کد خبر: ۵۳۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹
کلانتری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: بانک توسعه تعاون بانک عامل طرح روستا تعاون جهت اشتغال در روستاهای کشور است.

کلانتری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست مشترک با مدیران عامل اتحادیه‌های سراسری ملی که به میزبانی بانک توسعه تعاون برگزار شد گفت:بانک توسعه تعاون بانک عامل طرح روستا تعاون جهت اشتغال در روستاهای کشور است.
 معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بابیان این مطلب خاطرنشان کرد: مجلس با تصویب 5/1 میلیارد دلار اعتبار جهت اجرای طرح روستا تعاون حرکت رو به جلویی در جهت فعال‌سازی تعاونی‌های کشور صورت داده است و تعیین بانک توسعه تعاون به‌عنوان بانک عامل این طرح نشان از توجه ویژه مسئولان به بانک تخصصی بخش تعاون است.
وی بابیان این مطلب که در حال حاضر 3 طیف از تعاونی‌های قوی، متوسط و ضعیف در کشور وجود دارد خاطرنشان کرد: تعاونی‌های متوسط معمولاً به دنبال خدمات جاری می‌باشند اما تعاونی‌های محروم نیاز به فعال شدن دارند که در طرح روستا تعاون شناسایی و فعال‌سازی تعاونی‌های موجود در روستاها و افزایش اشتغال جهت جوانان روستاها در جهت حفظ روستاها و جلوگیری از مهاجرت به شهرها به شمار می‌آید.
کلانتری با اشاره به طرحی دیگر در خصوص فعال‌سازی تعاونی‌های توسعه عمران شهرستان‌ها افزود: با ایجاد این نوع از تعاونی‌ها ایجاد زنجیره خدماتی و ارتباط بین تعاونی‌ها و توانمندسازی آن‌ها قابل انجام خواهد بود.
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بابیان این مطلب که تعاونی‌ها باید خود را در جهت صادرات قوی نمایند افزود: ایجاد فضاها و بازارهای جدید جهت ارائه محصولات تعاونی‌ها به آن‌ها در جهت افزایش تولید و اشتغال کمک خواهد کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: