کد خبر: ۵۳۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲
شاخص وارد کانال ۸۹ هزار واحدی شد
تجارت آنلاین: بورس تهران امروز هم‌زمان با تقویت حجم و ارزش معاملات سهام شاهد تقلای شاخص کل برای شکستن سقف ۸۹ هزار و ۵۰۰ واحدی بود. شاخص کل بورس تهران آخرین بار در تاریخ 15 دی‌ماه سال 1392 در بالاترین رقم به 89 هزار و 500 واحد رسید.
بورس تهران در آستانه رکوردشکنی تاریخی
با آغاز معاملات امروز بورس تهران شاخص کل بورس به پشتوانه فولادی‌ها و معدنی‌ها وارد کانال ۸۹ هزار واحدی شد، انتظار می‌رود با تقویت حجم و ارزش معاملات سقف تاریخی این نماگر با عبور از محدوده ۸۹ هزار و ۵۰۰ واحد شکسته شود.
شاخص کل بورس تهران آخرین بار در تاریخ 15 دی‌ماه سال 1392 در بالاترین رقم به 89 هزار و 500 واحد رسید که پیش‌بینی می‌شود با افزایش انتظار برای انتشار گزارش‌های عملکردی مناسب در گروه‌های پیشروی بازار به‌زودی این سقف تاریخی شکسته شود.
معامله‌گران بورس تهران امروز هم‌زمان با تقویت حجم و ارزش معاملات سهام در گروه فلزات اساسی و معدنی‌ شاهد تقلای شاخص کل بورس برای شکستن سقف ۸۹ هزار و ۵۰۰ واحدی بود.
به گزارش تجارت آنلاین شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات چهارشنبه اول آذر ماه 96 با افزایش 564 واحدی روی رقم 89 هزار و 339 واحد ایستاد.
شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 27 واحدی عدد 17 هزار و 562 واحد را به نمایش گذاشت.
شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 776 واحدی به رقم  96 هزار و 389 واحد دست یافت.
شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 584 واحدی به رقم 63 هزار و 60 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 231 واحدی عدد 192 هزار و 360 واحد را به نمایش گذاشت.
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 4 واحدی روی رقم یک میلیون  و 17 واحد ایستاد.
براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد فولاد مبارکه با 125 واحد، معدنی و صنعتی گل گهر با 92 واحد و ملی صنایع مس ایران با 57 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی پالایش نفت بندر عباس با 29 واحد، پالایش نفت تهران با 28 واحد و مخابرات ایران با 12 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.
ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 282 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و 93 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 68 هزار و 24 نوبت داد و ستد بود.
در بازار نقدی بورس اما ارزش معاملات از 276 میلیارد تومان اندکی فراتر رفت.
براساس این گزارش، امروز بورس تهران در حالی به پشتوانه گروه فلزات اساسی و معدنی‌ها شاخص خود را آماده عبور از کانال 89 هزار واحدی کرد که با وجود افزایش عرضه از سوی معامله‌گران اغلب حقوقی نماگر این بازار نتوانست سقف 89 هزار و 500 واحدی را بشکند.
به هر ترتیب، شکسته شدن سقف تاریخی شاخص کل بورس در روزهای آتی در حالی در دسترس معامله‌گران بازار سهام قرار گرفته که به نظر می‌رسد، هدف جدید شاخص کل بورس تهران با توجه به نوسان قیمت‌ها در بازارهای جهانی کالاهای اساسی و در عین حال نقش بارز دلار در بازار ارز داخلی، به پشتوانه سهام شرکت‌های صادرات‌محور حرکت خواهد کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر: