کد خبر: ۵۳۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
تعداد ۴۷۲۴ فقره پرونده خسارت تا ۳۰ آبان نزد شرکت های بیمه تشکیل شده که تعداد ۱۷۱۷ فقره خسارت به مبلغ ۹۳ میلیارد و ۶۳۵ میلیون ریال به آسیب دیدگان و ذینفعان زلزله از سوی موسسات بیمه پرداخت شده و سایر پرونده ها نیز در دست بررسی و اقدام است.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، بعد از وقوع زلزله ۷,۳ ریشتری شامگاه یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ استان کرمانشاه، بیمه مرکزی طی نامه­ای به معاونین فنی کلیه شرکت های بیمه اعلام کرد:با عنایت به وقوع زلزله، در اسرع وقت نسبت به شناسایی تعهدات و انجام تمهیدات لازم به منظور رسیدگی و پرداخت خسارت وارده به ذینفعان و زیان دیدگان واحدهای بیمه شده استان مذکور اقدام نموده و نتیجه را به بیمه مرکزی گزارش نمایند.
بنا براین گزارش در پی برقراری ارتباط با مسئول شورای هماهنگی استان کرمانشاه ، بر ضرورت تسریع در پرداخت خسارت به بیمه گذاران و بیمه شدگان و ذینفعان تأکید و مقرر شد، در پایان هر روز از میزان پیشرفت فعالیت و خدمات ارائه شده توسط شرکت های بیمه، تعداد پرونده های تشکیل شده و میزان خسارات پرداختی، گزارش آماری به صورت تجمعی ارائه گردد.
حسب اطلاعات واصله، شرکت­های بیمه ضمن ارسال کمک های نقدی و غیر نقدی بشردوستانه از قبیل کانکس اسکان، اقلام بهداشتی و گرمایشی به مردم زلزله زده استان کرمانشاه و نیز اطلاع رسانی عمومی در خصوص خدمات رسانی و شعب و واحدهای سیار پرداخت خسارت و اعزام مأمورین خود به محل حادثه،  اقدام به بررسی و ارزیابی و پرداخت خسارت نموده اند.
لازم به ذکر است، متأسفانه بر اساس برآوردهای درصد کمی از کل اموال و ساختمان­های آسیب دیده تحت پوشش بیمه آتش سوزی و زلزله قرار داشته اندکه تا تاریخ۳۰آبان تعداد ۴۷۲۴ فقره پرونده خسارت تشکیل شده که تعداد ۱۷۱۷ فقره خسارت به مبلغ ۹۳,۶۳۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال به آسیب دیدگان و ذینفعان حادثه مذکور از سوی موسسات بیمه پرداخت شده و سایر پرونده ها نیز در دست بررسی و اقداماست.

نام:
ایمیل:
* نظر: