر: ۵۳۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱
صادرکننده نمونه بخش کشاورزی خبر داد:
وی گفت:‌ متأسفانه برخی قاچاقچیان و واردکنندگان زیاده‌خواه همواره به دنبال تخریب رقبای خود هستند و اگر ما هم حمایت نمی‌شدیم،‌ امکان فعالیت در بازار را نداشتیم، هم اکنون قیمت واقعی هر یک از گیاهان زینتی تولیدشده در دنیا یک یورو است که ما هم همان مبلغ 4 هزار تومان معادل قیمت ریالی یورو را در داخل می‌فروشیم.
فعالیت گسترده مافیای قاچاق در بخش گیاهان زینتی
صادرکننده نمونه کشاورزی گفت: با حمایت‌ وزارت جهاد کشاورزی طی ۲ سال توانسته‌ام ۲۵۰ گلخانه را برای تولید گیاهان زینتی فعال و برای ۳۳ هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد کنم که ارزآوری خوبی برای کشور به همراه دارد.
حسین جعفرزاده در گفت‌وگو با فارس، از سرمایه‌گذاری خود در راستای تولید انبوه گیاهان زینتی در ایران و 5 کشور دیگر طی 15 سال اخیر، گفت و اینکه فعالیتش در ایران را با پیگیری‌های معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی از دو سال پیش آغاز کرده است.
جعفراده از مشقاتی که 18 سال اخیر برای آغاز فعالیتش در ایران داشته و اینکه مافیای واردات قاچاق گیاهان زینتی اجازه توسعه بازار را به او نداده‌اند، گلایه کرد و افزود: هم اکنون نیز اگر حمایت‌های وزارت کشاورزی نبود، نمی‌توانستم در ایران فعالیت کرده و تولیداتم را صادر کنم.
این فعال اقتصادی که کار خود را از کشور اندونزی با تولید گیاهی به نام دراسینا به طور تخصصی آغاز کرده، اظهار داشت: در اندونزی با هزینه شخصی و 40 هزار دلار سرمایه کار پرورش گیاهان زینتی را آغاز کردم و پس از مدتی با حمایت دولت این کشور 130 هزار دلار وام با سود 2 درصد و تنفس دو ساله و بازپرداخت 15 ساله دریافت کردم که با همین مبلغ توانستم ظرف 10 سال یکی از شهرهای این کشور را به محصول دراسینا که گیاهی زینتی است، مشهور کنم.
این صادرکننده نمونه تا کنون در نمایشگاه‌های تخصصی 70 کشور دنیا شرکت کرده و هم اکنون به 27 کشور دنیا صادرات گیاهان زینتی را به طور تخصصی انجام می‌دهد و در عین حال در 6 کشور هند، چین، گرجستان،‌ آذربایجان، روسیه، ایران و اندونزی گلخانه و شرکت ثبت شده تخصصی برای اشتغال‌زایی و صادرات گیاهان زینتی دارد.
به گفته جعفر زاده، فعالیت در کشورهای دیگر به جز ایران تا 2 سال پیش ادامه داشت و وی در سال 2015 صادرکننده نمونه کشور اندونزی در بخش کشاورزی شده است.
او گفت: پس از آنکه قرار شد در کشور گرجستان نوعی از گیاهان زینتی را در سطح انبوه به تولید برسانیم، این کشور قول در اختیار گذاشتن زمین رایگان و وام با سود یک درصد را به ما داد که در همان سال از طرف وزارت جهاد کشاورزی کشورمان درخواست سرمایه‌گذاری در ایران و حمایت‌های همه گونه به ما اعلام شد، در نتیجه ترجیح دادم تا در ایران نیز از این حمایت‌ها استقبال کرده و در کشورم سرمایه‌گذاری کنم.
این کارآفرین بخش کشاورزی به فارس،‌گفت، هم اکنون 250 گلخانه در داخل کشور طی دو سال اخیر برای پرورش گیاهان زینتی ایجاد کرده است که 3 هزار نفر به طور مستقیم اشتغال‌زایی شده و حدود 30 هزار نفر به طور غیرمستقیم در بخش‌های توزیع و فروش محصولات در ایران فعال شده‌اند.
جعفرزاده تصریح کرد: در حال حاضر 450 نوع از گیاهان خانواده ساکولنت‌ها را در ایران تولید می‌کنم و قیمت آن که زمانی قاچاقچیان گیاهان زینتی آن را در کشور به قیمت هر قطعه 70 هزار تومان می‌فروختند، به قیمت 4 هزار تومان عرضه می‌کنم.
وی گفت:‌ متأسفانه برخی قاچاقچیان و واردکنندگان زیاده‌خواه همواره به دنبال تخریب رقبای خود هستند و اگر ما هم حمایت نمی‌شدیم،‌ امکان فعالیت در بازار را نداشتیم، هم اکنون قیمت واقعی هر یک از گیاهان زینتی تولیدشده در دنیا یک یورو است که ما هم همان مبلغ 4 هزار تومان معادل قیمت ریالی یورو را در داخل می‌فروشیم.
وی اظهار امیدواری کرد: سرمایه‌گذاری‌های این چنینی که هم به صادرات غیرنفتی و ارزآوری در کشور و هم اشتغال‌زایی کم هزینه برای دولت منجر می‌شود، با حمایت مسئولان ادامه می‌یابد.


نام:
ایمیل:
* نظر: